Norsk

Livet live, og døden på PSN?

Skrevet av TwIzTiD den 15 mars 2010 klokken 18:51

Livet live, og døden på PSN?
Vil med dette sette et lite spørsmålstegn til både dere og meg selv, angående spillglede, og det å glede seg til spill.
Nylig gikk jeg over fra å spille Xbox 360, til å spille PS3. Dette har medført at jeg ikke lengre har noen på vennelista mi, og at jeg da spiller med randoms hver gang jeg skal spille online. Dette dreper mer av spillgleden, vil det da si at oppbygningen av onlinedelen er bedre på Xbox 360, eller er markedet segmentert på en måte som gjør at usosiale og apatiske eremitter spiller PS3? Kanskje er det mine sosiale evner som har tatt en lang gåtur, ikke vet jeg... Men det er ikke bare på grunn av dette jeg føler spillgleden og det å glede seg til spill har tatt noen steg nedover rangstigen, jeg føler heller ikke lenger at det ikke lenger er noe å glede seg til. Move, Heavy Rain, God of War 3 osv. ser dritkult ut det, men jeg har ikke siden Gears of War 2 til Xbox 360 virkelig gledet meg til et spill. da sto jeg utafor den lokale spillbutikken og SKULLE ha det på launch. Det nærmeste jeg har kommet noe sånt etter jeg gikk over til PS3 er MW2, men det hadde jeg forhåndsbestilt og kunne hente ut på release uansett... Man kan si et argument for spillmotstandere er at spill er usosialt og at sosiale evner svekkes. Jeg vil si jeg først nå skjønner hvor mye det sosiale har å si for min egen spilling, for det er ikke like gøy uten å snakke med venner, og å diskutere både det som skjer i spillet, og det som skjer i livet ellers. Jeg savner det at alle på xbox live har headset, slik er det ikke på PSN. Jeg savner vennene mine fra xbox live, jeg tror rett og slett jeg savner xbox live... Det jeg ville frem til er følgende, man kan både på godt og vondt finne ut hvor viktig kommunikasjon og menneskelige relasjoner er, både i spill, og ute i den virkelige verden. Hva hadde skjedd om Sony hadde lagt ved et headset? Hva hadde det hatt å si for spillopplevelsen?

Hilsen frustrert TwiztidKen på PSN.

HQ