Norsk
Nyeste
Atrás

Hardware og Mobiltelefoner

Diskuter alt av hardware, software, gadgets og teknologi

iPhone


iPhone er gammelt nytt, men den er fortsatt sinnsykt kul, og jeg har nå planer om å få faren til en kammerat av meg til å kjøpe med eteksemplar av Apples mobiltelefon til meg mens han er i USA. Men jeg lurer litt på pris og om det faktisk vil være verdt det? har hørt at den har litt latterlige begrensniger, og lurer litt på hva slags funksjoner den mangler, som en god telefon bør ha? jeg vet at den mangler mms, blant annet, men jeg leste før i dag en artikkel om at det gikk ann å laste ned en application som gjør det mulig for iPhone å sende og motta mms.

det er sikkert mange der ute som vet mer enn meg om dette emnet, så kom med tips og info!


og til alle Apple hatere der ute, spar dere, jeg VEIT at Apple er laget for å gå i stykker! Konstruktive meldinger only, takk!
ETTER AT JEG BEGYNTE MED VITAPRO SNAKKER JEG BARE MED UTESTEMME!
  • 0
Jeg dro til Amerika i påsken og tok meg med en hjem! Feteste mobilen i verden! Du kan gjøre så mye mer iforhold til andre mobiler, og den er veldig lett og bruke! Kan skrive mer senere men må dra nå! Anbbefaler deg den på det høyste! Kan fortelle masse mer senere!
  • 0
ja, jerne det, men ikke bare opositivt da? må være lit kritikk også, ikke bare ros! xD så jeg får vite om den mangler noen funksjonerjeg gjerne vil ha!

antar at du har fått den låst opp, var det vanskelig? hvem fikk du til å gjøre det?
ETTER AT JEG BEGYNTE MED VITAPRO SNAKKER JEG BARE MED UTESTEMME!
  • 0
Den har enda ikke 3G, men det kommer. Tviler på at du har veldig stort behov for det anyway.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Siterer Caveman:
og til alle Apple hatere der ute, spar dere, jeg VEIT at Apple er laget for å gå i stykker! Konstruktive meldinger only, takk!

Har da aldri hatt problemer med at Apple ting har gått i stykker. Alle mine ting har klart seg fint.

Uansett, jeg ville ha gjort det, men jeg er Apple fanboy.
Har iPod touch og den syns jeg er KONGE!!

Den eneste grunnen til at jeg ikke har iPhone er at jeg ikke kan dra til USA med det første.

Enda en grunn til at du bør gjøre det: Dollar prisen er lavere en noen sinne. Den er på under 5kr. Det vil si at alt der er kjempe billig..
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
jeg har hørt at det kommer en ny iPhone til sommeren. er det bare versjon 1.5 (eller hvor mange det har kommet?) eller er det noe tilsvarende iPhone 2? noen som vet?
ETTER AT JEG BEGYNTE MED VITAPRO SNAKKER JEG BARE MED UTESTEMME!
  • 0
Siterer Caveman:
jeg har hørt at det kommer en ny iPhone til sommeren. er det bare versjon 1.5 (eller hvor mange det har kommet?) eller er det noe tilsvarende iPhone 2? noen som vet?


Er nok versjonen med 3G du mener..
God is busy, can I help you?
  • 0
ah, det er bare det ja! daså
ETTER AT JEG BEGYNTE MED VITAPRO SNAKKER JEG BARE MED UTESTEMME!
  • 0
En i klassen min ha den og må si, den er jæ**** digg
"Man trenger ikke to når man har Truls"
  • 0
En venn av meg har også iPhone, han digger den, men han har bare 4 GB.
  • 0
To stykker i klassen min har den. De er kjempefornøyde. Det går an å legge bruke et program som gjør at man kan bruke touch-skjermen som "gitar". Selv har jeg likevel mer lyst på Nokia N95.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
jeg lurer på om jeg skal vente på 3G versjonen. fint å ha en onkel som jobber som journalist, som reiser til USA i ny og ne!

lurka litt på nettet og sett noen filmer på youtube, og opplåsing av iphone ser ikke ut til å bli noe særlig stort problem. man bruker bare et program som heter Ziphone som gjør alt for deg! en jeg så lasta ned og installerte programmet, kobla til Phonen sin, og trykka på en knapp, og venta i ca 3 minutter.
ETTER AT JEG BEGYNTE MED VITAPRO SNAKKER JEG BARE MED UTESTEMME!
  • 0
Siterer Caveman:
jeg lurer på om jeg skal vente på 3G versjonen. fint å ha en onkel som jobber som journalist, som reiser til USA i ny og ne!

lurka litt på nettet og sett noen filmer på youtube, og opplåsing av iphone ser ikke ut til å bli noe særlig stort problem. man bruker bare et program som heter Ziphone som gjør alt for deg! en jeg så lasta ned og installerte programmet, kobla til Phonen sin, og trykka på en knapp, og venta i ca 3 minutter.


Jupp, er også noe som heter iPlus. Hvis du drar til ipod1.no finnes det flere guider til å få en helnorsk iPhone (Unlocking, norsk ordbok/keyboard osv)
  • 0
iPhone har mye rare begrensninger, men det er ikke noe problem for meg. jeg har lest masse på nettet de sist dagene og kommet fram til de kanskje mest vesentlige manglene:

-Kameraet.
Noen sier det tar bra bilder, noen sier det tar dårlig bilder.
det kan ikke filme.


