LIVE
HQ
logo hd live | Eiyuden Chronicle: Hundred Heroes
See in hd icon

Chat

X
      😁 😂 😃 😄 😅 😆 😇 😈 😉 😊 😋 😌 😍 😏 😐 😑 😒 😓 😔 😕 😖 😗 😘 😙 😚 😛 😜 😝 😞 😟 😠 😡 😢 😣 😤 😥 😦 😧 😨 😩 😪 😫 😬 😭 😮 😯 😰 😱 😲 😳 😴 😵 😶 😷 😸 😹 😺 😻 😼 😽 😾 😿 🙀 🙁 🙂 🙃 🙄
      Norsk
      Nyeste
      Atrás

      Hardware og Mobiltelefoner

      Diskuter alt av hardware, software, gadgets og teknologi

      Kjappe spørsmål om hardware [Q&A]


      Du er absolutt inne på noe! Om maskinen skal brukes til spilling er det noen få enkle endringer jeg ville gjort. For det første, så har du valgt et relativt dyrt hovedkort. Du kan fint kjøpe et til kanskje to-tre hundrelapper mindre, uten å merke særlig til forskjell. Du bør uansett se på at hovedkortet har det du trenger/vil ha av innganger.

      Hva RAM angår ville jeg heller gått for 8GB med Corsair Vengeance. De har samme frekvens og like stramme timings som Dominatorene, men til en mye finere pris.

      Litt lite poeng i å kjøpe to harddisker. Ellers er det et pent valg med Spinpoint F3. Jeg ville heller kjøpt 1TB-utgaven, den koster kun 449 på komplett akkurat nå. Det er billigere enn de 750 Gigabytene med harddiskplass du har valgt.

      Selv ville jeg aldri kjøpt Blue-ray, men det blir opp til deg. Du kan spare mye på å kjøpe en helt enkel DVD-brenner.

      Vær også obs på at du har kjøpt en relativt dyr strømforsyning. Du kan greie deg med å kjøpe en langt billigere, men det er absolutt ikke en dum plass å legge litt penger. Når det gjelder skjermkort ville jeg gått opp til minst et GTX 570, eller eventuelt kjøpe et 6950 (2GB versjon) og låse det opp til 6970-ytelser.

      Når dette er sagt må du selvsagt ikke finne på å kjøpe disse delene om et år.
      All you touch and all you see / is all your life will ever be
      • 0
      Det var bra å høre iallefall. Skal notere det, men tenkte at hovedkortet er jo en veldig viktig komponent i PCen, så var vel derfor jeg valgte den, men er fint hvis du kan kutte ned ja Grunnen til at jeg tenkte to harddisker var sånn at jeg kunne ha spill og OS på den ene og filmer, musikk osv på den andre. Der kunne jeg vel også kanskje valgt en 5400rpm harddisk. Er vel enig, kanskje blu-ray ikke er nødvendig, og hadde lyst på et bedre grafikkort ja, men hvis jeg har en harddisk istedenfor ville det jo vært mer penger til grafikkort En ting til jeg lurte på, er dette en vanlig SATA harddisk http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=594270 eller må du ha noe spesielt for å bruke den?

      EDIT: Fant forresten ut at en venn av meg planlegger å kjøpe en ny PC, så dette kan jo være til nytte, jeg har nå endret skjermkortet, DVD-leseren, minnekortet og hovedkortet til:
      Grafikkort: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=619615#reviews
      DVD-leser: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=494479#reviews
      Hovedkort: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=626381#extra
      Minnekort: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=618010#reviews

      Hadde denne PC-en fungert, og vært en god PC?

      Forresten, takk for hjelpen Sebastian, nå vet jeg absolutt hvem jeg bør spørre om data
      "Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way when you criticize them, you are a mile away from them and you have their shoes."
      • 0
      Det er riktig at man vil ha et stabilt kvalitetshovedkort. Selv betalte jeg nok alt for mye for mitt i sin tid, haha!

      Du kan fint lage flere partisjoner på harddisken din, og ha windows på den ene, og spill på den andre. Dette er for øvrig noe du uansett burde gjøre. Mye lettere å holde ting ryddig, organisert og raskt. Når det gjelder 5400 RPM, så er det sant som du sier - dog vet jeg ikke hvor mye det egentlig er å tjene på det. Harddisker er så billige uansett. Den harddisken der er helt vanlig, men spinner en del raskere rundt enn en standard 7200 RPM. De er veldig raske, men koster nok en del mer enn de smaker. Anbefaler heller å kjøpe en SSD. De er mye raskere enn Raptoren, og OS er nesten det eneste du trenger å ha på den kjappe disken uansett. Du tjener relativt lite å ha spill der, kanskje litt kjappere oppstart samt loadetider. Bilder og slikt er bare tåpelig å ha på en SSD. Etterhvert begynner normen å bli en kjapp og fin SSD til OS + litt programmer og spill, og en stor HDD (7200RPM) til lagring.

      Bare å spørre videre, så skal du få hjelp etter beste evne her på forumet.

