Norsk
Nyeste
Atrás

Hardware og Mobiltelefoner

Diskuter alt av hardware, software, gadgets og teknologi

Jeg trenger hjelp :D


  • Missing Avatar
  • fos
Windows XP
Ja, altså pcen kjører windows xp, det er liksom en kjøkken pc, men nok om det
Problemene er altså at jeg ikke får kopiert noenting (heller ikke klippet ut) ikke får jeg flyttet filer eller. Får ikke avinstallert sp2

Lyden virker heller ikke, sp2 får jeg ikke avinstallert jeg får bare plent feilmelding og tilslutt får jeg: "programmet ble ikke installert

Nede ved taskbaren, den har forsvunnet, den virket heller ikke så godt fra før heller (det jeg var inne på viste seg ikke osv.)
Nå så kan jeg bare bruke kommandoer og det er irriterendes

Feilkoder

"RPC-Serveren er ikke tilgjengelig"
"10682
"Windows Installer fikk ikke installert (elns)
"Kryptograffit tjenesten er utilgjengelig (elns) )

Er det andre muligheter for dette UTENOM og reinstallere, det er ikke CD/DVD rom på den

TAKKER FOR HJELP!!!!
  • 0
Har du prøvd og systemgjenopprette til et tidligere tidspunkt? Kan hjelpe. Ellers er nok formatering løsningen.
  • 0
  • Missing Avatar
  • fos
Siterer quakecry:
Har du prøvd og systemgjenopprette til et tidligere tidspunkt? Kan hjelpe. Ellers er nok formatering løsningen.

Systemgjennoprettning har vært avskrudd
  • 0
Last ned SP 3 til XP
* Har dystlexi * :(Savner noen <'3 ||| Gameractor lever :D Verden har blitt komdoms fetish :shock:
  • 0
Sp3 burde gjøre susen. Det er en ganske stor fil å laste ned, så jeg håper du har rimelig raskt nett. Lykke til!
Gaffeltruckdriving maaaaaaan!
  • 0
  • Missing Avatar
  • fos
Windows Installer virker ikke heller , så da får jeg verken avinstallert sp2 eller installert sp3, kommer ikke inn på microsoft update eller
  • 0
  • Missing Avatar
  • fos
Får ikke gjort det eller står noe med at den ikke fikk tilgang til update.inf og at jeg skulle kontrollere at jeg hadde startet kryptografikk tjenesten. Jeg tror jeg er rammet av et virus, for nesten alle funksjonene virker ikke på pcen!
  • 0
Reinstaller
* Har dystlexi * :(Savner noen <'3 ||| Gameractor lever :D Verden har blitt komdoms fetish :shock:
  • 0
  • Missing Avatar
  • fos
problemet er at det ikke er noe dvd-rev på den
noen tips, anyone? : D
  • 0
Ser nok ut til at problemene dine er for store til at du kan unngå reinstall. Kan du ikke låne et drev fra en annen maskin. Den kan ligge utenfor kabinettet mens du holder på. Så kan du bare ta den av igjen når du har installert. Har XPen vært lenge på maskinen?
Håpløst avhengig av Diablo III...
  • 0
  • Missing Avatar
  • fos
xp har vært lenge på maskinen, ja.
  • 0
Kommer nok dessverre ikke utenom en reinstall da nei..
Håpløst avhengig av Diablo III...
  • 0
Siterer fos:
xp har vært lenge på maskinen, ja.
Siterer Pondus81:
Kommer nok dessverre ikke utenom en reinstall da nei..


jaja... dette gjør jeg også noen ganger. i mars gjorde jeg det tre ganger
  • 0
  • Missing Avatar
  • fos
Kan det være "conficker" ?
Vet ikke helt hva det viruset går ut på men..
Da dette skjedde ble også lyden borte, tjenesten windows audio virker ikke lenger..
Internet explorer 8&7 virker ikke, det er bare mozilla firefox og den iexplorer.exe som ligger der fra før av.
  • 0
Prøv å gå inn på en av Anti-virus program sidene. Avg.com, Symantec.com osv. Går ikke det så har du nok conflicker ormen i maskinen din. Om du er så uheldig og har fått Conficker, så kan du laste ned dette verktøyet som fjerner ormen: http://www.bdtools.net/

Fant noe interesant på Hardware.no(Husk på dette etter du har formatert):
* Hold Windows oppdatert.
* Sørg for å bruke passord som er såpass lange og kompliserte at de er vanskelig å gjette seg frem til.
* Sørg for å bruke sikre rutiner når det gjelder bruk av minnepinner og andre eksterne lagringsenheter. Autokjør kan deaktiveres i Windows via Kontrollpanel, Maskinvare og lyd, Spill av CDer eller andre medier automatisk, Fjern haken ved Bruk Autokjør for alle medier og enheter.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!