Norsk
Nyeste
Atrás

Hardware og Mobiltelefoner

Diskuter alt av hardware, software, gadgets og teknologi

Ultimate Mac-tråden


Siterer F0xHunter:
Hvor, hvor???

Lagt til 2010-07-15 20:10:
GI MEG DETTE TILBUDET!


http://www.eplehuset.no/elevmac/
All you touch and all you see / is all your life will ever be
  • 0
Takktakktakk. Da ble det en positiv stemme på deg.

Lagt til 2010-07-16 13:34:
Men det gjelder jo bare for Rogaland

Lagt til 2010-07-16 13:36:
Opps, drit i hva jeg sa.

Lagt til 2010-07-16 13:36:
Ingen 15" *cut,cut*
  • 0
Er det ikke greiest med 13" uansett, om man drar den frem og tilbake til skolen hver dag?

Ellers kan man hjemme enkelt sette opp en ekstern skjerm, tastatur og mus om man ikke har stasjonær.
All you touch and all you see / is all your life will ever be
  • 0
Jaja, men lyden på 15" er bedere. Synes i alle fall jeg. Dessuten er skjermen på 13" så liten :/
  • 0
Lyden bedre? Lyden i en bærbar er vel strengt tatt såpass dårlig at man må ha headset/høytalere uansett?

Men selvsagt, de to modellene passer bra til sine bruksområder.
All you touch and all you see / is all your life will ever be
  • 0
Tenker at 13" blir noe som jeg blir vant til. Uansett blir det et kjøpt. For billig å overse, dessuten gidder jeg ikke å betale 8 000 mer for 2" ekstra.
  • 0
For to dager siden bestillte jeg min første Macbook!
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Tror jeg kjøper min i kveld eller i morra Håper Source SDK funker på OS, vil ikke bruke BootCamp

Lagt til 2010-07-16 21:15:
Gratulerer forresten!
  • 0
Hvilken skal du kjøpe?
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
13" MacBook Pro.
  • 0
Så du bor i Rogaland, F0xHunter?
All you touch and all you see / is all your life will ever be
  • 0
Kult, jeg skal kjøpe macbook pro 15" med hi res. Syns det er viktig med litt høyere oppløsning om jeg skal 3D modellere.

Blir dyrt, men forhåpentligvis blir jeg ikke skuffet og så kommer den til å fungere godt i 3-5 år.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Billigere å kjøpe en seperat 24" skjerm, som i tillegg til å ha full HD også er en hel del tommer større. Nå vel, det er ikke alltid man kan dra med seg skjermer om man vil "3D modellere" (som du så fint sier) på et tog eller noe slikt. Så jeg ser i grunn den ja!
All you touch and all you see / is all your life will ever be
  • 0
Det er bare for å gjøre det lettere å 3D modellere hvor som helst om jeg ønsker det. Har en stasjonær PC men en veldig god skjerm, men skal jeg ta med den hver gang jeg skal på hytta eller noe sånt da?

Dessuten så kan jo en 15" macbook pro brukes til nesten alt jeg kan ønske å drive med på en laptop.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer -sebastian-:
Så du bor i Rogaland, F0xHunter?


Nopnop, fant akk ut at det bare var for dere retards. Du må huske å si sånt, tullekopp. Var så jævlig klar for Mac, så finner jeg ut av det.
  • 0
Kjipt det der F0xHunter.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Det er bare for å gjøre det lettere å 3D modellere hvor som helst om jeg ønsker det. Har en stasjonær PC men en veldig god skjerm, men skal jeg ta med den hver gang jeg skal på hytta eller noe sånt da?


Selv om man har en 15" skjerm, eller en 17" for den saks skyld, så er det veldig mye bedre å jobbe med redigering og egentlig alt på en enda større skjerm. Men jeg hadde nok ikke tatt med meg en skjerm på hytta.

Siterer F0xHunter:
Nopnop, fant akk ut at det bare var for dere retards. Du må huske å si sånt, tullekopp. Var så jævlig klar for Mac, så finner jeg ut av det.


Da må du vel bare punge ut, da? Retard
All you touch and all you see / is all your life will ever be
  • 0
Siterer -sebastian-:
Da må du vel bare punge ut, da? Retard


Hah, NEVARR!!! Har en kusine i Kopervik, kan bare (siden hun har fått ny bærbar for noen uker siden) spørre henne om jeg kan kjøpe den under hennes navn. Smart, eh?
  • 0
Jeg har en 13"(2.4GHz) og er storfornøyd. Om du skal kjøpe MS Office: MAC(1200kr), Laptop Sleeve, og Mini-displayport til VGA (eller til HDMI, 249kr) så blir prisen uansett nærmere 12000 faktisk. Men det spørs hva du skal kjøpe av dette, eller mer.


Jeg anbefaler IKKE Magic Mouse... Multi-touch er kult, men den er noe så sinnsykt ukonfortabel... Kjøp heller Logitech Perfomance MX. Den har jeg utrolig lyst på. Perfekt til alt Og veldig konfortabel
Rise and Rise Again, Until Lambs Become Lions.
  • 0
Når jeg får Macbooken, så er det etter hva jeg har fått med meg et skriveprogram innstallert som heter TextEdit. Funker dette fint? Hvordan er det sammenlignet med Microsoft Office Word 2007?

Tenker på oppgaver som å lage "powerpoint"-presentasjoner, hefter med fint layout osv.
All you touch and all you see / is all your life will ever be
  • 0
<quote author="-sebastian-">Lyden bedre? Lyden i en bærbar er vel strengt tatt såpass dårlig at man må ha headset/høytalere uansett?

Min berbar hp pavilion dv6 2063 har kjempe god lyd like god så på den stasjonære . Så jeg forstår ikke problemet
  • 0
Siterer -sebastian-:
Når jeg får Macbooken, så er det etter hva jeg har fått med meg et skriveprogram innstallert som heter TextEdit. Funker dette fint? Hvordan er det sammenlignet med Microsoft Office Word 2007?

Tenker på oppgaver som å lage "powerpoint"-presentasjoner, hefter med fint layout osv.


TextEdit er sugent, anbefaler deg å kjøpe Microsoft Office 2010: MAC (men da må du vente til høsten) eller Microsoft Office 2007: MAC. Da fungerer alt med skole også
Ellers kan du kjøpe iWork... Men da kan du støte på kompitabilitetsproblemer.


Siterer toreofnorway:
<quote author="-sebastian-">Lyden bedre? Lyden i en bærbar er vel strengt tatt såpass dårlig at man må ha headset/høytalere uansett?

Min berbar hp pavilion dv6 2063 har kjempe god lyd like god så på den stasjonære . Så jeg forstår ikke problemet


Lyd på bærbare er sugen, iallefall sammenliknet med headsett og høytalere. Skaff deg noen skikkelige headsett eller høytalere
Rise and Rise Again, Until Lambs Become Lions.
  • 0
Kanskje jeg burde ha skrevet, jeg anbefaler deg å kjøpe deg noen headsett/høytalere.

Om det ikke var det du sa "why" for, så er det dårligere lyd på bærbare pga at høytalerene er for små.
Rise and Rise Again, Until Lambs Become Lions.
  • 0
Du kan umulig høre musikk fra en bærbar PC uten høytalere/headset. Lyden er tynn, og har minimalt med bass.

Edit: Vel, selvsagt går det. Men ja..
All you touch and all you see / is all your life will ever be
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!