Norsk
Nyeste
Atrás

Hardware og Mobiltelefoner

Diskuter alt av hardware, software, gadgets og teknologi

400 GB DVD-plater


Jo egentlig. Spesielt med tanke på at det er en Blu-Ray det er snakk om. Og ikke en DVD.
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
Så må alle kjøpe seg ny PS3 med nytt BD-drev...

Dette vil aldri slå igjennom, ikke har noen veldig bruk for det heller.
IMDb Vote History: http://www.imdb.com/mymovies/list?l=29921837
  • 0
Om det skulle slå igjennom, så vil det muligens påvirke DVD som et mediaformat til film. Men det vil ikke si noe på denne generasjonen konsoller eller neste for den saks skyld.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Hologram DVD har en kapasitet på 1,6 TB. Men er fremdeles i utviklingsfasen. Så neste formatkrig kan påvirke det visuelle på fremtidige spill med tanke på at du slipper komprimering av lyd og teksturer. But thats way in the future. Så for øyeblikket, så er Bly-Ray kongen.
Hvorfor leser du dette?
  • 0
Faktisk så bruker spill til Xbox360 spesielle DVD plater med mer lagringsplass. Det var ivertfall det MS har sagt
Bla bla bla...
  • 0
Siterer Icecold:
Faktisk så bruker spill til Xbox360 spesielle DVD plater med mer lagringsplass. Det var ivertfall det MS har sagt

Tror ikke det er sååå mye mer ên en vanlig DVD. Men litt mer er det selvsagt.
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
Når vi snakker om 360 kontra PS3; har den begrensede DVD-kapasiteten virkelig vært noen nevneverdig hindring? Så lenge jeg får gode spill går alt greit, og Mass Effect fikk jo plass på én DVD, så... ingen krise.

Så snart det kommer et spill som tar fullstendig nytte av Blu-ray (på andre måter enn 50 min. lange filmklipp) da skal jeg bukke dypt og se sannheten i øynene.

Og innen da har vel allerede neste generasjon ankommet, eh.
Alltid beret! sa motespeideren.
  • 0
Siterer Daniel Guanio:
Når vi snakker om 360 kontra PS3; har den begrensede DVD-kapasiteten virkelig vært noen nevneverdig hindring? Så lenge jeg får gode spill går alt greit, og Mass Effect fikk jo plass på én DVD, så... ingen krise.



Så snart det kommer et spill som tar fullstendig nytte av Blu-ray (på andre måter enn 50 min. lange filmklipp) da skal jeg bukke dypt og se sannheten i øynene.



Og innen da har vel allerede neste generasjon ankommet, eh.


Wise words...

Lange filmklipp klarer jeg meg fint uten, litt av greia med å spille er å faktisk få lov til å styre spillet selv, ikke se på film.
Ralph Wiggum "Super Nintendo Chalmers? I got carsick in your office"
  • 0
Siterer Daniel Guanio:
Når vi snakker om 360 kontra PS3; har den begrensede DVD-kapasiteten virkelig vært noen nevneverdig hindring? Så lenge jeg får gode spill går alt greit, og Mass Effect fikk jo plass på én DVD, så... ingen krise.

Det er jo egentlig sant det da

Siterer Daniel Guanio:
Så snart det kommer et spill som tar fullstendig nytte av Blu-ray (på andre måter enn 50 min. lange filmklipp) da skal jeg bukke dypt og se sannheten i øynene.

Jeg må nesten (som den lillefanboyen jeg har i hode skriker etter at jeg må gjøre) trekke frem MGS4. Det utnyttet BR ganske bra syns jeg. Hadde det blitt komprimert rett så kanskje det hadde gått på 3 DVD'er også. Lyden, filmklippene, alt er fantastisk.

Siterer Daniel Guanio:
Og innen da har vel allerede neste generasjon ankommet, eh.

Den kommer mest sansynelig til å inneholde BR. Så jeg håper da at de kan bruke BR til grensen av det den greier.

Siterer Big Hurt:
Lange filmklipp klarer jeg meg fint uten, litt av greia med å spille er å faktisk få lov til å styre spillet selv, ikke se på film.

Elsker lange filmklipp til en vis grad. I MGS4 så elsket jeg dem, fordi de er spennende og nesten filmastisk uten at det øddeleger spillopplevelsen.
I Assassin's Creed så kunne jeg ha vært foruten.
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
Siterer Kronoz:
Jeg må nesten (som den lillefanboyen jeg har i hode skriker etter at jeg må gjøre) trekke frem MGS4. Det utnyttet BR ganske bra syns jeg. Hadde det blitt komprimert rett så kanskje det hadde gått på 3 DVD'er også. Lyden, filmklippene, alt er fantastisk.


Ikke uenig, der. Mye fantastisk musikk og bra klipp. Men her er det antall filmklipp som fyller opp Blu-ray'en, ikke grafikk, fysikk, størrelse etc. Filmklipp tar jo som kjent ganske stor plass.

