Norsk
Nyeste
Atrás

Hardware og Mobiltelefoner

Diskuter alt av hardware, software, gadgets og teknologi

Kjappe spørsmål om hardware [Q&A]


  • Enro
  • Enro
Som sagt så kommer de nye skjermkortene ut i slutten av dette året/begynnelsen av det neste. Det er dog sannsynlig at de venter en liten stund før de slipper ut ekstrem versjonene (ala Radeon 6990 og GTX 590) av seriene sine. Når det er overstått så kommer det nok til å ta en stund før det kommer ut noe som er verdt å vente på.

Ettersom du har tenkt til å vente så er det ingen grunn til å bestemme seg for en PC allerede nå.
Det kreves mye mot for å innrømme at man er feig
  • 0
Enig med Enro.


Det dummeste man kan gjøre er å bestemme seg for tidlig. Det kommer nye, bedre og billigere ting hele tiden, så jeg ville heller ventet til sommeren med å bestemme meg.
"I used to stop it, but then I took something miserable to the knee." - fantomena til LesMis, Desember 2011
  • 0
Faen! Hadde tenkt til å renske PC'en for støv. Har sånn trykkluft på boks jeg kjøpte fra Datakjeden, før butikken la ned.
Sprayet litt "luft" på tastaturet. Fy faen. Først kom det luft, men så sprutet det noe flytende væske over hele tastaturet! Det ble veldig vått.
Dette er da vel ikke meninga? Hadde vært forjævelig om jeg hadde gjort hele PC'en våt.
  • 0
Pass på å holde boksen rett opp og ned!

Kjapt spørsmål: Fikk nettopp masse penger, skal jeg kjøpe et ekstra skjermkort? Ja, nei? Har et som kommer i morgen. Er litt nervøs, en kar på komplett mente det støyet ganske grusomt. Gainward GTX 570, forresten.
All you touch and all you see / is all your life will ever be
  • 0
Siterer -sebastian-:
Pass på å holde boksen rett opp og ned!


I did!
Har du gjort noe sånt selv?
For vet virkelig ikke om jeg tør prøve igjen. Hadde vært katastrofalt å gjøre en PC til 13 000 klissvåt av en eller annen brannfarlig veske.
  • 0
Siterer Parkour Gamer:
For vet virkelig ikke om jeg tør prøve igjen. Hadde vært katastrofalt å gjøre en PC til 13 000 klissvåt av en eller annen brannfarlig veske.


Er det så vanskelig? Kan du ikke bare prøve et annet sted først, sånn at du blir sikker?
"I used to stop it, but then I took something miserable to the knee." - fantomena til LesMis, Desember 2011
  • 0
Har hatt trykkluft på boks, ja. Husker jeg reagerte på det samme, væske som kom ut av boksen. Trodde likevel det ville være greit om du holdt boksen loddrett, gjerne rist den først.

Når det gjelder væske og PC, så er det litt oppskrytt hvor farlig det er. Så lenge maskinen er avskrudd, skader det nok ikke for mye, og om væsken ikke leder strøm er du enda tryggere. Når det er sagt må du selvsagt ikke finne på å bruke maskinen som blink til vannpistolen. Klisne greier som Cola osv, må du ikke finne på å ha i maskinen heller.

Greide selv å søle litt av vannkjølingsvæsken i strømforsyninga.. Etter en runde med litt papir og hårføneren var den fin.
All you touch and all you see / is all your life will ever be
  • 0
Frister sykt å vente litt, for å se sende den inn til støvfjerning. Frister litt å vente til en gang før Skyrim, slik at jeg rekker å spille litt BF3
Og så sende den inn. Det er i det minste helt trygt!
  • 0
Finnes det ingen IT-folk der du bor som kan rense PCen din? Her på Fauske har vi en butikk som heter "Kopi og Data". De har flere ganger reddet livet til PCen min.
  • 0
Siterer fantomena:
De har flere ganger reddet livet til PCen min.


Hva har skjedd med den?

Lagt til 2011-10-18 20:44:
Expert er vel den nærmeste elektronikkbutikken jeg har. Vet ikke om de rensker støv.
  • 0
Siterer Parkour Gamer:
Citerer fantomena e har flere ganger reddet livet til PCen min.

Hva har skjedd med den?

Lagt til 2011-10-18 20:44:
Expert er vel den nærmeste elektronikkbutikken jeg har. Vet ikke om de rensker støv.


