Norsk
Nyeste
Atrás

Hardware og Mobiltelefoner

Diskuter alt av hardware, software, gadgets og teknologi

Mobiltips


En tråd om alt innen mobil. Du kan spørre om ting, tipse, diskutere eller kanskje hjelpe. Siden vi bare har slike engangstråder fra før lager jeg en vi kan bruke til alt.

-----------------------------------------------------------------------------

Jeg har nå en Sony EricssonW890i, som desverre har blitt veldig slitt. Lokket på baksiden detter nå av hele tiden siden de to henglsene som skal holde det på plass har blitt ødelagt. Det er også flere ting som er slitt.
Uansett, jeg skal nå ha meg en ny mobil, bindingstiden har gått ut, så jeg lurer på hvilken jeg skal ha.

Jeg vil denne gangen ha en widescreen-mobil. Har ikke prøvd det før, men har lyst å se litt film. Vil ha mulighet til å lagre film optill en time spilletid av gangen. Jeg er ikke så veldig intrisert i musikk, men jeg vil ha mulighet til å lagre en del der i tilfelle jeg får lyst til å høre litt. Med denne informasjonen burde du skjønne at jeg vil ha plass. Foto/Video kvalitet er jeg ikke så opptatt av, men jeg vil ikke ha noe verre enn det jeg allerede har. Nå har jeg 3,2 megapiksler, om neste mobil har det og, spiller ingen rolle. Men jeg vil ha mulighet til å ta noen få bilder.

En annen ting jeg er litt opptatt av er at det bør være noen spill på mobilen. Når jeg kjeder meg og ikke har noen konsoll i nærheten er som regel mobilen fluktveien. Så jeg ville ha satt pris på om det fulgte med noen brukbare spill, men det er ikke noe must. Men det hadde vært gøy. Husker min forrige telefon hvor jeg hadde Quardapop, jeg kan trygt si at det var avhengihetsskapende.

Prisklassen på mobilen skal egentlig være ganske så lav. Er villig til å betale rundt 500,- kr + abonomentet for mobilen. Men ikke tenk så mye på prisklasse. Det ble litt rotete, så jeg lister opp hva jeg vil ha på mobilen.

Mobilkrav:
- Widescreen
- God lagringsplass
- Minimum 3,2 Megapiksler kamera
- Filmkamera
- Medfølgende spill
- Lav prisklasse

Ellers er det ikke meget jeg kunne tenke meg, har du noen tips? Kanskje vet du om den perfekte mobilen for meg og mine "krav"? Om mobilen du vet om ikke oppfyller alle kravene så er det greit. Men jeg vil veldig gjerne ha widescreen.
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
  • 0
  • Ine
  • Ine
Kan nok ikke hjelpe deg. Har mobil kun for å holde kontakten med vennene, så jeg kjøper aldri nye mobiler
Riddle me this
  • 0
sony ericson xperia x10 mini
  • 0
Fail å se film på mobil. Jeg synes allerede det er i grenseland med en bærbar PC før man kan ytre at man faktisk har sett filmen etterpå. Har selv kjøpt meg iPhone 4 konkurrenten Galaxy S som kostet meg 5000 spenn for et år. Herlig mobil, men regner med at den blir for dyr?
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
HTC Desire / Legend?
  • 0
Ser ganske mye film på iPhonen min (har 3GS, venter på neste versjon etter 4ern) og synes det er bra lyd og bra kvalitet. Men så kommer det jo an på hvor mye du er villig til å betale.
  • 0
Sony ericson x10? (Den med stor widescreen)
why so serious?
  • 0
iPhone 4! digger den! fungerer bra som håndholdt konsoll også, små spill, som man kan ta opp og legge ned når som helst. perfekt for bussturer, dobesøk etc. jeg betalte 2000 i butikken, med abonoment.
ETTER AT JEG BEGYNTE MED VITAPRO SNAKKER JEG BARE MED UTESTEMME!
  • 0
Kjøp en Sony Ericsson Xperia Arc S, herlig telefon til en god pris.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Host host! Er det noen her? Host!
"Et kult sitat jeg ikke har funnet på selv" - Et fancy navn
  • 0
JEG!
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Jeg også! Angrer egentlig litt på at jeg kjøpte IPhone 4S. Altså den er bra, men det føles som om den ikke er din...

