Norsk
Nyeste
Atrás

Hardware og Mobiltelefoner

Diskuter alt av hardware, software, gadgets og teknologi

Bygge PC selv? [diy]


Siterer The Silent Assassin:
Slike ting er selvsagt ikke så viktig når det er snakk om første gang man bygger. Men det er utrolig lett å få det til å se enormt ryddig ut i et 800D, så burde ikke være så altfor krevende.


I hear ya! Har absolutt lyst til å få det til å se mer ryddigt ut!

Siterer The Silent Assassin:
Hvis den vender nedover er det riktig. Var litt usikker på hva du mente.


Åh! Well, that's a relief!
"We have grown, but there is still much to be done. Many live in the darkness that must be shown the way. For it is the dawning of a new day."
  • 0
Siterer The Silent Assassin:
Selvsagt. Ser frem til det.
Takk!
i5 2500k @ 3,3GHz atm | Gigabyte GeForce GTX 560Ti 1GB "SO" 950MHz @ 1GHz | ASUS P8P67 PRO | Kingston HyperX 1600MHz 8GB (4X 2GB moduler) | Chieftec Nitro 850W | WD Black 1TB x2 | Corsair Force SSD 60GB
  • 0
Satte forresten på dekslet som du sa.

Lagt til 2010-11-15 02:40:
jeg driver og følger den guiden du linket meg for å lage en bootable USB drive så jeg kan mekke Win7 på den nye PCen, men når jeg kommer til steg 7 og taster inn BOOTSECT.EXE /NT60 I: (hvor I er USB driven) får jeg bare feilmeldingen "D:boot/bootsect.exe er ikke et gyldig Win32 program."

Lagt til 2010-11-15 02:50:
Prøver å bruke det der Windows 7 USB/DVD download tool, men hvor finner jeg Windows 7 ISOen? På CDen?
"We have grown, but there is still much to be done. Many live in the darkness that must be shown the way. For it is the dawning of a new day."
  • 0
Never mind, det optiske drevet på denne maskinen brukte Sata tilkobling, så jeg nabbet det! Bruker det inntil videre.
"We have grown, but there is still much to be done. Many live in the darkness that must be shown the way. For it is the dawning of a new day."
  • 0
Siterer Yuggothian:
Never mind, det optiske drevet på denne maskinen brukte Sata tilkobling, så jeg nabbet det! Bruker det inntil videre.


Heldigvis, kanskje. Hvordan gikk Windows-installasjonen?

Siterer Brage C:
Takk!


No problem, dude.
                                • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
  • 0
26k!!! heldigris, jeg måtte hold et budsjett på 3,5k LET ME BREAK FREE liksom
Er bare interessert i en threeway hvis den inneholder CrossfireX eller SLI
  • 0
Siterer The Silent Assassin:
Heldigvis, kanskje. Hvordan gikk Windows-installasjonen?


Det gikk helt fint! Innstallasjonen av drivere osv gikk også som smurt! Et problem jeg har tho er at jeg ikke finner noen kode på boksen Win7 kom i, så jeg har ikke fått registrert det enda
"We have grown, but there is still much to be done. Many live in the darkness that must be shown the way. For it is the dawning of a new day."
  • 0
Koden pleier være inne i en av manualene eler klister på innsiden av coveret
Er bare interessert i en threeway hvis den inneholder CrossfireX eller SLI
  • 0
Fant den, måtte bare dra hodet ut av ræva og se på coveret istedenfor emballasjen
"We have grown, but there is still much to be done. Many live in the darkness that must be shown the way. For it is the dawning of a new day."
  • 0
Jeg kan nå stelle meg i PCbyggernes rekker, selv om ikke alt er som det skal så funker maskinen med operativsystem og det hele.
War is a cowardly escape from the problems of peace. -Thomas Mann
  • 0
Siterer Bullmajor:
Jeg kan nå stelle meg i PCbyggernes rekker, selv om ikke alt er som det skal så funker maskinen med operativsystem og det hele.


NICE! Da ser det ut som du, meg og Yuggothian har debutert innen pc-bygging denne og forrige uke!

Jeg syns det var helt awesome selv om jeg ble holdt tilbake av prislappen. Hva synes dere andre om det å skru på pc'en og så se alt funke ???
Er bare interessert i en threeway hvis den inneholder CrossfireX eller SLI
  • 0
Siterer Bullmajor:
Jeg kan nå stelle meg i PCbyggernes rekker, selv om ikke alt er som det skal så funker maskinen med operativsystem og det hele.


The more, the merrier!

