Norsk
Nyeste
Atrás

Hardware og Mobiltelefoner

Diskuter alt av hardware, software, gadgets og teknologi

Kjappe spørsmål om hardware [Q&A]


Nilas bruk CCleaner også går du igjennom mappene dine beste måten å rydde på eller nest beste. Beste måten er å formatere
* Har dystlexi * :(Savner noen <'3 ||| Gameractor lever :D Verden har blitt komdoms fetish :shock:
  • 0
Jepp. Det er et utrolig bra program:>
  • 0
Siterer Pondus81:
Caveman. Du må se på den temperaturen det står "GPU" på. Det er skjermkortet ditt. Det er den som er viktig! Du hadde satangode temperaturer på CPUen din!


fillern, har jo levert pcen til rep, så håper de ringer meg snart og sier at den funker igjen! hvis ikke så skal jeg sjekke temperaturen til GPUen neste gang!

har sjekka litt rundt om vannkjøling, det funker visst gørbra, men det blir fort mellom 2 og 3 høvdinger til sammen
ETTER AT JEG BEGYNTE MED VITAPRO SNAKKER JEG BARE MED UTESTEMME!
  • 0
Siterer Caveman:
Citerer Pondus81:Caveman. Du må se på den temperaturen det står "GPU" på. Det er skjermkortet ditt. Det er den som er viktig! Du hadde satangode temperaturer på CPUen din!



fillern, har jo levert pcen til rep, så håper de ringer meg snart og sier at den funker igjen! hvis ikke så skal jeg sjekke temperaturen til GPUen neste gang!



har sjekka litt rundt om vannkjøling, det funker visst gørbra, men det blir fort mellom 2 og 3 høvdinger til sammen



Tenker du på å vannkjøle grafikk-korta?
All you touch and all you see / is all your life will ever be
  • 0
Nå lastet jeg ned CCleaner
(edit: ps. jeg anbefaler folk å holde seg unna nCleaner.. det skapte mye problemer for meg med firefox, og mittt bluetooth problem.)

Angående det. Er det noen som kan anbefale en bra (ikke nødvendig med enorm kapasistet) og billig ekstern harddisk?
  • 0
Siterer Nilas:
Angående det. Er det noen som kan anbefale en bra (ikke nødvendig med enorm kapasistet) og billig ekstern harddisk?


http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=341593
All you touch and all you see / is all your life will ever be
  • 0
Men .. jeg er litt skeptisk til Komplett.. særlig når jeg har nevnt -billig-

500 gb til 595 er over 1kr pr gb, som har blitt observert før..
  • 0
Siterer Nilas:
Men .. jeg er litt skeptisk til Komplett.. særlig når jeg har nevnt -billig-



500 gb til 595 er over 1kr pr gb, som har blitt observert før..


Du får ikke så veldig mye billigere eksterne harddisker... Hvor mye hadde du sett for deg å betale for en ekstern harddisk?
All you touch and all you see / is all your life will ever be
  • 0
Nja det spørs jo egentlig, på en måte ser den grei ut, samtidig så ønsker man jo alltid "en bedre deal" heh. Åja, nå passer det enda dårlige med mitt "billig er bra" ønske - men det er kanskje ønskelig at den ikke trenger ekstern strøm.
  • 0
Siterer Nilas:
Nja det spørs jo egentlig, på en måte ser den grei ut, samtidig så ønsker man jo alltid "en bedre deal" heh. Åja, nå passer det enda dårlige med mitt "billig er bra" ønske - men det er kanskje ønskelig at den ikke trenger ekstern strøm.


Hvor lite har du tenkt å betale ?
All you touch and all you see / is all your life will ever be
  • 0
http://www.pcutstyr.no/main.php3?PI=info&PNO=172228
Dette er samme hdd. Den koster 1,17 kr per GB (+ frakt).

Skal du ha 500GB får du trolig ikke billigere i Norge.
Selv ville jeg heller betalt ti kroner ekstra og kjøpt hos Komplett, da jeg har et kundeforhold der, og stoler mer på dem.

Om du går ned i antall GB så blir ikke disken billigere per GB, tvert imot.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Ech.. nesten 100 kr ekstra i frakt. Nei, da får jeg heller vente på enda et "supertilbud" i fysiske butikker.. eller fortsette å forsøke overtale faren min til å få en via jobben.
Ellers hadde jeg vært keen på den. Jeg fikk et gavekort på 250 etter å ha hjulpet på dagen@ifi i går.. gavekort til komplett; jeg som ikke handler på komplett, og der er 250 tilnærmet "fri frakt" og lite mer.


