LIVE
HQ
logo hd live | No Rest for the Wicked
See in hd icon

Chat

X
      😁 😂 😃 😄 😅 😆 😇 😈 😉 😊 😋 😌 😍 😏 😐 😑 😒 😓 😔 😕 😖 😗 😘 😙 😚 😛 😜 😝 😞 😟 😠 😡 😢 😣 😤 😥 😦 😧 😨 😩 😪 😫 😬 😭 😮 😯 😰 😱 😲 😳 😴 😵 😶 😷 😸 😹 😺 😻 😼 😽 😾 😿 🙀 🙁 🙂 🙃 🙄
      Norsk
      Nyeste
      Atrás

      Hardware og Mobiltelefoner

      Diskuter alt av hardware, software, gadgets og teknologi

      Bygge PC selv for første gang


      Siterer adrii 117:
      Akkuratt HDD'er er jo det billigste av komponentene, vis ikke man skal ha SSD.

      Den pakken var med intel som alt du har anbefalt, noen spesiel grunn til å anbefale intel ?: )


      HDDene er billige, ja, men dersom pakketilbudet fra komplett hadde hatt samme diskene som oppsettet ditt hadde prisen likevel blitt vel over 8000, nærmere 8500.

      Grunnen til at jeg anbefaler Intel, og da spesielt med i5 750-prosessoren, er rett og slett at den yter bedre. Prosessoren er merkbart raskere enn AMDs Phenom II X4 955. Dessuten overklokker den ekstremt bra, og har også funsjoner som Turbo (som presser ytelsen på en eller to kjerner helt opp til 3,2GHz). Intels plattformer er også veldig i vinden med tanke på kommende prosessorer. Altså er de et sikrere valg for framtidig oppgraderinger uten å måtte skifte ut halve maskinen.
                                      • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
      • 0
      Ok, nei ble veldig interissert i den intel pakka du anbefalte da :-] Takk for den infoen også

      Er det da noen store forskjeller med den intel-pakka ifh til den siste pakken jeg satt opp? da denne pakken er kun 800kr billigere sånn omtrent.

      Hva mer av kjøling er å anbefale til haf kabinettet vis jeg skal ha rød-LED lys ?
      Bring it next time!
      • 0
      Siterer adrii 117:
      Er det da noen store forskjeller med den intel-pakka ifh til den siste pakken jeg satt opp? da denne pakken er kun 800kr billigere sånn omtrent.


      Inteloppsettet vil gi en del bedre ytelse i spill. Spesielt med tanke på at det har et Radeon HD 5850, over et 5770 i oppsettet ditt. Også i5 750-prosessoren vil gi litt ytelesforbedring i spill. Dessuten får du et større og bedre kabinett (storebroren til 922-versjonen du valgte). Videre støtter hovedkortet i Inteloppsettet også CrossFire, slik at du har muligheten til å sette inn enda et 5850 om et års tid eller så.

      Siterer adrii 117:
      Hva mer av kjøling er å anbefale til haf kabinettet vis jeg skal ha rød-LED lys ?


      Nå er HAF-kabinettet blant de beste luftkjølte kabinettene på markedet, så ekstra vifter eller lignende er unødvendig. Det eneste er at du burde kjøpe en ordentlig kjøler til prosessoren. Da kommer det veldig an på hvor mye du vil bruke på en kjøler, og om du tror at overklokking er noe du kunne vurdert.
                                      • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
      • 0
      Blir vel kansjke overklokking, spørs vel helt og holdent på om jeg trenger mer fart i pc'en ;) hva ville du anbefalt ? aner ikke pris men vil vel helst ikke over 400kr(om det er mye eller lite vet jeg som sakt ikke.
      Bring it next time!
      • 0
      Siterer adrii 117:
      Blir vel kansjke overklokking, spørs vel helt og holdent på om jeg trenger mer fart i pc'en ;) hva ville du anbefalt ? aner ikke pris men vil vel helst ikke over 400kr(om det er mye eller lite vet jeg som sakt ikke.


