Cookie

Gamereactor bruker cookies slik at du kan browse nettsiden vår best mulig. Hvis du fortsetter antar vi at du er fornøyd med vår cookies policy.

Norsk
Gamereactor
artikler
Command & Conquer 3: Kane's Wrath

Command & Conquer 3: Kane's Wrath intervju

Vi fikk huket tak i Jim Vessella, Lead Producer på Kane's Wrath, og stilte han noen spørsmål om hans siste spillprosjekt.

Abonner på vårt nyhetsbrev her!

* Påkrevd felt
HQ

Command & Conquer 3 ble en solid strategisuksess for EA, og allerede fra starten var det klart at det skulle komme en utvidelsespakke. Kane's Wrath fokuserer på Kane og Nod, og skal forklare hva som skjedde mellom Command & Conquer 2: Tiberian Sun og Command & Conquer 3: Tiberium Wars, samtidig som det utvider historien fra hovedspillet. Det blir med andre ord både en slags prolog og en epilog til C&C3, og ekspansjonen skal være i hyllene 27. mars.

Vi prøve egentlig å få Kane selv til å svare på våre spørsmål, men han var visst "ikke tilgjengelig" for nordens største spillmagasin. Hvor lang tid tar det egentlig å klekke noen superskurk-planer, Kane? Uansett, vi måtte ta til takke med Lead Producer Jim Vessella. Vessella har tidligere jobbet på både The Battle for Middle-earth, The Battle for Middle-earth II og Command & Conquer 3. Nå er han altså i ferd med å ferdigstille Kane's Wrath.

Hvordan er det å jobbe med en spillserie som er så stor og respektert som Command & Conquer?
- Det er et enormt ansvar, og vi tar ikke lett på oppgaven. Teamene våre prøver alltid å holde fast på Westwoods opprinnelige visjon for Command & Conquer. Vi føler oss beæret når vi hører folk som sier at C&C 3 er et godt tilskudd til serien.

Fansen forventer at dere imponerer hver gang. Hvordan takler man den typen press?
- Vi har en enorm og engasjert fanbase som vi hele tiden hører på angående tilbakemeldinger for videreutvikling - feedback fra spillerne har vært en nødvendig del av arbeidet med design og gameplaybeslutninger. For eksempel er enheter som Titan og Wolverine direkte resultater av spillernes forslag på forumene våre. Vi har også laget historien slik at fansen får svar på spørsmål om hva som skjedde mellom Tiberian Sun og C&C3. Spillerne våre er særdeles viktige for oss, og vi prøver å implementere mer og mer av ideene deres i hvert spill.

Dette er en annonse:
Command & Conquer 3: Kane's WrathCommand & Conquer 3: Kane's WrathCommand & Conquer 3: Kane's Wrath

Kane har blitt en nærmest mytologisk figur blant fansen. Hvorfor tror du han er så godt likt, og har dette påvirket dere gjennom utviklingsfasen? Er statusen hans del av årsaken til denne retningsendringen med Kane's Wrath?
- Kane har alltid vært fansens favoritt blant alle figurene i spillene våre. Hvis du hadde spurt spillerne hvem de ville sett mer til i C&C-spillene, ville svaret sannsynligvis vært "mer Kane!" Dette er en stor del av årsaken til at denne utvidelsespakken fokuserer på Kane og Nod. Fansen vil ha det, og vi håper de liker det vi har satt sammen. Vi tror at spillet virkelig kommer til å legge på plass en del puslespillbiter som folk har lurt på hvor passet.

Hva er du mest spent på i Kane's Wrath?
- Jeg venter i spenning på fansens reaksjon på historien som går over to tiår, der vi avslører hva som skjedde med Kane, Cabal og nøkkelfigurer fra Tiberian Sun og C&C 3. Jeg tror dette er noe fansen har ventet på i lang tid, og jeg tror de vil bli fornøyde.

Command & Conquer 3: Kane's WrathCommand & Conquer 3: Kane's Wrath
Dette er en annonse:

Er det noen spill (eller andre ting) som har vært ekstra inspirerende for teamet i løpet av utviklingen?
- Vi er store fans av faksjonsvariasjonen i Universe at War. Vi lærte fra designet deres og bestemte oss for å legge til mer dybde i våre egne faksjoner. I Kane's Wrath mener vi kombinasjonen av nytt innhold og subfaksjoner klarer dette på en god måte.

Hvor viktig er tilbakemeldingene fra fansen når man utvikler en ekspansjonspakke?
- Som nevnt betyr fansen alt for oss. Vi hører på feedback fra dem hele tiden gjennom utviklingen. I Kane's Wrath har vi fått noen av verdens beste C&C-spillere til å komme for å teste balansen mellom subfaksjoner og episke enheter, og vi er alltid ute for å lete etter nye måter å forbedre spillene våre.

- Jeg tror jeg snakker for alle når jeg sier at vi er heldige som har en så engasjert, stor og lidenskapelig spillerskare der ute, og de er den største årsaken til at vi lager spillene våre.

Command & Conquer 3: Kane's WrathCommand & Conquer 3: Kane's WrathCommand & Conquer 3: Kane's Wrath

Et personlig spørsmål: Hvilket er ditt favoritt-RTS?
- Red Alert og Total Annihilation.

PC-spill, altså. Spiller du alle RTS-spill på PC?
- Ja.

Hva synes du om RTS på konsoll, da? Er det godt nok utviklet enda?
- Jeg tror vi er på vei mot store forbedringer i konsollmarkedet, og med det endrede grensesnittet i Kane's Wrath kommer det til å skje store ting. Jeg tror vi kommer til å se forbedringer for hvert nye spill, og vi er stolte av å være pionerer innen utviklingen av konsoll-RTS.

Og med det sier vi takk til Jim Vessella som tok seg tid til å svare på våre spørsmål, i motsetning til en viss "Mr. Ikke Tilgjengelig", som forresten er skalla. En spillbar kode på Kane's Wrath er et sted mellom EAs kontor og vår postkasse, men dessverre er det postmannen som får kose seg med det i øyeblikket. Men fortvil ikke - en anmeldelse kommer opp på nettsiden i god tid før spillet når butikkene, om jeg så må ut å jakte ned postmannen selv. I så fall blir Kanes vrede bare blåbær...

Command & Conquer 3: Kane's Wrath
Jim Vessella er Lead Producer på Command & Conquer 3: Kane's Wrath.
Command & Conquer 3: Kane's Wrath
Command & Conquer 3: Kane's Wrath
Command & Conquer 3: Kane's Wrath
Command & Conquer 3: Kane's Wrath
Command & Conquer 3: Kane's Wrath
Command & Conquer 3: Kane's Wrath

Relaterte tekster



Loading next content