Siterer Kronoz:
Den kommer mest sansynelig til å inneholde BR. Så jeg håper da at de kan bruke BR til grensen av det den greier.


Det kan bli fett.

Siterer Kronoz:
Elsker lange filmklipp til en vis grad. I MGS4 så elsket jeg dem, fordi de er spennende og nesten filmastisk uten at det øddeleger spillopplevelsen.
I Assassin's Creed så kunne jeg ha vært foruten.


Halvveis enig. I MGS4 gikk det litt over grensen. Men det var vel helt nødvendig for å avslutte trilogien.

Poenget er at jeg ikke ser på lange filmklipp som en av de større fordelene og framskrittene ved Blu-ray, men heller ekspandering på andre spillmessige områder.

Hadde vært betenksomt å se hvor mye ubrukt plass det er igjen på gjennomsnittsspillet. Da ser man vel også mulighetene. Jeg håper ihvertfall Blu-ray fortsetter, for jeg digger formatet!
Alltid beret! sa motespeideren.
  • 0
Siterer Daniel Guanio:
Halvveis enig. I MGS4 gikk det litt over grensen. Men det var vel helt nødvendig for å avslutte trilogien.

Syns egentlig ikke det jeg da. Men jeg er jo fan av serien. Og det er ingen hemmlighet at MGS4 er et spill for MGS fans. Men at det fremdeles kan appelere til andre.

Men som du sier. Jeg vil, og håper, at Blu Ray ekspanderer på spillmessige områder, men også film.
For som filmiteressert så må jeg si at jeg håper at produsentene kan putte mer bonusmateriale og slikt i en Blu Ray nå. Det er mye av grunnen til at jeg kjøper en film. Jeg vil se hvordan de lager den og slikt. De har mer muligheter til slikt med en BR.
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
Nå tenkte jeg egentlig kun spill. Hvis vi snakker om spillefilmer (høhø) så ser jeg selvfølgelig hvor overlegen Blu-ray er i forhold til DVD.
Alltid beret! sa motespeideren.
  • 0
Skjønte vel egentlig det, men måtte bare pekke det ut alikevel
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
Siterer Kronoz:
Citerer Icecold:
Faktisk så bruker spill til Xbox360 spesielle DVD plater med mer lagringsplass. Det var ivertfall det MS har sagt

Tror ikke det er sååå mye mer ên en vanlig DVD. Men litt mer er det selvsagt.


Det er en dual layer DVD med 8,5 GB lagring. Ikke en standard 4,7 GB ensidig plate.
Hvorfor leser du dette?
  • 0
vis dere lurer så har de funnet ut hvordan man får 500gb blu ray disker nå;) hehe, tiden går fort
ta kontakt vis du trenger photograf, bil modder (PS), lys,lys og dj eller om du bare har lyst til og slå av en prat =)
  • 0
Siterer spioner:
vis dere lurer så har de funnet ut hvordan man får 500gb blu ray disker nå;) hehe, tiden går fort

Det kommer neppe til å bli tatt i bruk enda da. I alle fall ikke i denne generasjon med konsoller.
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
Som sagt. Hologram DVD kommer til å løse hele plass-maset hvis den får den teoretiske kapasiteten på plass. Nemlig 1,6 TB. http://www.dinside.no/php/art.php?id=108521
Hvorfor leser du dette?
  • 0
Må si de Hologram platene er rimelig geniale.

Er ikke mange årene siden at både spill og filmprodusenter slet med
å lage spill og filmer perfekt på grunn av nettopp dårlig lagring.
Men med 1,6 TB så har man jo litt av en lekeplass mildt sagt
<3Rosenborg BK<3
  • 0
Siterer k1llsw1tch:
Må si de Hologram platene er rimelig geniale.

Er ikke mange årene siden at både spill og filmprodusenter slet med
å lage spill og filmer perfekt på grunn av nettopp dårlig lagring.
Men med 1,6 TB så har man jo litt av en lekeplass mildt sagt


Men det mest geniale er jo at det er Toshiba som er med på å investere i dette. Det var jo samme selskapet som satset på HD-DVD...
Hvorfor leser du dette?
  • 0
Mulignes jeg tar helt feil nå: Men hjelper det egentlig å kunne la være å komprimere masse hvis lesehastigheten er begrenset? Dersom det er mye som skal leses for småting trenger man vel mye raskere lesehastigheter enn idag? Eller?
Never rub another mans rhubarb
  • 0
En DVD på 400 GB, bruker en helt annen teknologi som ikke kan brukes av dagens-DVD spillere. Blir derfor i prinsippet et nytt format som ingen kan ha glede av denne generasjonen. Er alltid vanskelig å slå igjennom med nytt format, og det er for tidlig med en ny format krig, siden den siste nettopp er over.

Største utfordringen er å kunne masseprodusere så store plater og kunne selge til en respektabel pris, ikke å lage størst mulig plater.
Drækk me måte, fæst me måte. Kem i faen e måte?!
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!