Vet ikke. Men PCen funket ikke.
  • 0
Greit, da blir det SLI på meg. Har nå to skjermkort på vei.
All you touch and all you see / is all your life will ever be
  • 0
Har hørt at SLI er litt mer ustabilt enn bare ett skjermkort. Mens fordelen er at du får sykt bra performance i så og si alle spill

Hvilke skjermkort har du bestilt egentlig?
"I used to stop it, but then I took something miserable to the knee." - fantomena til LesMis, Desember 2011
  • 0
Siterer -sebastian-:
Greit, da blir det SLI på meg. Har nå to skjermkort på vei.


Congrats, jeg har selv bare ett kort (hvis du endte opp med 570 da), men selv bare det kjører glatt igjennom alle spill.
You exist because we allow it, and you will end because we demand it.
  • 0
To slike. Ikke helt modellen jeg ville hatt, men prisen er upåklagelig med rabatten fra Komplett. Følger også med Batman AC. Har aldri hatt to skjermkort før, så dette blir vel et prøveprosjekt. Skal få opp bilder når det er innstallert.
All you touch and all you see / is all your life will ever be
  • 0
Twin Frozr III hadde vell vært et genialt valg, men til den prisen er det jo Gainward sin versjon et kupp.
You exist because we allow it, and you will end because we demand it.
  • 0
Siterer Tyranus:
Twin Frozr III hadde vell vært et genialt valg, men til den prisen er det jo Gainward sin versjon et kupp.


Akkurat.
All you touch and all you see / is all your life will ever be
  • 0
Siterer -sebastian-:
To slike. Ikke helt modellen jeg ville hatt, men prisen er upåklagelig med rabatten fra Komplett. Følger også med Batman AC. Har aldri hatt to skjermkort før, så dette blir vel et prøveprosjekt. Skal få opp bilder når det er innstallert.


Og dette hadde du penger til?
  • 0
Siterer Parkour Gamer:
Og dette hadde du penger til?


Jepp!

jobb ftw
All you touch and all you see / is all your life will ever be
  • 0
Tenkte jeg skulle bestille TV idag, og det står foreløpig mellom disse to:

http://cdon.no/elektronikk/32_lcd-tv_lg_32lk450-15261147?utm_so
urce=prisjakt&utm_medium=cpc&utm_campaign=prisjakt_no

Denne ser veldig bra ut til prisen.

http://www.elkjop.no/product/lyd-bilde/tv/32PFL4606H/philips-32-lc
d-tv-pfl4606h

Denne er litt dyrere, men har også litt bedre spesifikasjoner
"I used to stop it, but then I took something miserable to the knee." - fantomena til LesMis, Desember 2011
  • 0
Anyone?
"I used to stop it, but then I took something miserable to the knee." - fantomena til LesMis, Desember 2011
  • 0
I just wonder:

Hva er egentlig forskjellen mellom DPI og Sensetivity? Jeg vet at DPI har noe med nøyaktigheten, men allikevel. Hvis jeg stiller opp DPI'en går den jo for det meste fortere, for fort. Vil dette si at hvis jeg tar DPI på høyeste, men stiller ned Sensitivity, slik at jeg får perfekt fart, får skikkelig "aim"?
  • 0
http://www.dustinhome.no/lg-42lk430-42-lcd-full-hd/product/50106
03490

og
http://www.dustinhome.no/samsung-ue-32d4004-32-led/product/50
10587211

er begge på tilbud nå ;)
Samsung er vel egentlig de beste innen TV i dag, så kvaliteten er det vel ikke noe å si på ;)
Intel Core i7 2600K @3,4 GHz | Asus P8P67 Deluxe | Gigabyte Gefore GTX 570 | Corsair Vengeance 1600MHz 8 GB | Corsair Force F60 | Corsair AX 850W | Samsung F3 1 TB
  • 0
Fikk en melding fra Windows om at jeg bør switche til Windows Basic. For Windows Aero brukte opp så mye minne og ytelse. Vil ikke dette hinte til at jeg bør ha mer ram?
Vurderer derfor disse.
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=619278#reviews

Men jeg vet ikke om jeg vil ofre spillpengene jeg skal bruke på ACR, og BAC, for mer RAM. Bør jeg det? Det frister veldig. Sitter kun igjen med 100 kr igjen, hvis jeg kjøper de.
Og passer de hovedkortet mitt?
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=585672
  • 0
Har fått den beskjeden selv, og jeg har 8GB RAM, og når jeg bytta til Basic merka jeg ingen forskjell. Så tror det ikke en nødvendig å oppgradere, med mindre du har lyst da. ¨

Men ja, de brikkene ser ut til å passe hovedkortet.
You exist because we allow it, and you will end because we demand it.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!