Norsk
Nyeste
Atrás

Hardware og Mobiltelefoner

Diskuter alt av hardware, software, gadgets og teknologi

Kjappe spørsmål om hardware [Q&A]


Ok, har enda et spørmål til dere folkens.

Kjøpte meg nettop en ny pc som har Vista 64-bits operativsystem, pcen kom med 4GB RAM, og spørmålet mitt til dere er:

Kan jeg flytte over rammen fra min gamle pc til min nye pc, slik at jeg får 8GB ram?
Må RAM'en møte noen spesifike krav/installeres?

Takker for svar

Hvis dere trenger å vite specs er det bare å si ifra.
  • 0
Hvis du har nok tilkoblingsplass på hovedkortet for de fire ekstra GB med RAM, så skulle det gå. Men RAM-brikkene bør være like som de du har i den nye PCen.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Er RAM noe du får av prosessorere?
"Fuck you all" - Machine Head
  • 0
RAM er hurtigminnet i PCen. Det er separate brikker og ikke knyttet til prosessoren på annen måte enn at de kommuniserer.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Hvordan ser jeg RAM'en min, bruker EVEREST for å se specs..
"Fuck you all" - Machine Head
  • 0
Søk på dxdiag, så finner du det der.

Har noen spørsmål. Jeg klarer ikke kjøre Crysis Warhead i DX10, da starter det ikke. Har lest runt at en del har problemet. Også klarer jeg ikke engang starte fallout 3, det kommer opp en feilmelding som sier "can not initialize renderer. Please select another resolution" eller no. Når jeg åpner options, er det ingen oppløsninger i listen...
All you touch and all you see / is all your life will ever be
  • 0
Du kan ikke bruke options i Fallout 3 spill menyen. Du må bruke Fallout 3 launcher.
"Fuck you all" - Machine Head
  • 0
Jeg vet det.
All you touch and all you see / is all your life will ever be
  • 0
Lurer på en liten, sikkert ganske enkel sak. Har postet lenger nede i forumet her for noen dager siden, men får visst ikke noe svar.

Hvordan formaterer man en ekstern harddisk til FAT32, slik at min kjære PS3 kan snakke med den? Har en 1 TB Seagate harddisk, dersom det hjelper.
Knurr...
  • 0
har kjøpt meg skjermkortet nvidia geforce gtx 295 jeg vet at det er bra men er det noen som har sett om den kjører bra grafikk og er et bra kjøp?
  • 0
Siterer Lillefinger:
har kjøpt meg skjermkortet nvidia geforce gtx 295 jeg vet at det er bra men er det noen som har sett om den kjører bra grafikk og er et bra kjøp?
Det er et av de beste grafikkortene du får tak i til en skapelig pris. Hvorvidt det var et bra kjøp kan vi vanskelig vurdere uten å vite prisen du betalte for det. Det avhenger også av spesifikasjonene til resten av PCen. Det gir topp grafikk, men ikke uten at resten av maskinen henger med i svingene.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Om jeg skal kjøpe meg en bærbar som passer godt til fotoredigering, blir det da bedre å kjøpe Mac eller spiller det ingen rolle? Skal nemlig gå fotolinje på folkehøyskole i en nær fremtid, så da er det greit å vite hvilken bærbar som er best til akkurat det.
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
Siterer dark samus nemesis:
Om jeg skal kjøpe meg en bærbar som passer godt til fotoredigering, blir det da bedre å kjøpe Mac eller spiller det ingen rolle? Skal nemlig gå fotolinje på folkehøyskole i en nær fremtid, så da er det greit å vite hvilken bærbar som er best til akkurat det.

Det kommer nok litt ann på hva slags programmer du har tenkt til å bruke. Du har jo gode programmer til fotoredigering både på Mac og på PC.
Har selv en Mac og er kjempefornøyd med den. De fleste jeg kjenner som driver med video/fotoredigering liker best å bruke Mac, så hvis du går for en Mac er det neppe et dårlig kjøp for deg.
"Don't waste your time or time will waste you"
  • 0
Siterer dark samus nemesis:
Om jeg skal kjøpe meg en bærbar som passer godt til fotoredigering, blir det da bedre å kjøpe Mac eller spiller det ingen rolle? Skal nemlig gå fotolinje på folkehøyskole i en nær fremtid, så da er det greit å vite hvilken bærbar som er best til akkurat det.


Jeg var og besøkte medier og kommunikasjon noen dager på skolen, da fikk vi leke oss med hver vår Mac. Rimelig gøy
All you touch and all you see / is all your life will ever be
  • 0
Vil det minske kraften i pc'en hvis jeg ikke får oppdatert hovedkortet? Det har seg slik at jeg ikke vet hvilket hovedkort jeg har.
"Fuck you all" - Machine Head
  • 0
trenger hjelp har reformaterte pc'n og installerte drivere etc... Nå får jeg ikke brukt internet, er tilkoblet lokal tilkobling med modemet og virker som om alle instillingene er ok men kommer ikke på nett. Noen forslag? og ja nettverkskorter er aktivert..
4.Kings Dont contact us, We'll contact you
  • 0
Du må laste ned drivere til selve nettverkskortet ditt det trådløse.

