Norsk
Nyeste
Atrás

Hardware og Mobiltelefoner

Diskuter alt av hardware, software, gadgets og teknologi

Hardware-tråden [chat]


Dette er tråden hvor alt om PC og hardware kan diskuteres og samtales om. Alt ifra å vannkjøle minnemodulene dine til hvordan du nådde den skyhøye overklokken kan du snakke om her. Eller har du kanskje nettopp opplevd SSDens fortryllende lastetider, eller ønsker å dele bilder av maskinen din med oss andre?

Har det noe å gjøre med PC og/eller hardware er du altså mer enn velkommen til å poste her. Dersom du har helt spesifikke spørsmål, kan du dog benytte denne tråden. Eller denne for bygging av PC, denne for oppgradering av PC og denne eller denne for henholdsvis kjøp av stasjonær eller bærbar PC.

Med andre ord et dette tråden for deg er du bare ute etter å chatte helt uhøytidelig med andre hardware- og PC-interesserte.
All you touch and all you see / is all your life will ever be
  • 0
Tenker å kjøpe meg en ny intern harddisk nå. Er denne grei?
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=496258

Lagt til 2011-09-08 15:55:
Skal bare ha den som en tredjedisk, da jeg allerede har en SSD som primær og en annen 1tb disk fra WD.
Fem-stjerners medlem
  • 0
Siterer fattigmann:
Tenker å kjøpe meg en ny intern harddisk nå. Er denne grei?
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=496258


Ja, funker fint den. Har den selv og har så langt ikke hatt noen problemer med den.

Noen som har erfaring med Antec Kühler H2O 620?

http://www.dustinhome.no/antec-kuhler-h2o-620-liquid-cooling-s-7
75-1156-am2-am2-1366-am3-1155/product/5010552491
You exist because we allow it, and you will end because we demand it.
  • 0
Konge, da bestiller jeg nok en sånn i morra.

Har ikke noen erfaring med akkurat den, men er hvertfall fornøyd med min Corsair H50.
Fem-stjerners medlem
  • 0
Fikk nettopp PC'en tilbake.
Var vist hovedkortet og SSD'en som var ødelagt!
  • 0
Siterer fattigmann:
Har ikke noen erfaring med akkurat den, men er hvertfall fornøyd med min Corsair H50.


Har sett en del på H50, men uheldigvis så passer den ikke i kabinettet mitt. -.-

Siterer Parkour Gamer:
Fikk nettopp PC'en tilbake.
Var vist hovedkortet og SSD'en som var ødelagt!


Kjipt! Da må du vell installere alt mulig på nytt da?
You exist because we allow it, and you will end because we demand it.
  • 0
Siterer Tyranus:
Kjipt! Da må du vell installere alt mulig på nytt da?


Riktig

Lagt til 2011-09-08 17:18:
Og det kommer til å ta ekstremt lang tid. Hadde også lagret masse info, som Serial keys til spill på den, but its gone

Lagt til 2011-09-08 18:13:
HOLY SHIT.
Står nå at jeg har 5887 MB tilgjengelig skjermminne, og 4096 MB dedikert! WTF? Det er jo awesome, men det var jo ikke sånt før! Altså, før jeg sendte den inn hadde jeg 3788 ellernoe. Hvorfor i all verden er det så mye mer minne nå? Såvidt jeg vet har de jo ikke byttet skjermkorta!
  • 0
Noen her som har et GTX 5** her da?
All you touch and all you see / is all your life will ever be
  • 0
Jeg har et GTX560TI fra Gainward.
Fem-stjerners medlem
  • 0
Jeg har ett GTX 570 fra Gigabyte ;) kjempekort og jeg er utrolig fornøyd med det Kjører alt på maks av det jeg har prøvd(det tyngste er vel crysis 2 demo/beta) i sammarbeid med en i7 2600K.
Intel Core i7 2600K @3,4 GHz | Asus P8P67 Deluxe | Gigabyte Gefore GTX 570 | Corsair Vengeance 1600MHz 8 GB | Corsair Force F60 | Corsair AX 850W | Samsung F3 1 TB
  • 0
Jeg har et GTX 570 kort fra Zotac og er meget fornøyd med det.
You exist because we allow it, and you will end because we demand it.
  • 0
Bra dere er fornøyde. Kom over en salgsannonse hvor det ble spurt 2500 kroner for et GTX 580 fra Gainward, dette her:

http://www.gamereactor.no/hardware/123365/3+GB+grafikkminne
+fra+Gainward/


Det var jo heftige saker..! Fin pris også. Håper ikke det blir solgt for fort.
All you touch and all you see / is all your life will ever be
  • 0
Hellige faen, det er billig! o_O
You exist because we allow it, and you will end because we demand it.
  • 0
Det var sykt billig i hvilken tilstand er det? brukt eller nytt og kjøper du det fra butik eller privatperson?

Lagt til 2011-09-10 17:25:
Men jeg lurer igjen. Det haster ikke så veldig, men hadde vært fint å avklart.