      -

      Ja, det ville vært en meget fin PC. Anbefaler deg å lage en handleliste i prisguide.no, du kan tjene mange penger på å handle fra utvalgte nettbutikker.
      All you touch and all you see / is all your life will ever be
      • 0
      Tusen takk igjen, ja tenkte å si delene til vennen min også får han finne de beste prisene, og der er jo prisguide en ganske bra side
      "Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way when you criticize them, you are a mile away from them and you have their shoes."
      • 0
      • Play
      • Play
      Har det noe betydning at skjermkortet har 743.4 mb når det egentlig skal ha 1 gb?
      • 0
      Jeg kjøpte dette headsettet til Xboxen, men jeg har et lite problem. Jeg kan nemlig høre meg selv når jeg snakker. Ikke som ekko liksom, det kommer med en gang jeg snakker. Faktisk fungerer det som en slags hørselsforsterker, siden jeg hører smatting, pusting og alt mulig drit. Det verste er at de jeg snakker med, hører ikke de lydene. Det hjelper å dra ut mic'en (helt), men da får jeg ikke snakket med noen.

      Det er egentlig ikke noe stort problem, siden jeg knapt merker det når jeg spiller, men jeg vil ihvertfall prøve å løse det.
      "I used to stop it, but then I took something miserable to the knee." - fantomena til LesMis, Desember 2011
      • 0
      Har nesten ikke nett på rommet, pga murvegger, og siden det blir for langt for kabel, så har jeg tenkt på internett igjennom strømnettet. Noen som har erfaringer med dette?
      Let the voice of love take you higher
      • 0
      Ok. Dere hadde rett. Roccat Kone (+) var ikke så fantastisk som jeg regnet med.

      Ok. Kort fortalt. Denne musa er sinnsykt bra. Den er fantastisk å holde i, genialt knappeppsett, og superfin driver. Den er helt herlig å spille med, og det spesielt i skytespill. Syykt fin å spille med. Når det funker.
      For plutselig kan musapekeren bli ubrukelig. Den kan plutselig bevege seg fram og tilbake, eller rett og slett slutte å fungere. Den blir helt hemma. Noe som har ført til mang en død og frustrasjonsmomoent mens jeg spiller. Betalte i tilleg 700 kr for den der jeg kjøpte den, så forventet at den skulle være litt bedre. Har verken mistet den i bakken, eller noenting.
      Vektene sitter faktisk også for godt fast, så får dem ikke ut igjen.

      Såå ... Det er litt sjangsespill å kjøpe denne musa. Er både storfornøyd og kjempeskuffet.

      Help plz?
      • 0
      Har lyst til å kjøpe meg ett headset etter jul/bursdag/nyttår og har sett meg ut Asus sitt nye ROG headset;http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=648537

      Men så begynner jeg å tenke på om jeg skulle hatt ett lydkort? Er det virkelig nødvendig og vil jeg komme til å merke noen forskjell? Anbefalinger av lydkort taes gjerne imot, men prisen skal være under 1000 kroner. Asus og Creative er vel de som gjelder her, eller?

      Lagt til 2011-10-11 01:16:
      Lever musa der hvor du kjøpte den og få pengene tilbake... Så kjøper du deg en mus fra Logitech ! G500 eller G9x anbefaler jeg deg å kjøpe ;) går også fint å prøve corsair sine nye muser, hvis du synes de ser intressante ut
      Intel Core i7 2600K @3,4 GHz | Asus P8P67 Deluxe | Gigabyte Gefore GTX 570 | Corsair Vengeance 1600MHz 8 GB | Corsair Force F60 | Corsair AX 850W | Samsung F3 1 TB
      • 0
      Siterer Parkour Gamer:
      Ok. Dere hadde rett. Roccat Kone (+) var ikke så fantastisk som jeg regnet med.

      Ok. Kort fortalt. Denne musa er sinnsykt bra. Den er fantastisk å holde i, genialt knappeppsett, og superfin driver. Den er helt herlig å spille med, og det spesielt i skytespill. Syykt fin å spille med. Når det funker.
      For plutselig kan musapekeren bli ubrukelig. Den kan plutselig bevege seg fram og tilbake, eller rett og slett slutte å fungere. Den blir helt hemma. Noe som har ført til mang en død og frustrasjonsmomoent mens jeg spiller. Betalte i tilleg 700 kr for den der jeg kjøpte den, så forventet at den skulle være litt bedre. Har verken mistet den i bakken, eller noenting.
      Vektene sitter faktisk også for godt fast, så får dem ikke ut igjen.

      Såå ... Det er litt sjangsespill å kjøpe denne musa. Er både storfornøyd og kjempeskuffet.

      Help plz?


      HAHAHAHAHAHHAHAHAHAHHA DU ER SÅ JÆVLA DUM!

      Lagt til 2011-10-11 01:19:
      Siterer fattigmann:
      Idag :
      Citerer Parkour Gamer:

      Lol.
      Den var vanvittig bra. Elsker den, er den beste musa jeg har prøvd. ...den er nesten perfekt.



