Norsk
Nyeste
Atrás

Hardware og Mobiltelefoner

Diskuter alt av hardware, software, gadgets og teknologi

Konsoll-headset tråden


Headsets har i lengre tid vært mer eller mindre en selvfølge ved pc-gaming. På konsoll har de fleste belaget seg på høytalerne fra tv'en, men i de siste åra har headsets på konsoll blitt mer og mer vanlig. Spiller man f.eks Call of Duty på LIVE i dag er sjansen alltid stor for at folk hører hvor du kommer fra. Headsets har blitt "big business" og headset-produsentene har nå begynt å produsere headsets spesikfikk for konsoll.

Bruker du headset på konsoll? Hvilket har du? Gode/dårlige erfaringer?


Viser til min blogg-serie om konsoll-headsets:
http://www.gamereactor.no/blog/tearunner
  • 0
sharkoon x-tatic v2 funka fjell til jeg satt meg på det :/ gaffatape og gummistrikk er løsningen!
"This is my signature. There are many others like it, but this one is mine. My signatue is my best friend. It is my life. I must master it as I must master my life. Without me, my signature is useless, without my signature, I am useless."
  • 0
Har aldri klart å få i gang en skikkelig samtale med andre via konsoll. Jeg synes at mic chat funker mye bedre på PC, du hører de andre bedre også føles det mer naturlig. Jeg vet heller ikke om mikken min er så bra på konsoll heller.
"Fuck you all" - Machine Head
  • 0
Siterer Cboy J-kins:
Har aldri klart å få i gang en skikkelig samtale med andre via konsoll. Jeg synes at mic chat funker mye bedre på PC, du hører de andre bedre også føles det mer naturlig. Jeg vet heller ikke om mikken min er så bra på konsoll heller.


På Xbox fungerer dette helt fint men...

Selc har jeg ikke et ordentlig headsett, bare den trådløse mikrofonen som Microsoft produserer og selger selv.
What is best in life? To crush your enemies, see them driven before you, and hear the lamentations of their women. That is good.
  • 0
har selv erfaringer med astro a40 og qpad 1339 med mixampen fra a40'en og må si at det er konge med headset på konsoll og vil ikke gå tilbake til noe annet.
Jeg spiller ikke, jeg gamer!
  • 0
Siterer AcH Clawed:
Selc har jeg ikke et ordentlig headsett, bare den trådløse mikrofonen som Microsoft produserer og selger selv.


Å spille med headset er natt og dag i forskjell. Selv om man spiller med surround anlegg. Bruker man en sånn mic man får med konsollen dekker man til ene lyd-inngangen for ørene dine.

Har selv hadd flere headsets for xboxen min:
-Turtle Beach Ear Force X1
-Turtle Beach Ear Force X3
-Tritton AX360
-Tritton AXPro
-Og nettopp bestillt de nye Turtle Beach X41 headsettet.

De tre første kjøpte jeg i USA. X1 gikk i stykker. Kjøpte AX360 for å få noe bedre enn X3. Har kjøpt AXPro i Norge, men ble ikke fornøyd. Så nå venter jeg på at X41 headsettet skal komme i posten
  • 0
Har Tritton AXPRO. Må si meg ganske fornøyd med de.
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
  • 0
etter å prøvd TB X41 så har jeg følgende å si: Det er et rått headset med GOD bass men på kvalitet, komfort og lyd så er det dårligere en qpad 1339 mens den overgår lyden på a40 selv om astroen har bedre komfort.
Noen andre med erfaringer fra headsets?
Jeg spiller ikke, jeg gamer!
  • 0
Noen som kan anbefale meg et headset som fungerer på både Xbox 360 og PS3, og som ikke koster flesk? Vet at Tritton AX Pro fungerer på begge, men for min del er dette altfor mye penger å gå ut med akkurat nå, ser helst etter noe i priklassen rundt 1000 kroner.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Siterer Snyltaren 1337:
Etter hva jeg har sett rundt om på nett så er det bare tritton og Astro som støtter både 360 Ps3


Søren. Jeg trenger et headsett som fungerer til både PS3 og Xbox 360, ettersom jeg spiller på begge konsollene. Kan ikke gå ut med så mye penger, i og med at jeg skal gå til anskaffelse av et bedre anlegg.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Det er verdt det da
Jeg spiller ikke, jeg gamer!
  • 0
Ville heller prøvd å se etter convertere (overganger) som gjør vanlige headsets (med vanlige jack-outputs) kampatible med 360/ps3. Vet det finnes noen sånne for 360 slik at man får utnytte mic'en på et helt vanlig headset. Vet ikke om slikt finnes på ps3.

Et annet alternativ er jo å kjøpe mixamp'en til astro. Hvis du da har et vanlig headset er det bare å plugge inn.

Turtle Beach sine headset fungerer faktisk for PS3. Det er bare det at de er utviklet for 360. Vet ikke hvordan kvaliteten blir om man bruker det på ps3 though.
  • 0
Siterer TeaRunner:
Ville heller prøvd å se etter convertere (overganger) som gjør vanlige headsets (med vanlige jack-outputs) kampatible med 360/ps3. Vet det finnes noen sånne for 360 slik at man får utnytte mic'en på et helt vanlig headset. Vet ikke om slikt finnes på ps3.

Et annet alternativ er jo å kjøpe mixamp'en til astro. Hvis du da har et vanlig headset er det bare å plugge inn.