Jeg har ett miditower nå(cm 690) og skulle hatt ett til LAN som er mindre og som kan bæres lettere... Noen forslag folkens? prisnivå har ikke så mye å si
Intel Core i7 2600K @3,4 GHz | Asus P8P67 Deluxe | Gigabyte Gefore GTX 570 | Corsair Vengeance 1600MHz 8 GB | Corsair Force F60 | Corsair AX 850W | Samsung F3 1 TB
  • 0
Det må da være utrolig mye styr å bytte kabinett hver gang du skal på LAN? Er det ikke lettere å bare kjøpe en sånn bæresele eller hvafaen til å løfte kabinettet med?
Fem-stjerners medlem
  • 0
Siterer jonskja:
Det var sykt billig i hvilken tilstand er det? brukt eller nytt og kjøper du det fra butik eller privatperson?

Lagt til 2011-09-10 17:25:
Men jeg lurer igjen. Det haster ikke så veldig, men hadde vært fint å avklart.

Jeg har ett miditower nå(cm 690) og skulle hatt ett til LAN som er mindre og som kan bæres lettere... Noen forslag folkens? prisnivå har ikke så mye å si


Du har et kabinett på 6,9 meter, og det er miditower? Tipper du mente mm, så det er 69 cm, men det kvalifiseres også til et veldig stort big tower... Men når du skal på lan med stasjonær PC så må du jo kjøre bil uansett, så tviler på at det hjelper mye å bytte til et mindre kabinett.

Ellers så kan jeg anbefale Corsair 650D, godt kabinett, men det er på 55 cm så er ikke så veldig håndterlig det heller...
  • 0
Siterer jonskja:
Det var sykt billig i hvilken tilstand er det? brukt eller nytt og kjøper du det fra butik eller privatperson?


Det skal være pent brukt i et par måneder av en privatperson.


Siterer Ryuzaki:
Du har et kabinett på 6,9 meter, og det er miditower? Tipper du mente mm, så det er 69 cm, men det kvalifiseres også til et veldig stort big tower... Men når du skal på lan med stasjonær PC så må du jo kjøre bil uansett, så tviler på at det hjelper mye å bytte til et mindre kabinett.

Ellers så kan jeg anbefale Corsair 650D, godt kabinett, men det er på 55 cm så er ikke så veldig håndterlig det heller...


Tror så absolutt det menes et Cooler Master 690 her. Henger meg fortsatt på at er nok litt tungvint å bytte kabinett for hver gang du skal på LAN. Om du fortsatt er interessert kan du vel ta en titt på Cooler Master Storm Scout? Det er et lite, greit og billig kabinett som er tilpasset LAN.
All you touch and all you see / is all your life will ever be
  • 0
Mente cooler master 690 ja Blir nok mest sannsynlig tog til og fra Lan og da er det litt greit å kunne ta kabinettet i hånda. Er jo ikke så mye å si om jeg forbereder meg litt til Lan ved å f.eks. bytte kabinett. Jeg gidder ikke å dra med meg det store kabinettet som jeg har. Skal se litt på Cooler Master storm scout, men jeg fikk også anbefalt Panzerbox (husker ikke hvem som lagde det) fra en som jobbet på det lokale Datakjeden

Lagt til 2011-09-11 02:26:
Det jeg egentlig leter etter er ett kabinett som kan ta det jeg har (standard PSU, atx hovedkort og gtx 570). Jeg bryr meg egentlig fint lite om hvordan det ser ut og hvor "bra" det er så lenge det blir minst mulig
Intel Core i7 2600K @3,4 GHz | Asus P8P67 Deluxe | Gigabyte Gefore GTX 570 | Corsair Vengeance 1600MHz 8 GB | Corsair Force F60 | Corsair AX 850W | Samsung F3 1 TB
  • 0
Siterer jonskja:
Mente cooler master 690 ja


Da missforsto jeg visst litt , har ikke noen kabinetter på mindre størrelse å anbefale.
  • 0
Da var H60 installert, førsteinntrykk: bråker som et helvet, kjølte ikke så mye som forventet. Eller ganske grei
You exist because we allow it, and you will end because we demand it.
  • 0
Hva slags temperaturer får du?
All you touch and all you see / is all your life will ever be
  • 0
Med stock kjøler fikk jeg rundt 43*C under idle, og oppimot 60*C under spill. Men nå får jeg cirka 33*C under idle, men jeg har ikke prøvd å spille enda.

Syntes det var litt merkelig, siden noen folk har fått bortimot 20*C forskjell.
You exist because we allow it, and you will end because we demand it.
  • 0
33*C er en meget bra temperatur idle. Prøv å kjør en stresstest (Prime 95?) på prosessoren, og se hva temperaturen setter seg på da.
All you touch and all you see / is all your life will ever be
  • 0
Viftene i PC'en min bråker veldig høyt, selv om jeg ikke spiller, og kun surfer på nettet, etc.
Hvordan får jeg de til å bli stillere, slik at de kun "får lov til" å bruke under krevende oppgaver?
  • 0
Det beste for deg er nok å kjøpe en viftekontroll. Disse kan man få i alle former og farger, helt fra enkle brytere til de med sensorer og display.

Skjermkortviftene kan du styre gjennom program som MSI Afterburner eller tilsvarende.
All you touch and all you see / is all your life will ever be
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!