Norsk
Nyeste
Atrás

Hardware og Mobiltelefoner

Diskuter alt av hardware, software, gadgets og teknologi

Pc'en min skrur seg av


Hei!
Jeg kjøpte en pc som var nogenlunde grei for en stund tilbake, etter det har jeg oppgradert den litt her og der, det eneste som ikke er byttet ut er Hovedkortet,prossessoren og hardisken. Men jeg har et lite problem, pcen min skrur seg av nå og da, ofte når jeg kjører litt tyngre saker som spill. Jeg har kjøpt nytt grafikkort (trengte nytt uansett), jeg har kjøpt en ekstra vifte, nye ram brikker og ny strømforsyining, men ingenting av dette hjelper (RAM hjelper ikke uansett, det vet jeg...)

Jeg begynner å bli mektig lei, og vil bare få fikset pc'en slik at jeg kan bruke den utenatt den skrur seg av mens jeg sitter midt i et spill f.eks, det er sykt irriterende. Hvis det er noen av dere som muligens vet hvorfor, vær så snill, si ifra!

Håper noen kan hjelpe.
Om det trengs kan jeg skrive alle delene jeg har inne i pc'en.

Takk på forhånd!
-Dan-
  • 0
Sjekket at temperaturer ikke går over grensen, og at den skrur seg av pga sikkerheten. Kan også være skjermkort driveren som lager problemer.

Men anbefaler deg og skaffe et program som overvåker cpu, ram og skjermkort temperaturer. Følger med de fleste hovedkort, og sett en eventuell grense der for når den skal gi deg en alarm hvis den overskrides. For da kan du holde et øye med temperaturer.

Forutenom det har jeg ikke anelse hva som kan være problemet, beklager
  • 0
kan høres litt ut som overheting i mine ører ja! hadde et lignende problem i fjør høst, og da var det noe galt med skjemkortet, så det ble bytta ut!
ETTER AT JEG BEGYNTE MED VITAPRO SNAKKER JEG BARE MED UTESTEMME!
  • 0
Hm, har dere noe program å anbefale?
Og når dere nevner det husker jeg at Prossesoren kom opp til 100g rader, ja du leste riktig, jeg skrev ikke feil, 100 grader. Men dette har stabilisert seg, og jeg har nå en ekstra vifte, så trur ikke det er problemet lenger.
Jeg har byttet ut skjermkortet, men det hjalp ikke.
Takker for svarene, og håper dere har et program å anbefale!
  • 0
jeg ble anbefalt NVIDIA Monitor til å overvåke temperaturer av Pondus81, da jeg hadde problemer, det funker bra og er oversiktlig, så du kan jo ta og teste ut det?;)

evt last ned et program som heter Speed Fan, der kan du styre hvor fort viftene skal gå.
ETTER AT JEG BEGYNTE MED VITAPRO SNAKKER JEG BARE MED UTESTEMME!
  • 0
NVIDIA Monitor høres bra ut, skal se om jeg finner det
Takk for svar!
  • 0
Ok har lastet ned både speedfan og Nvidia Monitor, og speedfan viser at Temp 1 er oppe i 71 grader, noen som vet hva jeg kan gjøre for å få dette til å synke?
  • 0
Kjølepasta fikser alle problemer!

Om det er prosessoren din det er snakk om da seff.
  • 0
Siterer -Dan-:
Ok har lastet ned både speedfan og Nvidia Monitor, og speedfan viser at Temp 1 er oppe i 71 grader, noen som vet hva jeg kan gjøre for å få dette til å synke?


Hvis det er PC'en in general så er det VELDIG MYE! Men hvis det er GPU så er det litt mer normalt. Men kunne ha vært lavere såklart. Har du renset inne i maskinen, prøv å ta av sidedøren og kjør noen spill og se om problemet vedvarer. Gjør det det så er det nok varmen .
Hvorfor leser du dette?
  • 0
Takker for alle svar, men har kjøpt meg ny pc
Kennda J, jeg har prøvd det forslaget du kom med, men det funket ikke noe spesielt bedre, takk for forslaget anyways, det gjelder til dere alle.

Har et nytt sprøsmål angående min nye pc, om noen vet svaret på det da...

Har Vista Home Premium 64-bits, og 4GB Ram, men så lurte jeg på om jeg kunne flytte over rammen fra min gamle pc til min nye, slik at det blir 8GB, og er det bare å sette inn rammen eller må de møte noen spesifike krav/installeres på noe vis?

Hadde vært supert med svar på dette!

Takk igjen til alle sammen!
  • 0
Siterer -Dan-:
Takker for alle svar, men har kjøpt meg ny pc
Kennda J, jeg har prøvd det forslaget du kom med, men det funket ikke noe spesielt bedre, takk for forslaget anyways, det gjelder til dere alle.

Har et nytt sprøsmål angående min nye pc, om noen vet svaret på det da...

Har Vista Home Premium 64-bits, og 4GB Ram, men så lurte jeg på om jeg kunne flytte over rammen fra min gamle pc til min nye, slik at det blir 8GB, og er det bare å sette inn rammen eller må de møte noen spesifike krav/installeres på noe vis?

Hadde vært supert med svar på dette!

Takk igjen til alle sammen!


Så lenge brikkene er identiske så går det greit...
Hvorfor leser du dette?
  • 0
Er alle RAM-brikkene DDR2 eller alle DDR3 skal det gå rimelig greit. Hvis de nye brikkene er høyere klokket vil de bli klokket ned til den laveste hastigheten av de to settene.

Lagt til 2009-05-18 09:34:
Den forrige PCen din virket som den hadde temp-problemer ja. Everest er også et fint program å overvåke temp med . Da får du også kjerne temp på prosessor som er det BIOS går etter når den stenger ned PCen ved høy temp.
Håpløst avhengig av Diablo III...
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!