Personlig har ikke kamera på mobilen mye å si. Det er fint å ha det, jeg vil gjerne ha det, men jeg skal ikke ha det for å ta gode bilder. Jeg vil ha det for å fange øyeblikk som er verdt å ta vare på. selv om kvaliteten på bildene ikke er "over 9000".
Kameraet kan ikke filme, men det er ikke noe problem. filming på mobilen bryr meg langt opp i skyggenes dal. jeg så igjennom filmene jeg har på telefonen min istad, og der var det jo bare bullshit. film av mus på dyrebutikken som klatra på hverandre og en feit mann på kino? wtf? filming trenger jeg ikke...

-3G.
Den støtter ikke 3G, men hva skal jeg med det. Jeg føler aldri noen trang til å koble meg på nettet, når jeg er bare i byen, og skulle jeg få en helt jævlig trang til å gå på nettet, mens jeg går igjennom Elverums gater, støtter den EDGE, det går tregt, men det går. Den har WI-FI støtte, noe som er jævlig kjekt å ha. greit å sjekke nyheter feks rett før jeg legger meg, uten å måtte ha den store laptopen på fanget.

-MMS.
Den kan i utgangspunktet ikke sende eller motta MMS, men jeg har lurka litt, og funnet ut at det går an å laste ned en application, så den kan både sende og motta.


hvis det er noen andre som har noe annet som telefonen mangler er det bare å si ifra, så skal jeg se på det og vurdere om det er noe jeg trenger på telefonen min.
ETTER AT JEG BEGYNTE MED VITAPRO SNAKKER JEG BARE MED UTESTEMME!
  • 0
Har lyst på lphone
  • 0
Siterer Caveman:
-MMS.
Den kan i utgangspunktet ikke sende eller motta MMS, men jeg har lurka litt, og funnet ut at det går an å laste ned en application, så den kan både sende og motta.


MMS er noe jeg faktisk aldri har brukt, utenom en gang jeg sendte et tullebilde til en venn. Så for meg er det ikke noe enormt problem. Men det er jo bare software, og Apple hvil sikkert snart gi ut en MMS funksjon
  • 0
jeg tror kanskje det kommer på den versjonen som kommer til sommeren!
og en analytiker (heter det det?) har sagt at vi vil nok se iPhone med 3g innen 60 dager. denne telefonen vil jo så klart bli dyrere, og jeg lurer fælt på om det vil bli verdt pengene!
ETTER AT JEG BEGYNTE MED VITAPRO SNAKKER JEG BARE MED UTESTEMME!
  • 0
Siterer MrPorcupine:
Jeg dro til Amerika i påsken og tok meg med en hjem! Feteste mobilen i verden! Du kan gjøre så mye mer iforhold til andre mobiler, og den er veldig lett og bruke! Kan skrive mer senere men må dra nå! Anbbefaler deg den på det høyste! Kan fortelle masse mer senere!


ok, men hvordan er det med garanti og sånt når du kjøper i-stæsj i statene? har en onkel som pleier å kjøpe seg i-poder og sånt når han er i amerika, men han sier det ikke er lukrativt om du ikke er der ofte fordi garantiene kun gjelder i landet der du kjøpte den.
"I get a kick out of being an outsider constantly. It allows me to be creative. I don't like anything in the mainstream and they don't like me."
  • 0
en annen ting jeg lurer litt på er om opplåsing. når jeg har låst den opp, er det bare sette i mitt simkort gfra telehor også er jeg good to go?
ETTER AT JEG BEGYNTE MED VITAPRO SNAKKER JEG BARE MED UTESTEMME!
  • 0
snakka med onkelen min i går kveld, og han sa at han skal kjøpe med en, også får jeg bestemme meg for om jeg skal ha den eller ikke. han har visst flere folk på jobben som kan tenke seg den!


men non som vet om jeg må gjøre noe mer med telefonen etter at jeg har låst den opp før jeg putter i sim-kortet?
ETTER AT JEG BEGYNTE MED VITAPRO SNAKKER JEG BARE MED UTESTEMME!
  • 0
Siterer Caveman:
en annen ting jeg lurer litt på er om opplåsing. når jeg har låst den opp, er det bare sette i mitt simkort gfra telehor også er jeg good to go?


Jepp! Eller du låser den opp samtidig som du har somkortet inni!
Her er en kjempe bra guide som hjelper deg med absolut alt!


http://ipod1.no/forum/viewtopic.php?f=153&t=192366
  • 0
Misunner deg...

Jeg må vente helt til sommer
Får kose meg med Tøshjen istedet da!
  • 0
Jeg vet om en side på internett der du kan kjøpe mobil (inkludert IPhone) fra USA til amerikanske priser. De hjelper deg også å unngå toll...
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Siterer Strategist:
Jeg vet om en side på internett der du kan kjøpe mobil (inkludert IPhone) fra USA til amerikanske priser. De hjelper deg også å unngå toll...


Det er vel ikke helt lovlig? Blir ikke det regnet som smugling, en alvorlig forbrytelse?
                                • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
  • 0
Siterer Pouge:
Misunner deg...

Jeg må vente helt til sommer
Får kose meg med Tøshjen istedet da!



skal du ha med 3G da eller?
ETTER AT JEG BEGYNTE MED VITAPRO SNAKKER JEG BARE MED UTESTEMME!
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!