Android FTW!
"Sometimes good people make bad choices. It doesn't mean they are bad people. It means they're human."
  • 0
Det er vel veldig låst. Slik som alt fra Apple er.
"Et kult sitat jeg ikke har funnet på selv" - Et fancy navn
  • 0
Noen andre som har Motorola cd 160?
-Kill -Loot -Return.
  • 0
Samsung Galaxy Gio er ikke å anbefale, hvertfall ikke i forhold til mine erfaringer. Den virket riktig nok herlig de første ukene, men etter en stund begynte batteriet å falle fra 100 til 10% på 15 minutter, og den restarter seg selv på tilfeldige tidspunkter. Hendte også ofte at den skrudde seg av slik at jeg måtte dra batteriet ut og inn igjen for å få den på, men det var en software-feil som de klarte å fikse. Mobilen er også ganske treg, mens minnefordelinga er helt fucka.

Kan jo hende det bare er jeg som var uheldig, men det virker litt merkelig at både jeg og ørten andre har hatt akkurat disse problemene med akkurat denne telefonen.
  • 0
Jeg rocker en Huawei U8650. En kinesisk billigmobil med android. Kostet 1000 spenn. Helt topp mobil! Men du må kjøpe ett minnekort siden det er sinnssykt dårlig plass på den. Kjøpte ett på 2GB til 99,-.
  • 0
Jeg sliter med plassen ganske raskt på min Sony Xperia-telefon. Selv med 8 GB minnekort. Telefonen egner seg ikke helt til måten jeg bruker den på. Jeg savner inderlig da det ble laget supre Windows-phones med fysisk tastatur. Min HTC Touch Pro er fremdeles den beste telefonen jeg har prøvd. Dessverre er den litt for treg og litt for gammel og slitt. Men når jeg har problemer med nyere telefoner vender jeg fremdeles tilbake til den.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Litt sein denne kommentaren men ville bare kommentere innlegget

- Eg selv anbefaler Samsung Galaxy II. Den er utrolig god som mobil og har mange valgmuligheter. Mange mega piksler og god grafikk, kult utseende. Eg har selv ikkje mobilen men har sett litt på den og korleis den er som mobil.
  • 0
Du anbefaler en telefon du ikke selv har? Så du vet ingenting om hvordan den faktisk er i bruk, kun hvordan den ser ut og hva du har lest ... :p
Jeg er ikke lat, jeg er en chillpadde
  • 0
Pappa har Samsung galaxy 2 og eg har lånt den fleire ganger.

Lagt til 2013-03-17 12:18:
Så eg veit korleis den er som mobil.
  • 0
Selv har jeg en HTC one X, som jeg er veldig fornøyd med. God kraft, i forhold til prisen, og har ikke hatt noen problemer med den enda.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Vil virkelig foreslå Samsung Galaxy SII. Har hatt den i nærmere et år og er veldig fornøyd med denne. Er virkelig bra til å være noen år gammel.
  • 0
Har selv Xperia V, og er særdeles fornøyd med denne. Hadde fra før Xperia Neo i 1,5 år, som også var en knallgod telefon, men ble byttet ut pga lite internminne. (Den lever enda i beste velgående og er i bruk av min far..)
Xperia V er kjapp/responsiv, har knallgod skjerm med bravia engine 2 som gir gode farger Pluss for at den er vanntett og at den tåler en del (har mistet den i gulvet uttallige ganger siden januar, og enda viser den ikke spor av skader).
Minus: Telefonen har ikke en "beskjær video før sending?" når man skal sende videofil over mms. Dette er utrolig irriterende. Samt at Sony reklamerer med "8 GB internminne", når du egentlig kun får 5 GB (tilsammen, delt på 2 lager) pga OS'et, og disse 5 i tillegg forsvinner raskt om man har mange applikasjoner eller spill.
Jeg er ikke lat, jeg er en chillpadde
  • 0
Har fortsatt en 3Gs som damper og går. Føler jeg må holde meg til Apple nå som jeg har en. Er fornøyd i alle fall. Satser på at jeg får arve femmern av min mor når hun skal oppgradere selv. Jeg er en liten luring, skjønner dere.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siterer remote:
Jeg er en liten luring, skjønner dere.


Ha! Tenkte jeg det ikke!

Selv anskaffet jeg min første smarttelefon for et halvt års tid siden, en Nokia Lumia 800. Den syns jeg fungerer fint, ihvertfall i forhold til prisen. Synd at jeg ikke får Windows 8 på den, men sånt er ikke så viktig for meg egentlig.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!