Norsk
Nyeste
Atrás

Hardware og Mobiltelefoner

Diskuter alt av hardware, software, gadgets og teknologi

Hjelp med PC-deler


Har tenkt å bygge meg en pc selv og har handlet inn Kabinett, Hovedkort og CPU. Trenger noen råd om hvilke andre deler jeg bør kjøpe meg. Pris har ikke så veldig mye å si, men må være noenlunde rimelig.

Dette har jeg kjøpt så langt:
Kabinett: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=354716
Hovedkort: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=579091
CPU: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=492766#reviews
...But our princess is in another castle!
  • 0
Jeg ville personelig ha kjøpt dette grafikk kortet

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=619544

Du kan lett tweake noen koder også er det nesten på høyde med 6970
Les en bok, pok en snok!
  • 0
når kjøpte du disse delene?

Det beste for prisen nå er Gigabyte GTX 560 ti Super Overclock
Deretter vil jeg anbefale Corsair Vengeance 4 GB 1600 MHz CL9
Corsair HX 750W
Corsair Performance 3 60 GB
Samsung Spinpoint F3 1 TB

Med disse delene skal du greie å spille på høyeste innstillinger ;D!
Intel Core i7 2600K @3,4 GHz | Asus P8P67 Deluxe | Gigabyte Gefore GTX 570 | Corsair Vengeance 1600MHz 8 GB | Corsair Force F60 | Corsair AX 850W | Samsung F3 1 TB
  • 0
Kjøpte de for ett par måneder siden. Det ble ett stop i innkjøpet av deler, så nå tar jeg det opp igjen. Skal kjøpe alt det jeg mangler av deler med en gang jeg har funnet ut hva jeg skal ha.
...But our princess is in another castle!
  • 0
Grafikkortet som jonskja nevner er å anbefale. Ville dog gått for 8 GB RAM gjerne. Strømforsyningen fra Corsair har jeg og er fornøyd med. Ville derimot gått for en WD Caviar Black 2TB enn Samsung HDDen.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Men vil anbefale dustinhome.no for kjøping av PC-deler. De har lave priser, ikke så ille frakt(99kr hvis du ikke er student) og sykt bra kundeservice

Koster ikke WD 2 TB black ganske mye? er det ikke da bedre å sette opp to Samsung f3 1tb i raid?

Lagt til 2011-02-13 08:45:
http://prisguide.hardware.no/profil/lister/122835

HEr er det dustinhome som er billigst, sammenlagt. Det kan selvfølgelig være tilbud hos begge parter, du kan få studentrabatt hos dustinhome.no og prisene kan være feil i prisguide

Du sparer 270 kroner på å sette opp Samsung f3 1 Tb i raid ;D
Intel Core i7 2600K @3,4 GHz | Asus P8P67 Deluxe | Gigabyte Gefore GTX 570 | Corsair Vengeance 1600MHz 8 GB | Corsair Force F60 | Corsair AX 850W | Samsung F3 1 TB
  • 0
Takk for hjelpen. Har bestilt delene nå. Dette er hva jeg endte opp med:
Corsair A70 CPU Kjøler
Corsair HX 750W PSU
Kingston ValueR. DDR3 1333MHz 8GB, CL9
Lite-On Blu-Ray Reader IHOS104-37
Western Digital Caviar® Green? 1TB
...Corsair SSD Force Series 2,5" 120GB
ZOTAC GeForce GTX 580 1536MB PhysX CUDA
Eizo 23" LCD Foris FS2331-BK

Satser på at jeg gjorde ett godt kjøpt
...But our princess is in another castle!
  • 0
Det så veldig bra ut, det. Når kjøpte du prosessoren og hovedkortet, forresten? De er litt foreldet og ikke helt optimale valg slik markedet ser ut akkurat nå, men det betyr overhodet ikke at det er dårlige deler, dog. Overklokk prosessoren et stykke, så tygger den gjennom alt av spill (og andre oppgaver) som bare det. Du er jo nesten nødt til å overklokke så langt som mulig med det hovedkortet og den kjøleren, da.
Blir iallfall heftig spillytelse med det skjermkortet, for å si det sånn
                                • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
  • 0
Siterer Hitomaro:
Kingston ValueR. DDR3 1333MHz 8GB, CL9