Men nå har du sagt A, og må si B. Hvordan ser oppsettet ditt ut? Hva er det som ikke fungerer optimalt?
                                • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
  • 0
Nå i første rekke var det å sette sammen det viktigste ...øøøh det viktigste

Men det som mildt sagt ikke funker optimalt er internettet, dette er grunnet mangel på nettverkskort i pcen og kablet nett er ikke en mulighet.

Det andre er at jeg synes at pcen støyer, dette kan komme av at alle viftene fulgte med i kabinettet (som er et CM 690 II Advanced), men trodde ikke at dette burde være et problem når temperaturen ligger på ca 30-35.


Nå er jo ikke jeg noen sensei innenfor temaet "data", men ligger nok et par hakk over Bache: http://lunchstriper.lunddesign.no/?p=396
War is a cowardly escape from the problems of peace. -Thomas Mann
  • 0
Nice tegneserie
Angående viftene så kjører de sikkert på full styrke hvis du har koblet de rett til strømforsyning. De som er koblet til HK kan du nemlig stille styrken/støyen på med de fleste HK. Hvis du ikke har nok plass på HK til alle viftene dine kan du kjøpe en viftekontroll som lar deg finne din gylne middelvei mellom ytelse og stillhet.
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=303855
Denne burde være fin
Er bare interessert i en threeway hvis den inneholder CrossfireX eller SLI
  • 0
Jeg mener å huske at det er nok viftekontakter på moboet til å kunne feste viftene til den. Takker for tipset.
War is a cowardly escape from the problems of peace. -Thomas Mann
  • 0
Jeg har en del spørsmål om management av plass på SSDen og mulig behov for kjøp av en HDD/enda en SSD, men vet ikke helt om dette er tråden jeg skal ta det på?

PS: Molex adapterne er kommet og jeg henter dem i morgen. Jeg har forresten prøvd forskjellige spill som Mass Effect 2, Team Fortress 2 og Left 4 Dead på PCen nå, og kan vel bare si at jeg er målløs Satt med bakoversveis etter å ha spilt gjennom introsekvensen av ME2. Ytelsen er jo helt sinnsvak! Det at skjermen opererer med 120Hz istedenfor 60Hz merkes også til de grader! Den utrolige forbedringen i framerate er markant(eller hva det nå enn kalles når alt liksom 'flyter' mye bedre), og gjorde meg faktisk litt sjøsyk første gangen!
"We have grown, but there is still much to be done. Many live in the darkness that must be shown the way. For it is the dawning of a new day."
  • 0
Awesome å høre at du er fornøyd med maskinen, da. Du forstår hvorfor jeg anbefalte en skjerm med 120Hz, ja? Hva slags FPS får du i de forskjellige spillene?

Siterer Yuggothian:
Jeg har en del spørsmål om management av plass på SSDen og mulig behov for kjøp av en HDD/enda en SSD, men vet ikke helt om dette er tråden jeg skal ta det på?


Kanskje mer egnet for Kjappe spørsmål om Hardware-tråden, da det ikke har så mye med selve byggeprosessen å gjøre.
                                • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
  • 0
Siterer The Silent Assassin:
Awesome å høre at du er fornøyd med maskinen, da. Du forstår hvorfor jeg anbefalte en skjerm med 120Hz, ja? Hva slags FPS får du i de forskjellige spillene?


Skal sjekke neste gang jeg spiller et FPS/TPS. Planlegger å mekke litt WoW etter det har patchet ferdig, men det er jo ikke akkurat den beste benchmarken der ute

Lagt til 2010-11-16 19:18:
Forresten, kabinettet mitt ser veldig trist ut uten lys inni. Ikke helt det samme liksom. Så jeg tenkte på anskaffe noen hvite LEDs etterhvert. Kan noen sette meg litt inn i hva det innebærer å få satt opp disse inni maskinen? Er det veldig enkelt?
"We have grown, but there is still much to be done. Many live in the darkness that must be shown the way. For it is the dawning of a new day."
  • 0
Siterer Yuggothian:
Forresten, kabinettet mitt ser veldig trist ut uten lys inni. Ikke helt det samme liksom. Så jeg tenkte på anskaffe noen hvite LEDs etterhvert. Kan noen sette meg litt inn i hva det innebærer å få satt opp disse inni maskinen? Er det veldig enkelt?


Du har flere alternativer når det kommer til belysning, men den letteste er utvilsomt å bruke kalde katoder. Da trenger katodene selv, samt en inverter. De fleste katodesett som selges i Norge kommer vel med inverter-boksen som standard. Denne er det bare å koble til strømforsyningen via en molex-kabel.

