Cookie

Gamereactor bruker cookies slik at du kan browse nettsiden vår best mulig. Hvis du fortsetter antar vi at du er fornøyd med vår cookies policy.

Norsk
Gamereactor
forspill
Dungeon Siege II

Dungeon Siege 2

Vi brukte ufyselig mange timer på eneren, og er redde for at vi blir sittende like lenge denne gangen. Vi har fått en smugtitt!

Abonner på vårt nyhetsbrev her!

* Påkrevd felt

Spillet som kom ut i 2002 gjorde at jeg satt i timevis foran skjermen og utviklet "bare-en-time-til" mentalitet med slakting av monstre. Spillet gjorde at sosiallivet mitt og alt annet rundt meg ble en saga blott, og var ikke snakkende til i de snaue 50 timene spillet rullet over skjermen. Dungeon Siege lekte med lettfattelige rollespill-elementer, og var laget for oss som sa; "Herregud hva er nå egentlig så spesielt med Baldurs Gate". Spillet ble assosiert med Diablo 2 i alle verdens spillmagasiner, og det med god grunn. For det heter seg at dette spillet var den rettmessige arvtager av Blizzard’s ultimate hack’n’slash eventyr. Når previewen på Dungeon Siege 2 landet i postkassa låste jeg døra, slo av telefonen og alt som kan ligne på et chatteprogram. Nå skulle det bare være meg og Dungeon Siege - for andre gang.

Historien utspiller seg i landet Aranna der du er en soldat som er leid inn til å finne ut av forskjellige merkelige ting som har skjedd i landet. Etter hvert blir du og ditt lag viklet inn i ett eventyr som omhandler ett nytt onde som har kommet og skal ødelegge verden. Lagaspektene i spillet er veldig likt det vi kjenner fra originalen, og gjør at du kan utforme laget helt etter ditt eget ønske. Spillet inneholder større rollespillaspekter enn Dungeon Siege og vil være mer ett hardcore rollespill, men har fortsatt ikke mistet sjarmen vi kjenner fra Diablo 2. Gameplayet er veldig lett å like, og gjør at alle som liker sjangeren vil få en god opplevelse. Etter jeg hadde gjort meg ferdig med den 6 timer korte spillkoden (den endelige versjonen vil tilby 40-60 timer spilletid), så er jeg overbevist om at dette spillet vil tiltrekke seg en større hærskare fans enn originalen. Enten om du er hardkokt rollespillentusiast eller nykommer, så har dette spillet noe å tilby deg.

Noe nytt i forhold til det gamle gameplayet er at nå er det blitt mer hack’n’slash. Nå styrer du hvert enkelt slag med ett knappetrykk på musa. Jeg er ikke sikker på om dette er noe utvikleren har gjort med vilje eller om at det blir skiftet tilbake til det vi kjente fra originalen; med ett knappetrykk så utfoldet hele kampen av seg selv. Personlig syns jeg måten til DS2 sin forhåndskode er bedre enn det var i originalen. Det gir en mer helhetlig actionfølelse, og jeg håper virkelig at det vil være med i den ferdige versjonen.

Spillet gjør at dere som har spilt eneren vil føle dere hjemme med en gang, og trenger ikke gå gjennom leksjon på leksjon i begynnelsen. Menyene og kontrollene er gjort på enkelt og kjent vis. Dere som ikke har vært borti spill i denne sjangeren vil ikke ha noen problemer med å sette dere inn i rollen som eventyrer.

Spillet lider av store maskinkrav, så hvis du liker hack’n’slash-spill, så forbered deg på å oppgradere maskinen din til spillets lansering i august. Jeg håper og ber på mine knær at Gas Powered Games gjør noe med dette i den ferdige butikkversjonen. Ellers vil dem miste en god del spillere der ute som sitter med middelmådige systemer.

Dette er en annonse:

Grafisk sett ser dette ut til å bli en av de beste spillopplevelsene i rollespillsjangeren, figurene og omgivelsene utfolder seg fantastisk. Detaljgraden er enorm, og du kan fortsatt styre kameraet som du vil. Ved hjelp av zoom-funksjonen kan du se om karakteren din trenger en barbering eller ikke (åh ja! detaljgraden er så bra). Men merkelig nok når man snakker med NPC’er (ikke spillbare karakterer) så beveger ikke munnen seg. Ett så storsatset spill bør vel kanskje integrere dette i den ferdige versjonen. Lydsiden høres bra ut, men deler av lydsporet og effektene er ikke helt implementert. Du kan fortsatt pause spillet når som helst som man kunne i eneren, slik at man kan kartlegge alle taktiske muligheter man har i kampens hete. Flerspillerdelen var dog ikke med i denne koden jeg fikk tilsendt. Jeg håper at utvikleren og Microsoft gjør til en stor prioritet., siden flerspillerdelen i eneren var såpass god, men manglet den siste touchen av eleganse som man så i Diablo 2.

For å konkludere vil jeg si at det ser ut til at dette blir ett av de beste rollespillene anno 2005. Jeg kan ikke se annet enn at det blir en suksess for alle som bare har ett lite snev av interesse innenfor rollespillsjangeren. Gas Powered Games har gjort nesten alle aspekter ved originalen bedre, og den litt for lineære følelsen i eneren er delvis borte med hjelp av mange sideoppdrag og utforskning. Gled dere til en Dungeon Siege 2.

Dungeon Siege II
Dungeon Siege II
Dette er en annonse:
Dungeon Siege II
Dungeon Siege II
Dungeon Siege II
Dungeon Siege II
Dungeon Siege II
Dungeon Siege II
Dungeon Siege II
Dungeon Siege II
Dungeon Siege II
Dungeon Siege II
Dungeon Siege II
Dungeon Siege II
Dungeon Siege II

Relaterte tekster

0
Dungeon Siege 2Score

Dungeon Siege 2

ANMELDELSE. Skrevet av Mats André Bækkelund

Mats André har spent på seg rustningen, funnet frem sin gamle stridsøks fra skapet, og dratt på tur til Aranna!

0
Dungeon Siege 2

Dungeon Siege 2

FORSPILL. Skrevet av Mats André Bækkelund

Vi brukte ufyselig mange timer på eneren, og er redde for at vi blir sittende like lenge denne gangen. Vi har fått en smugtitt!



Loading next content