Norske Krillbite Studio har overbevist spillere og kritikere verden over med sitt skrekkeventyr Among the Sleep, og kan skilte til prisene årets indiesensasjon og mest kreative spill. I slutten av året kommer dessuten spillet til Playstation 4 og Xbox One, og planen var å lage en virtual reality-tilpasset versjon i tillegg.
Disse planene er nå lagt på hyllen, skriver studioet på sine hjemmesider. Årsaken til at satsningen stoppes oppsummeres av utvikleren med at man er nødt til å utvikle et spill for VR allerede fra start, ikke tilpasse det etter at det er ferdig.
Videre forteller de hvordan perspektivet i spillet, som er fra øynene til et lite barn, som skal gi deg følelsen av å være liten og sårbar ikke fungerer i VR.
Det er også et poeng at de øyeblikkene i spillet hvor de ønsker å vise deg som spiller noe spesielt, må de ta over kamerakontrollen og peke deg i en bestemt retning. Dette føles visst forferdelig når man har VR-hjelmen på hodet.
Avslutningsvis forteller Krillbite at det kan være snakk om å lage en kortere demo-versjon til VR-plattformen, men hele spillet kommer altså ikke på tale. De ønsker ikke å slippe noe halvhjertet, og det kan vi forstå.