      Om to uker: Åhh faen musa ble ødelagt allerede jeg visste jeg ikke burde kjøpt roccat fordi det er et fattig merke som bare tapere og folk som ikke har peiling på data kjøper



      I rest my case.
      Fem-stjerners medlem
      • 0
      HAHAHAHAHAHHAHAHA PG HAHAHAHAHHAHAHAH AHHAHAHHAHAHAHAHA
      HAHAHAHAHAHAHAHA
      HAHAHHAHAHA
      AHAHAHAH
      AHHAHA
      HAHA
      HA
      H! rocata og du kjæper og alle sier nei og du bare aaaaskkaaa omg så funny
      Jeg er. meg liker du ikke, meg. liker ikke, jeg deg :)
      • 0
      ^ what he said.
      Im not pro, but i know how to play.
      • 0
      Siterer jonskja:
      Men så begynner jeg å tenke på om jeg skulle hatt ett lydkort? Er det virkelig nødvendig og vil jeg komme til å merke noen forskjell?


      Nei, du vil ikke merke noe forskjell på lyden nå eller med et dedikert lydkort. Bruk heller pengene på noe annet.

      EDIT: For å utdype det litt mer; et lydkort vil gi bedre lydkvalitet om du har et godt sett med høytalere, osv. Men om du bare har et billig par høytalere i 200 - 600kr klassen så vil ikke forbedringene være så store at det er verdt pengene. Særlig ikke med tanke på at du vil ha et billig lydkort.
      Evoking fear is, in itself, an art form - and nothing in the entire history of storytelling has explored it better than video games.
      • 0
      Siterer fattigmann:
      blablablablabla


      Jeg sa at den har gjort det et par-tre ganger, og da har det gått relativt fort over. Jeg forteller at den er svindigg, og alt det der, men det er litt irriterende når sånt plutselig skjer. Har ikke opplevd noe slikt de siste dagene da.
      • 0
      @Parkour Gamer

      Har du prøvd å installere de nyeste driverne til musa? Min Logitech G5 (som jeg fortsatt bruker etter 4 år) hadde også sine moments der den plutselig stoppet opp. Vet at som oftest trenger man ikke drivere for at en mus skal fungere, men kan være kjekt å ha. Løste iallefall problemet mitt.
      Evoking fear is, in itself, an art form - and nothing in the entire history of storytelling has explored it better than video games.
      • 0
      Tror jeg kanskje ikke har de nyeste. Takk for tips!
      • 0
      Jeg har testet mange forskjellige mus, og det er mange ting som kan forårsake dette. Hvis det skjer midt i et spill kan det være lagg, men det høres ikke slik ut på beskrivelsen din. Det kan derimot skyldes dårlig underlag. Støv, eller en for blank museflate kan resultere i at laseren midlertidig mister grepet. Driverne kan være problemet som DoanDavid sier.
                                                       ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
      • 0
      Siterer Parkour Gamer:
      Spoiler:spoiler


      Jeg sier bare at du alltid skal gjøre det omvendte av det folk råder deg til.
      Fem-stjerners medlem
      • 0
      Siterer Strategist:
      Støv, eller en for blank museflate


      Mine Steelseries musematter er litt støvete ja. Oppdaterer driverne, og støvsuger musemattene jeg.
      • 0
      Drivere kan være feilen til mye rart ja, for helt siden jeg lasta ned den nyeste driveren til Razer Lashesis musa mi så slutter den å funke helt tilfeldig. Skjer ikke ofte, men svært irriterende.
      You exist because we allow it, and you will end because we demand it.
      • 0
      Hmm. Rare greier.

      Lagt til 2011-10-11 16:15:
      Må visst oppdatere driverne. Har version 1.23, men den nyeste er jo 1.48. Håper det kan fikse problemet!
      • 0
      Når PG stiller seg såpass ydmyk, er vel slikt litt unødvendig? Altså, selv en Ferrari kan by på problemer, så det trenger ikke være en dårlig mus av den grunn.

      Når det gjelder problemet du beskriver, så har jeg opplevd lignende med min Razer Lachesis som jeg hadde for en tid tilbake. I all hovedsak så var det dårlige drivere som gjorde at musen gikk sine egne veier, slik du beskriver. Merket også at om jeg hadde mye bass på så kunne hele musen (og pekeren) dirre.

      Når det gjelder G9'en min, så har den aldri sviktet meg. Det eneste denne får problemer med er om et lite hårstrå kommer inn og forstyrrer laseren.
      All you touch and all you see / is all your life will ever be
      • 0
      Noen som har hatt problemer med G19 Tastatur som ikke vil samsvare med Itunes? Broren min har et slikt tastatur, men de nyeste oppdateringene til Itunes har gjort det slik at det ikke virker som det skal. Medietastene next track, play/pause, osv...virker ikke i det hele tatt. Han har prøvd å laste ned alt av nyere drivere til tastaturet, uten resultat.

      Om noen kan hjelpe settes det stor pris på.
      "You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
      • 0
      Trykk start, skriv inn "Windows Sideshow". Gå innpå Windows Sideshow, og untick begge boksene.
      All you touch and all you see / is all your life will ever be
      • 0

      For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!