Turtle Beach sine headset fungerer faktisk for PS3. Det er bare det at de er utviklet for 360. Vet ikke hvordan kvaliteten blir om man bruker det på ps3 though.

Sefølgelig virker det på ps3, det er bare at hvis jeg ikke tar feil at chat på ps3 enten må skje med bluetooth eller via usb.
Jeg spiller ikke, jeg gamer!
  • 0
Siterer TeaRunner:
Ville heller prøvd å se etter convertere (overganger) som gjør vanlige headsets (med vanlige jack-outputs) kampatible med 360/ps3. Vet det finnes noen sånne for 360 slik at man får utnytte mic'en på et helt vanlig headset. Vet ikke om slikt finnes på ps3.

Et annet alternativ er jo å kjøpe mixamp'en til astro. Hvis du da har et vanlig headset er det bare å plugge inn.

Turtle Beach sine headset fungerer faktisk for PS3. Det er bare det at de er utviklet for 360. Vet ikke hvordan kvaliteten blir om man bruker det på ps3 though.


har en finfin ting jeg, siden jeg spiller med VGAkabel på xboxen min så er det en lydutgang som jeg har festa til en hun-hun jack ting slik jeg kan putta hvilketsomhelst hodesett på!
"This is my signature. There are many others like it, but this one is mine. My signatue is my best friend. It is my life. I must master it as I must master my life. Without me, my signature is useless, without my signature, I am useless."
  • 0
Vi kunne ikke endret denne til den ultimate headset tråden?
Jeg spiller ikke, jeg gamer!
  • 0
Denne tråden var passe gammel da x)

Men må endre litt på det jeg sa tidligere i denne tråden. Har skaffet meg et Steelseries 5XB som jeg bruker støtt nå. Det er så utrolig deilig å spille med Headsett<3

Litt synd at de har gjort det vanskeligere å høre hvor folk og andre lyder kommer fra i CoD: Black Ops på grunn av for mye bakgrunnstøy. Men i Halo: Reach og Bad Company 2 er det bare elsk<3
What is best in life? To crush your enemies, see them driven before you, and hear the lamentations of their women. That is good.
  • 0
Du kan skru av musikk og voice slik at du bare får game sound på blaq obs!
Jeg spiller ikke, jeg gamer!
  • 0
kjøpt Turtle Beach Ear Force X31
men når jeg kobler det til xboxen for jeg ikke logget meg på xbox live så jeg må dra det for og logge meg på men da kan jeg ikke bruke headsetet uten ekstremt mye lag
noen som har/hatt samme problem eller har noen tips av hva jeg burde gjøre
"1f y0u c4n r34d 7h15, y0u r34||y n33d 70 637 |41d."
  • 0
Siterer simpsons fan:
kjøpt Turtle Beach Ear Force X31

men når jeg kobler det til xboxen for jeg ikke logget meg på xbox live så jeg må dra det for og logge meg på men da kan jeg ikke bruke headsetet uten ekstremt mye lag

noen som har/hatt samme problem eller har noen tips av hva jeg burde gjøre


Sikker på det har noe med headsette å gjøre? Tviler på headsettet skaper netverks problemer og vis det gjør ville jeg snakket med turtle beach... Har selv Turtle Beach x41 og har ikke hatt noe problemer med det...
"Fact: In 100% of all fake gun shootings, the victim is always the one with the fake gun."
  • 0
de må ha noe med headsetet og gjør siden når jeg drar headsetet ut funker det perfekt, men takk for rådet får kontakte TB
"1f y0u c4n r34d 7h15, y0u r34||y n33d 70 637 |41d."
  • 0
Vurderer selv å kjøpe meg Astro A40 Wireless MLG Edition: http://www.astrogaming.co.uk/wireless-systems/a40-wireless-syste
ms/a40-wireless-system-mlg-edition


Det er bare så synd at de bare selges via utenlandske nettsteder. Blir så himla dyrt! En venn av meg har selv A40 som han er veldig fornøyd med, så det var der jeg fikk anbefalingen. Men da blir spørsmålet mitt: Lønner det seg?
Why so serious?
  • 0
Alle sier at det er et veldig bra headset, får ikke opp siden btw.

Men trenger et jeg og! Hadde turtlebeach PX21 til ps3 en stund før lillebroren min ødela den. Den kosta ca 500 kr og hadde god lyd, men ørene ble veldig svette etterhvert. Spiller på ps3, noen forslag til noen andre enn tritton og astro?
"Homosexuality appears in over 4000 species, homophobia appears in one"
  • 0
Astro A40 er nødvendigvis heller ikke det beste headsettet i 2000-kroners klassen. Flere jeg kjenner har Astro A40. En kjøpte seg Steelseries Siberia V2 etter at Astroen ble slitt i stykker, og synes det headsettet er bedre enn A40. Det som derimot er gull verdt med Astro er mix-ampen deres. Alle headsets kan kobles til den (med mindre den har noen spesielle utganger), og den forsterker lyden samt at det er mulighet for å koble på flere headsets.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Ja jeg hører mix-ampen er helt rå. Har et Steelseries Spectrum 5x (eller x5 ;D) som begynner å ta kvelden nå (xbox). Helt grei lyd i det men vil rykke et hakk opp på kvalitets-stigen nå. Kanskje det er verdt å se litt på Siberia v2 også da ;)
Why so serious?
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!