Siterer Cboy J-kins:
Vil det minske kraften i pc'en hvis jeg ikke får oppdatert hovedkortet? Det har seg slik at jeg ikke vet hvilket hovedkort jeg har.


Mener med dette her? Du trenger ikke å oppgradere hovedkortet ditt i hele tatt hvis du ikke har kjøpt nytt skjermkort eller RAM som ikke passer til hovedkortet. BIOS OPPDATERINGER TAR DU BARE VIS DET ER NOE FEIL I BIOSEN ELLER NOE ANNET!

Lagt til 2009-05-26 02:18:
Siterer Turbo-Kåre:
Lurer på en liten, sikkert ganske enkel sak. Har postet lenger nede i forumet her for noen dager siden, men får visst ikke noe svar.

Hvordan formaterer man en ekstern harddisk til FAT32, slik at min kjære PS3 kan snakke med den? Har en 1 TB Seagate harddisk, dersom det hjelper.


Høyreklikk på harddisken under min datamaskin også velg formater, ta og velg NTFS til FAT 32.

Lagt til 2009-05-26 02:19:
Siterer -sebastian-:
Søk på dxdiag, så finner du det der.

Har noen spørsmål. Jeg klarer ikke kjøre Crysis Warhead i DX10, da starter det ikke. Har lest runt at en del har problemet. Også klarer jeg ikke engang starte fallout 3, det kommer opp en feilmelding som sier "can not initialize renderer. Please select another resolution" eller no. Når jeg åpner options, er det ingen oppløsninger i listen...


Avinnstallere skjermkort driveren din også last ned EN HELT NY EN! Oppgrader DIRECTX din også oppgrader windows XP eller Vista eller Windows 7.

Lagt til 2009-05-26 02:20:
Siterer Strategist:
Hvis du har nok tilkoblingsplass på hovedkortet for de fire ekstra GB med RAM, så skulle det gå. Men RAM-brikkene bør være like som de du har i den nye PCen.


Det har ikke mye å si men det spørs om han har DDR 2 eller DDR 3 ram brikker. Eller eldre.
* Har dystlexi * :(Savner noen <'3 ||| Gameractor lever :D Verden har blitt komdoms fetish :shock:
  • 0
Også om du skal oppgradere er det selvfølgelig viktig å ha riktig socket. AM2, 775 eller 1366 er vel mest aktuelle nå
All you touch and all you see / is all your life will ever be
  • 0
Hei, lurer på hvor bra denne oppsetningen er, og om den kan ta ganske så heavy spill på high/medium settings. Og hvor lenge den oppsetningen vil kunne ta nyere spill? Og hvordan er den i forhold til Dells xps M1730? Må spørre dere som har litt mer greie på sånt. Takk for svar!

Multicom Kunshan M570+
17" Widescreen WUXGA 1920x1200 blank skjerm (glare)
Intel Core 2 Extreme quad-core QX9300 2.53GHz 12MB cache 44W
NVIDIA® GeForce® GTX 280M 1GB DDR3 skjermkort
320GB SATA 7200RPM 2.5"
SAMSUNG 4GB SO-DIMM 1066MHz DDR3
Intel® Turbo Memory 4GB
MICROSOFT Windows Vista Home Premium 64-bit, norsk
  • 0
ser fint ut, men oppgrader harddisken til noe nærmere 700 gb - 1 tb.
  • 0
Siterer F0xHunter:
ser fint ut, men oppgrader harddisken til noe nærmere 700 gb - 1 tb.
Det er en bærbar da. Bare dumt å dra på enda mer vekt. Bedre å ha en stasjonær ved sidenav, eller en ekstern harddisk.

Lagt til 2009-05-27 21:19:
Får plass til ganske mange spill på 320 GB.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Strategist, for det første veier ikke de harddiskene noe mer.
* Har dystlexi * :(Savner noen <'3 ||| Gameractor lever :D Verden har blitt komdoms fetish :shock:
  • 0
Går det på garantien hvis en PC overoppheter seg? Og er det da noe som kan gjøres med problemet? Har problemer med en bærbar, hvor jeg spilte COD4, BF2142 og Mirror's Edge, alle funket flott, men plutselig har alle spillene begynt å lagge Hører og at prossessoren jobber mye mer enn før..
Jack Bauer killed so many terrorists that at one point, the most wanted man in the world was a teenager who downloaded Spiderman 3 illegally.
  • 0
Ta den med på reparasjon og det går under garantien eller lovene i Norge for å si det sånt

Kan hende det bare er for mye støv i din datamaskin men garantien forsvinner HVIS du åpner den!
* Har dystlexi * :(Savner noen <'3 ||| Gameractor lever :D Verden har blitt komdoms fetish :shock:
  • 0
Eh.. vups!

Løste problemet i alle fall..
Jack Bauer killed so many terrorists that at one point, the most wanted man in the world was a teenager who downloaded Spiderman 3 illegally.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!