      Haha, 400 kroner var vel hundrelappen under de virkelig gode kjølerne. Beklageligvis finnes ikke de bedre kjølerne i prisklassene under 400 kroner i noen særlig grad i norske butikker. Det beste alternativet blir vel kanskje en Corsair Air Series A50 (link funka ikke).

      I litt høyere prisklasser er en Zalman CNPS10X Quiet eller en Corsair H50 verdt en titt. Kjølere som Prolimatech Megahalems og Xigmatek Thor's Hammer er ekstremt gode, men kommer uten vifter. Så med vifte blir de litt dyrere.
                                      • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
      • 0
      Hvis jeg kjøper 4 140 mm vifter og en 120 mm, trenger jeg en fan controller da ?
      • 0
      Ikke med mindre du har lyst til å kjøre viftene på lavere hastigheter. (Duh.) Har flere vifter enn deg i mitt system, og det bråker ikke så enormt. Kjøp stille vifter så går det fint.

      Om du tenker på om det går an å koble dem til uten viftestyring, så ja. Det går fint.
      All you touch and all you see / is all your life will ever be
      • 0
      Takk for svar !
      • 0
      Noen på forumet som kunne satt sammen en pc-pakke til under 8000?( Uten skjerm)
      Bring it next time!
      • 0
      Siterer adrii 117:
      Noen på forumet som kunne satt sammen en pc-pakke til under 8000?( Uten skjerm)


      http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=488612

      ...
                                      • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
      • 0
      Eneste er at jeg vil ha HAF 922, da det kabinettet er litt vel stort... Noen som vill kjøpt det kabinettet ubrukt evt. av meg, for da 1000 ?
      Bring it next time!
      • 0
      Sett opp de samme delene selv, bare med et 922 i stedet.
                                      • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
      • 0
      Maybe... vansklig det må å velge ut komponenter første gang.. når man først har en selvbyggd pc, er det jo bare å bytte ut der noe mangler på ytelsen..
      Bring it next time!
      • 0
      Hvilken nettbutikk er billigst på AMD arkitektur her i norge ?
      Bring it next time!
      • 0
      For fuck's sake, bestem deg...
                                      • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
      • 0
      hehe :- P VANSKLIG!!
      Bring it next time!
      • 0
      Anbefaler deg sterkt å gå for en Intel i5 CPU..

      For å finne ut hvilke nettbutikker som har best pris så kan du bruke hardware.no sin prisguide. Det er mye penger å spare på å være klar over prisene til komponentene i de ulike nettbutikkene. Selv ente jeg om med å kjøpe komponenter fra forskjellige nettbutikker og fortsatt få en total pris (inkl. frakt) lavere enn det å handle fra en bestemt nettbutikk.
      ZoMG"$)(092r HaXZzOOORzzz
      • 0
      Det eneste AMD er god til, er å bli varm !
      Everyday I'm Hustlin'
      • 0
      hmm, og jeg som vurderte den billigste av de to 6-kjernes prossesorene til AMD.
      Bring it next time!
      • 0
      AMDs sekskjernere yter merkbart dårligere enn Intels firekjernere i samme prisklasse, spesielt i spill. Det kommer ikke bare av at de er tregere klokk-for-klokk, men også at svært, svært få spill/applikasjoner i det hele tatt klarer å nyttiggjøre 4 kjerner, langt mindre 6.

      Siterer Blackwell:
      Det eneste AMD er god til, er å bli varm !


      AMD gir vanligvis svært god ytelse i forhold til pris, er energieffektive og kjører derimot kjøligere enn i7-prosessorene. Intel har dog i mye større grad enn tidligere beveget seg inn på budsjettmarkedet med virkelig konkurransedyktige priser.
                                      • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
      • 0
      Intel i-7 860 yter 55000 poeng i 3D Mark vantage, og koster rundt 2000kr . I'm just sayin' Men nå er det jo 870 eller 930 modellen som er inn
      Er bare interessert i en threeway hvis den inneholder CrossfireX eller SLI
      • 0
      nevermind
      • 0

      For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!