Har egentlig lite peiling, men har hørt at det er bedre med 1600MHz eller mer, istedet for 1333MHz
"I used to stop it, but then I took something miserable to the knee." - fantomena til LesMis, Desember 2011
  • 0
Joda, det stemmer det. Men hvis han skal klokke så har det vel ikke så mye å si
Intel Core i7 2600K @3,4 GHz | Asus P8P67 Deluxe | Gigabyte Gefore GTX 570 | Corsair Vengeance 1600MHz 8 GB | Corsair Force F60 | Corsair AX 850W | Samsung F3 1 TB
  • 0
Siterer RockFuzzEleven:
Har egentlig lite peiling, men har hørt at det er bedre med 1600MHz eller mer, istedet for 1333MHz


Til den prisen er det settet et svært godt kjøp. Riktig at 1600MHz er bedre enn 1333MHz (obviously), men 8GB kjørende på 1333MHz er langt bedre enn 4GB på 1600MHz. Som ville vært alternativet til den prisen. Forskjellen i ytelse mellom ulike frekvenser er ganske minimal. Da er det egentlig viktigere med strammere latency-timings.

Forsåvidt også riktig at standardfrekvensen til minnesettet ikke er så altfor viktig når man skal overklokke. Men siden dette er P55 er minnet ganske viktig for å kunne oppnå en god overklokk generelt, og da er kanskje ikke dette settet det aller best egnete. Kommer helt an på hvor langt man eventuelt skal klokke.
                                • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
  • 0
Vell, for å bygge din egen pc er det mye du trenger. Kan liste opp det jeg kommer på i farta:

- Kabinett
- Hovedkort
- RAM
- Prosessor
- Grafikkort
- Lydkort
- Skjerm
- Tastatur
- Datamus
- Strømforsyning
- Operativsystem
- Systemdisk (Hard disk)

Sikkert noe jeg har glemt, men dette er hva jeg kom på i farta! Har veldig lyst å bygge meg en selv og, men skal vente til min bærbare er utgått på dato, som sansynligvis blir en liten stund til .

Lykke til med byggingen av egen PC!
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
  • 0
Jeg har fått bygget pc'n ferdig nå, men har litt problemer nå. Igår fikk jeg installert operativsystem og drivere, men idag når jeg skulle starte maskinen så er skjermen helt svart. Jeg har prøvd å bytte plass på rambrikkene ettersom jeg hadde litt problemer med det under byggingen. Noen andre forslag om hva som må gjøres?



Siterer Ole-Christian Johansen:
Det så veldig bra ut, det. Når kjøpte du prosessoren og hovedkortet, forresten? De er litt foreldet og ikke helt optimale valg slik markedet ser ut akkurat nå, men det betyr overhodet ikke at det er dårlige deler, dog. Overklokk prosessoren et stykke, så tygger den gjennom alt av spill (og andre oppgaver) som bare det. Du er jo nesten nødt til å overklokke så langt som mulig med det hovedkortet og den kjøleren, da.
Blir iallfall heftig spillytelse med det skjermkortet, for å si det sånn


Kjøpte hovedkortet ifjor rett før sommeren, og cpu'en kjøpte jeg rundt høsten.
Har ingen planer om å clocke noen av delene akuratt nå, men blir nok gjort når det trengs.
...But our princess is in another castle!
  • 0
Fikk du innstalert operativsystemet? I såfall skjedde det noe i løpet av natten. Kan godt være noe veldig basic. Strømledningen? Stikkontakten? Strømbryteren? Skjerm ledninger/brytere? Lykke til!

Gratulerer med ferdigbygget pc foressten!
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
  • 0
Siterer Ash Ketchum:
Fikk du innstalert operativsystemet? I såfall skjedde det noe i løpet av natten. Kan godt være noe veldig basic. Strømledningen? Stikkontakten? Strømbryteren? Skjerm ledninger/brytere? Lykke til!

Gratulerer med ferdigbygget pc foressten!


Tusen takk.
Fikk fikset det. Søkte litt rund på nettet og prøvde den "clear c-mos" knappen på hovedkortet mitt. Nå fungerer alt som den skal. Er storfornøyd med pc'n. De 2 andre pc'ene jeg har hatt var dårlige, så det er fint med noe skikkelig for en gangs skyld
...But our princess is in another castle!
  • 0
Fint at du fikk fikset det da!

Så, hva ble pc specha? Hvilket kabinett? Skjerm? Osv..?
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
  • 0
Ser bra ut det der ja!
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!