Nå har jeg et program som viser harddisk bruk.
Og med det forsøkte jeg og å rydde opp i familiens eksterne harddisk (en liten firkantet Lacie på 60gb). Med programmet så jeg at det finnes skjulte mapper som ikke vises selv om man i windows har aktivert "vis skjulte mapper". Jeg fikk sletter recycle mappene, men hver gang jeg trykker slett på eks.
D:\System Volume Information\_restore{82F1A708-CA36-409E-BB35-E4EC9C23D412}

Så skjer absolutt ingenting etter at jeg bekrefter sletting.
Fungerer heller ikke på de mange undermappene i "_restore*blablabla**"
  • 0
Hvor mye ram er det vanlig at er ledig når man går inn på oppgave behandling? I dag ble plutselig pcen helt treg og jeg kan ikke spille Far Cry 2 uten at det hakker vannvittig
Står at jeg har 4 mb ledig fysisk minne. Hurtigbufret 2154 og totalt 3068. Er det noen så har en anelse om hva som er problemet?
Jack Bauer killed so many terrorists that at one point, the most wanted man in the world was a teenager who downloaded Spiderman 3 illegally.
  • 0
Siterer -sebastian-:
Tenker du på å vannkjøle grafikk-korta?


vurderer det, men tror ikke jeg tar skrittet helt, ut pga prisen!
ETTER AT JEG BEGYNTE MED VITAPRO SNAKKER JEG BARE MED UTESTEMME!
  • 0
Andreas.. jeg tror ikke det er et fasit svar på hva som er vanlig - det kommer alltid an på.

Heh, da jeg nettopp tittet så jeg at jeg bare hadde 3MB ledig x| , men etter å ha lukket en prosess ble det 100MB. Men fortsatt, pcn min kjører til tider ganske sakte, så det er noe ..

Det samme er det kanskje hos deg. Du får se om det går over, hvis ikke må du nok tenke på å rense litt opp på pcn.
  • 0
Ja jeg får håpe at det går over snart.. Er i alle fall sykt irriterende. Av og til har det plutselig blitt så tregt at pcen ikke klarer å spille av musikk Men det som var så merkelig, er at det bare skjecde helt plutselig..
Jack Bauer killed so many terrorists that at one point, the most wanted man in the world was a teenager who downloaded Spiderman 3 illegally.
  • 0
Har du Vista?
svchost spiser minne =/
og det er tilsynelatende lite man kan gjøre med det. Jeg fant noen sider da jeg søkte på det i går - så hvis du legger litt tid i det kan du kanskje oppnå noe ved å stenge enkelte "services".
  • 0
Siterer Nilas:
Nå lastet jeg ned CCleaner
(edit: ps. jeg anbefaler folk å holde seg unna nCleaner.. det skapte mye problemer for meg med firefox, og mittt bluetooth problem.)


Kan jeg lurer på hvor du lastet ned CCleaner ifra? Fordi den kan aldri ha tuklet med bluetooth tingen din fordi har selv bluetooth på min pc. . Hva problemer skapte den i firefox?


Andreas :

Last ned dette:

http://www.malwarebytes.org/ søk igjennom via dette programmet. Last ned Ccleaner ifra ccleaner.com fortell meg om du fant noe
* Har dystlexi * :(Savner noen <'3 ||| Gameractor lever :D Verden har blitt komdoms fetish :shock:
  • 0
Siterer Andzel:
Citerer Nilas:Nå lastet jeg ned CCleaner
(edit: ps. jeg anbefaler folk å holde seg unna nCleaner.. det skapte mye problemer for meg med firefox, og mittt bluetooth problem.)

Kan jeg lurer på hvor du lastet ned CCleaner ifra? Fordi den kan aldri ha tuklet med bluetooth tingen din fordi har selv bluetooth på min pc. . Hva problemer skapte den i firefox?


nCleaner -ikke CCleaner-, skapte problemer.

Prøv denne:
http://fs4.filehippo.com/4584/8e63c1c95e224f7aa2b3ccf07f21ccd4/
ccsetup213.exe


edit: oh wait. Haha du spurte vel ikke om link, du trodde jeg hadde dårlig kopi eller noe sånt . Hah men nå er det i alle fall en link her til de som vil laste ned CCleaner
  • 0
Okey, litt dumt spørsmål kanskje, men uansett. Hvis jeg har en Q9550, 4GB DDR3 1600mhz RAM og GTX 280. Hvor høy oppløsning vil jeg kunne kjøre Crysis på Very High? Og legger jeg til 2 til grafikk kort, ville jeg klare å kjøre på Very High med 16Q AA på 1920x1200?
All you touch and all you see / is all your life will ever be
  • 0
Ncleaner må du holde deg unna! Fordi den kan fjerne windows mapper også videre. Ja, jeg trodde du hadde lastet ned noe virus Ccleaner. Men når du nevner Ncleaner forstår jeg hva du mener hehe. Ncleaner er for veldig proffe folk. Har prøvd å forstått det men har får regel fått bluescreen via noen forsøk, Ccleaner gjør veldig nytte av seg.

Prøv linken til Nilas eller bruker du www.ccleaner.com link.

@-seb:

ja det skal du få gjort.
* Har dystlexi * :(Savner noen <'3 ||| Gameractor lever :D Verden har blitt komdoms fetish :shock:
  • 0
På msn får jeg ikke lenger skrevet "\"
det blir en slags "skurrete-W" i stedet.. er det noen som aner hva det kan skyldes, og hvordan det kan fikses?
  • 0
Hvordan får jeg tilgang til CPU voltagen i BIOS?

Skrifta er liksom bare grå, og jeg kan ikke trykke på den
All you touch and all you see / is all your life will ever be
  • 0
vet noen hvor man kan laste ned touhou spill? leter på google men finner ikke en dritt
  • 0
Beklager, men jeg tror ikke det er freeware.. så du kan ikke spørre om sånt (og forresten feil forum)
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!