Norsk
Nyeste
Atrás

Hardware og Mobiltelefoner

Diskuter alt av hardware, software, gadgets og teknologi

Kjøp av smarttelefon


<quote author=


Piracy (?)</quote> ØØøøø nei så klart ikke, jeg kjøper episoder på itunes..
mah boi
  • 0
Vurderer å kjøpe en smarttelefon til under to tusen, her er noen av de jeg vurderer. Vil ha noe som er lett å ha med seg (hater å ha store ting i lomma) og som kan spille av musikk, surfe på nettet og se videoer med. (Basicly så jeg slipper å ham ed iPod Touch'en min i tillegg til en telefon kladd)

Huawei U8000 + Gode specs, bra design. - Stor, utdatert programvare, dårlig kamera.

HTC Wildfire S + Liten og lett, bra design, god kvalitet, bra kamera, opdatert programvare. - Dårlig prosessor (600 MHz)

LG P500 Optimus One + Billig ellers omtrent på nivå med Wildfire S.

SAMSUNG S5660 GALAXY GIO + Liten og lett, bra specs, veldig billig, grei design. - Ingen flash spiller

Så er det noen av dere som har noe erfaring med noen av disse modellene? Hvilken av dem hvile dere valg? Kom gjerne med flere forslag i samme prisklasse!
  • 0
Jeg har Huawei U8800 og er kjempe fornøyd. I starten så så den stor ut. Men den er ganske tynn og lett så det går fint å ha den i bukselommen
mah boi
  • 0
Huawei'en virker bra den, men tror jeg går for Samsung'en siden den er ganske billig og ser ut til å være en god telefon.
  • 0
  • Enro
  • Enro
Siterer Ryuzaki:
Huawei U8000 + Gode specs, bra design. - Stor, utdatert programvare, dårlig kamera.


Som Duck Song sa så passer den fint i bukselommen, og skjermstørrelsen er optimal til å se filmer eller lese tegneserier.

Angående programvaren så mangler den bare integrert Norsk tastatur, som man helt enkelt kan laste ned tredjepartsversjon av, og automatisk opppdatering av OS, ellers holder den standarden for denne generasjonen Android 2,2.

U8800 og og Wildfire S har forresten langt bedre kamera enn P500 og Gio.

Dersom du har lyst til å se video på mobilen så er mangelen på Flash til Gioen veldig problematisk.

Blandt disse alternativene så ville jeg definetivt anbefalt deg å gå for U8800. I denne prisklassen så er dette den mest kritikerroste moderne mobiltelefonen som finnes.
Det kreves mye mot for å innrømme at man er feig
  • 0
Siterer Enro:
Citerer Ryuzaki:
Huawei U8000 + Gode specs, bra design. - Stor, utdatert programvare, dårlig kamera.


Som Duck Song sa så passer den fint i bukselommen, og skjermstørrelsen er optimal til å se filmer eller lese tegneserier.

Angående programvaren så mangler den bare integrert Norsk tastatur, som man helt enkelt kan laste ned tredjepartsversjon av, og automatisk opppdatering av OS, ellers holder den standarden for denne generasjonen Android 2,2.

U8800 og og Wildfire S har forresten langt bedre kamera enn P500 og Gio.

Dersom du har lyst til å se video på mobilen så er mangelen på Flash til Gioen veldig problematisk.

Blandt disse alternativene så ville jeg definetivt anbefalt deg å gå for U8800. I denne prisklassen så er dette den mest kritikerroste moderne mobiltelefonen som finnes.


Selvom kameraet på U8800 er 5 megapixler, så har kvaliteten på bildene fått veldig dårlig kritikk, videoopptak er også hakkete (ikke at dette er bedre på Samsung). Både Samsung og Wildfire S har fått bra skryt av bildekvaliteten.

Angående Flash så har jeg ikke savnet det på iPod Touch-en min, da de fleste store video sider har en egen mobil utgave med HTML 5 video. Men er jo fortsatt kjekt og ha i enkelte tilfeller. Wildfire S har jo Flash, men for dårlig prosessor til å kunne utnytte det noe større.

Så det står vel forøvrig mellom U8800 og Galaxy Gio. Er ikke helt sikker enda, men begge telefonene er mye for pengene.
  • 0
Hvis jeg er dere hadde jeg kjøpt HTC Desire HD! Er veldig fornøyd med den.


HTC RUUUUULEEEER!!!
i7 2700k | 32g Ram 1600 mhz | Corsair H100 | Cooler Master Silent Pro 1200w | 3x EVGA Geforce Gtx 680 2gb | Corsair Obsidian 800D | 2x 3TB Seagate Barracuda | 2x Intel SSD 320 Series 120gb
  • 0
  • Enro
  • Enro
Bare synd at HTC Desire HD koster omtrent dobbelt så mye.

Min erfaring med bildekvaliteten oppfatter jeg som det man hadde forventet av et 5 megapixel kamera, og med videoer så har jeg ikke lagt spesielt merke hakking, men motionblur har vist seg å være et problem. Jeg vil spesifisere at kameraet ikke har blitt burkt spesielt ofte og at jeg ikke er på langt nær kvalifisert til å gjøre en skikkelig vurdering av det.
Det kreves mye mot for å innrømme at man er feig
  • 0
Som de andre sier, ville jeg gått for U8800. Jeg har den selv, og er kjempetilfreds med den. Den er akkurat passe stor, og kameraet gir jeg en lang faen i

Siterer Ryuzaki:
utdatert programvare


Den får android 2.3 en gang i oktober.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Litt seint? Skjønner ikke hvorfor de venter med sånt noe... Hører at dere liker Huawei, men har fortsatt lyst på Samsung-en for å være ærlig
  • 0
  • Enro
  • Enro
Gio har såvidt jeg vet heller ikke fått noen lanseringsdato for 2,3 Gingerbread. Så lenge du har trukket en reflektert konklusjon om mobilene så er har jeg ingen grunn til å stoppe deg, Gio er et godt kjøp det også ;)
Det kreves mye mot for å innrømme at man er feig
  • 0
Nei vet det .. . Uansett takk for inspillene, skal bestille telefonen i morgen (Må ha tak i SpendOn kort først )
  • 0
Siterer Ryuzaki:
Nei vet det .. . Uansett takk for inspillene, skal bestille telefonen i morgen (Må ha tak i SpendOn kort først )


Haha jeg hadde flaks at jeg måtte vente til i dag med å bestille, de satte den ned med 200 kr over natta

Men nå er den bestilt
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!