Kritikk vs Spillanmeldelser

Skrevet av Moobeastie den 10 februar 2010 klokken 12:06

Jeg har i det siste bare vært sporadisk innom Gamereactor sine hjemmesider, men en gang i mellom, når jeg har noen minutter eller ti til overs, liker jeg å stikke innom, lese noen annmeldelser og generelt bare snoke rundt. Jeg har også selv skrevet noen annmeldelser, og her kommer poenget mitt:

Er det virkelig nødvendig å være så utrolige kritiske til medlemsannmeldelsene? Jeg tror at jeg har konsekvent fått kritikken på mine anmeldelser "For kort. Skriv lengre" etc. Også når jeg går inn på andre medlemmers annmeldelser ser jeg utrolig mange komentarer på skrivestil, lengde, språk etc. Hvorfor!? Når jeg skriver en anmeldelse, så skriver jeg den på en måte som tilsvarer medlemsannmeldelser jeg selv ville lest. Kort, konsist og rett på sak. Jeg ser ikke poenget med å utbrodere og bruke "fargerikt" språk i en annmeldelse, med mindre du har dette som en jobb, eller du aspirerer mot å få dette som en jobb en gang i fremtiden. Mest sansynlig er dette spillet allerede annmeldt av noen i redaksjonen i GR og trenger man en bedre og mer utfyllende annmeldelse vil jeg anbefale å lese de som faktisk er skrevet av proffesjonelle.

Misforstå meg riktig: Jeg setter pris på en godt skrevet annmeldelse, men respekterer forfatteren nok til å ikke komme med (det jeg mener er) unødvendig kritikk. Hvis jeg vil ha kritikk på mine annmeldelser, så ville jeg sendt det til Jon Cato, eller Bernt og bedt om deres synspunkt på ting, jeg ber ikke om en fullstendig ukjent 15årings synspunkt på mine skriveferdigheter. Det er alltid trivelig med komentarer til mine annmeldelser, men da kanskje á lá "Denne synes jeg var nyttig" eller "Høres ut som et bra/dårlig spill" eller noe i den duren. Vil jeg ha dine råd, ber jeg om dem.....

Sånn. Da er det sagt. Det lettet litt. Ellers, takk for alle komentarer til mine anmeldelser.
Utpreget vennlig hilsen Moobeastie.

BondeLANd - bra greier

BondeLANd - bra greier

Skrevet av Moobeastie den 15 oktober 2008 klokken 10:45

Tenkte jeg burde skrive noen ord om BondeLANd jeg også nå som jeg har kommet meg etter høstferien, fra en 31 åring som aldri har vært på LAN før sitt synspunkt.

Jeg og Zaney ankom snåsa stasjon rundt kl ni om morgenen og ble der plukket opp av vår privatsjåfør Bernt Erik :) Deretter ble vi henvist til <TB> sine plasser og det var bare å begynne å koble ledninger og gjøre seg klar til flere dagers intens spilling, lek og moro.

Det første som slo meg når vi ankom, var hvor vennlige og hjelpsomme arrangørene var (skjønte jo at Bernt var det, men de andre også), og hvor hyggelig arrangørene var generelt. Alle mine spørsmål ble svart vennlig på og hjelp ble gitt der hjelp trengtes. Det må jeg si var urolig bra! Aplaus til dere!

Så var det bare å benke seg ned, og ertterhvert som dagen gikk kom flere og flere folk med maskinene sine, og stemningen begynte å ta seg opp, og når kvelden kom og lyset ble slukket i salen var det sannelig helt fullt på omtrent alle plassene, og man kunne høre rop som: "Din noob!" "Bak deg! BAK DEG!" Etc. Med andre ord LAN'et var i full gang.

Noe av det morsomste med lanet synes jeg var å få møte de andre i <TB> som jeg har snakket med over VT og ledd og tullet med før. Det var morsomt å sette ansikter på kjente. Jeg var også med på 20 kompoen, og må si (skryte, skryte) at jeg endte opp med en andreplass. Jeg registrerte på et tidspunkt i kompoen følgende ordveksling rett før en av de fysiske øvelsene: -Person 1-"Det blir jo fryktelig vanskelig for de voksne, da" -Person 2- "Hva mener du med de voksne? Det er jo bare han" (meg altså) Hehe.

Jeg kunne skrevet masse mer om BondeLANd 2008, og kanskje gjør jeg også det senere, men foreløpig vil jeg oppsummere med at det var en veldig bra og morsom opplevelse, og synes synd på dere som ikke kunne komme, for dette var noe jeg gjerne gjør igjen, selv om jeg er eneste "voksne" som er der. Har aldri tenkt å bli voksen uansett ;)

Hva skjedde med Virtual Reality?

Hva skjedde med Virtual Reality?

Skrevet av Moobeastie den 29 juli 2008 klokken 13:03

For mange år siden, kunne man se på disse merkelige maskinene som sto rundt omkring i spillehaller, og på spillbutikker. De var gjerne runde med et slags gjerde på toppen, og folk sto i lange køer for å prøve det nyeste nye. Oppe i denne innretningern sto en person med en slags hjelm med visir og en haug med ledninger fra denne. Dette var det store vi hadde ventet på! Man sto inne i denne "ringen", tok på seg hjelmen, og vips så var man inne i en spillverden! Når man snudde på hodet, gjorde man det også inne i spillet. Dette hørtes jo sinssykt kult ut i de dager, og gjør egentlig det ennå... Så hva skjedde med dette fenomenet? Hvorfor har ikke dette blitt mer utviklet sammen med alt annet når det gjelder spill? Jeg prøvde en slik Virtual Reality maskin en gang, og ble egentlig ikke så veldig imponert, da det tok evigheter for å stille inn hjelmen til mitt syn (jeg tror den personen foran meg måtte ha skjeve hornhinner eller noe...). Og da jeg først kom inn i spillet og begynte å se meg rundt, klarte jeg å vikle meg inn i ledningene, siden jeg snudde meg samme vei hele tiden, til stor glede for alle som så på... Men prøv å se for deg at du spiller CoD 4, eller Battlefield og at du er inne i spillet, så du må snu på hodet for å se deg rundt, etc. Det hadde jo vært så kult! Ikke vet jeg hvorfor man ikke har hørt noe særlig mer om dette siden nittitallet, men ønsker meg en sånn greie med dagens grafikk og trådløshet. Dette finnes sikkert der ute et sted, men hvor mye koster det, hvor velutviklet og brukervennlig er det....? Si i fra hvis noen vet.

Moobestie