Her er noen ulike størrelser av hvite katoder;

http://www.netshop.no/Avdelinger/Datautstyr/Casemods/Katode,-s
td-/Sunbeam/Sunbeam-Kald-Katode,-10cm,-Hvit-uten-inverter-SB
CCBK-12789.aspx


http://www.netshop.no/Avdelinger/Datautstyr/Casemods/Katode,-s
td-/Sunbeam/Sunbeam-Kald-Katode,-20cm,-Hvit-uten-inverter-SB
CCBK-32484.aspx


Her er en inverter som kan håndtere opptil to katoder;

http://www.netshop.no/Avdelinger/Datautstyr/Casemods/Katode,-s
td-/Sunbeam/Sunbeam-Kald-Katode-Basic-Kit-Dual-inverter,-switch
--12783.aspx


Og eventuelt også forlengelseskabler hvis inverteren må plasseres for langt unna katodene (for all del, ikke plasser den synlig..);

http://www.netshop.no/Avdelinger/Datautstyr/Casemods/Katode,-s
td-/Sunbeam/Sunbeam-forlengerkabel-til-Kald-Katode-Passer-alle-
Sunbeam-katoder-12793.aspx
                                • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
  • 0
Ah, scthilig Hvor i kabinettet plasseres katodene egentlig?

Forresten, molex adapterne kom i posten i dag. Tror desverre jeg må sende tilbake noen av dem, for jeg fikk kun brukt en av dem. Jeg fikk koblet én av de ekstra viftene til ved å koble ut en 3 pin kabel fra et 4 pin stikk fra HK og koble den til 3pin adapteren i stedet, slik at jeg kunne få koblet den ekstra viften til det ene ledige 4 pin stikket på HKet. Er kun ett annet 4 pin stikk på HKet however, og det bruker CPU viften.

Så jeg trenger altså noen kabler ala dem har har nå, bare med 4 pin adaptere istedenfor 3 pin...?

Bare som en quick reminder, her er den typen kabler som går fra de ekstra viftene http://img571.imageshack.us/i/plugaltview.jpg/ og her er adapterne som jeg må returnere(?) fordi de ikke passer sammen. http://www.komplett.no/img/p/400/461619.jpg

På den lyse siden så fungerer den ene viften jeg fikk koblet til helt utmerket.
"We have grown, but there is still much to be done. Many live in the darkness that must be shown the way. For it is the dawning of a new day."
  • 0
Ikke send den tilbake, for all del. Det du sier er problemet er at 3pin- inntakene er for små for å passe dine 4pin strømkabler? Da, min venn, må du bare brekke av den ene veggen på inntaket sånn at det blir plass til en 4 pin. Dette gjør du ved hjelp av en tang/saks/noe du ikke skader deg selv med. Dette funket iallfall helt fint med min CM 120mm blade vifte
Er bare interessert i en threeway hvis den inneholder CrossfireX eller SLI
  • 0
Siterer mikkelrevmann:
Ikke send den tilbake, for all del. Det du sier er problemet er at 3pin- inntakene er for små for å passe dine 4pin strømkabler? Da, min venn, må du bare brekke av den ene veggen på inntaket sånn at det blir plass til en 4 pin. Dette gjør du ved hjelp av en tang/saks/noe du ikke skader deg selv med. Dette funket iallfall helt fint med min CM 120mm blade vifte


Holy shit, den løsningen bare OSER det MacGyver av Må innrømme at den kom litt brått på. Men jaja! Bare det funker!
"We have grown, but there is still much to be done. Many live in the darkness that must be shown the way. For it is the dawning of a new day."
  • 0
Vi får vel se hvor mye MacGyver du har i deg da
Det er som TSA har sakt før, de to andre pin'ene er bare for overvåking og styring og har ingenting med strøm å gjøre. Og når adapteren allered styrer strøm så er ikke disse to nødvendige. (den blå og grønne er ikke nødvendig).

btw: skulle egentlig legge meg ti idag men holdt meg uta av senga bare for å sjekke om det faktisk funka for deg
Er bare interessert i en threeway hvis den inneholder CrossfireX eller SLI
  • 0
Siterer Yuggothian:
Holy shit, den løsningen bare OSER det MacGyver av Må innrømme at den kom litt brått på. Men jaja! Bare det funker!


Det burde fungere helt fint, det. "Veggene" er bare plast uansett, og har ingenting med signalene å gjøre.
                                • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
  • 0
Mission accomplished! Viftene er tilkoblet og funker! Tror jaggu jeg grodde en hockeysveis nå akkurat gitt... og har plutselig en trang til å gå i jeans som er minst et nummer for små!
"We have grown, but there is still much to be done. Many live in the darkness that must be shown the way. For it is the dawning of a new day."
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!