Gamereactor Norge. Se de nyeste spilltrailerne, pluss ferske intervjuer fra de største spillmessene i verden. Gamereactor bruker cookies slik at du kan browse nettsiden vår best mulig. Hvis du fortsetter antar vi at du er fornøyd med vår cookies policy.

Norsk
Gamereactor
anmeldelser
Codename Outbreak

Codename Outbreak

Codename: Outbreak er et gjennomført action-spill med et gameplay, som på flere områder minner om Delta Force - allikevel uten å være en direkte klone.

Abonner på vårt nyhetsbrev her!

* Påkrevd felt

Noe ondt har kommet til Jorden. Det visste jeg i samme øyeblikk, som jeg hørte om meteoren. Den var ikke godartet. Den var som en kreftsvulst, som langsomt men sikkert infiserte alt levende rundt den, men allikevel skulle det sendes innn folk for å undersøke den og hva skjedde så? Man mistet kontakten med dem.

Nå er jeg altså på oppgaven. Operasjonen har fått kodenavnet 'Outbreak', og her blir det sammen med mine soldaterkamerater, min oppgave å finne ut hva som foregår og å sette en stopper for det. Nå er det tid for briefing.

Klargjøring
Hver mission starter på samme måte. Jeg blir briefet om hva som har skjedd, og hva min oppgave går ut på. Jeg kan ikke bestemme hvor turen går, men jeg bestemmer om den skal foregå om dagen eller om natten. Deretter skal jeg velge ut de soldatene, som skal sendes inn og hvilket utstyr de skal ta med seg.

Soldatene blir alltid sendt inn i tomanns-lag, og som leder av gruppen kan jeg fritt velge hvilken av soldatene jeg vil overta styringen over. Underveis i missionen kan jeg skifte mellom dem, hvilket er nyttig, da hver soldat besitter forskjellige evner. Noen er sprengstoffeksperter, hvilket gjør dem i stand til å volde mer skade med tunge våpen som raketter og sprengstoffer.

Snikskytterne er ikke så flinke med sprengstoff, men kan til gjengjeld skyte både lengere og mer presist. Det gjør dem i stand til å eliminere fiendtlige soldater på lang avstand. Marinesoldatene kan litt av alt og er særlig bra til å håndtere de mer almindelige våpnene som maskin- og haglegevær. Videre har hver soldat noen karakteristika innen for blant annet styrke, utholdenhet og reaksjon, som har innflytelse på deres innsats på slagmarken. Nå er alt på plass og missionen kan begynne.

Dette er en annonse:

Tilbake fra slagmarken
Det var ubehagelig. Jeg visste den meteoren varslet problemer, men jeg var ikke forberedt på dette. Meteoren brakte med seg noe, noe som ruges frem i slimete egg og som nå klekkes. Det angriper mennesker og tar kontrollen over dem. Nå får jeg meldinger om at man har mistet forbindelsen med et forsknings-senter. Jeg må nok samle gutta og dra ut og redde dagen.

Den første missionen var en av de mere offensive, men fremover kan jeg forvente å skulle snike meg inn i tettbefolket fiendeland, hvor jeg vil være i sterkt undertall. Her er den beste strategien å holde seg i det skjulte, slå til raskt og så forsvinne igjen. Derfor er det rart at jeg kan koordinere små lynangrep med min makker ved hjelp av små - men presise - kommandoer.

Kan du høre hva jeg ser?
Jeg kan pege ut en fiendtlig soldat til den ene av mine soldater, mens jeg selv tar sikte på en annen. Så snart jeg løsner det første skuddet, følger makkeren min opp. På den måten kan jeg kvitte meg med to fiender samtidig. Dette er spesielt nyttig når man raskt og nogenlunde lydløst må kvitte seg med en fiendtlig patrulje.

Først må fiendene finnes, og her viser mitt spesielle kikkertsikte seg meget nyttig. Det er nemlig utstyrt med en avanceret mikrofon, som kan fange opp lyder fra fienden - enten det er skritt, tale eller den illevarslende knurringen fra de skorpion-lignende romvesnene man støter på senere. Med dette kikkertsiktet kan man altså lettere finne de fiendene, man umiddelbart ikke kan se.

Dette er en annonse:

Jeg elsker jobben min
Jobben som soldat i Codename Outbreak er noe jeg liker - særlig gameplayet. Det tester mine evner til å koordinere, å være tålmodig og til å tenke strategisk. Jeg blir allikevel irritert på mine tropper nå og da, fordi de ikke alltid gjør hva de får beskjed om. Dette er spesielt irriterende, når man skal koordinere et overraskelsesangrep. Noen ganger får soldatene mine plasseret seg slik, at de ikke kan treffe de målene jeg gir dem. Det betyder at jeg, alene, plutselig må kvitte meg med to fiendtlige soldater og det er ikke lett. Fiendene er nemlig ganske hardføre og utfordringen blir spesielt heftig, når man setter opp vanskelighetsgraden.

Hva var det?
Det er noe som rører seg inne i hjørnet. Hvor la jeg pistolen min? De små beistene skal ikke få meg...da skyter jeg meg heller i pannen. Der var den!!! Du får meg ikke, du får meg ik...BANG!...Det var bedre. Alt er i orden nå. Vi har det fint. Alt er under vår kontroll. Vi spiller videre, for vi liker Codename Outbreak.

08 Gamereactor Norge
8 / 10
+
Man må tenke før man skyter, lett å komme i gang med. Bra lyd.
-
Soldaterne har noen ganger problemer med å følge ordre.
overall score
er vår karakter på tvers av Gamereactor-nettverket. Hva er din? Dette er gjennomsnittskarakteren i alle Gamereactor-landene

Relaterte tekster

0
Codename OutbreakScore

Codename Outbreak

ANMELDELSE. Skrevet av Jesper H. Andersen

Codename: Outbreak er et gjennomført action-spill med et gameplay, som på flere områder minner om Delta Force - allikevel uten å være en direkte klone.



Loading next content