Blog
Anmeldelse: SPECACT og Onslaught Mode

Anmeldelse: SPECACT og Onslaught Mode

Skrevet av AcH Clawed den 30 juni 2010 klokken 00:22

Som tittelen tilsier så er dette min anmeldelse av årets beste spill hittil, Battlefield: Bad Company 2, sine tilleggspakker.Siden spillet kom ut tidlig i Mars denne våren har DICE kommet ut med to tilleggspakker til dette hærlige spillet. Men er de virkelig verdt pengene?

Jeg skal starte med å ta for meg hele SPECACT-pakken. I denne pakken får for 440 Microsoft points en ny drakt til hver klasse i spillets flerspiller-del, og en kamuflasje for alle de forskjellige landskapene (Vinter, Ørken og Jungel) på de beste våpnene i hver klasse. Nå sitter du sikkert og tenker: "Drakter? WTF? Hva skal jeg med det i ett førstepersonsskytespill hvor jeg ikke kan se den jeg styrer uansett?" Svaret er som følger: Absolutt ingenting. Kamuflasjene på våpnene ser ganske tøffe ut, men bortsett fra det så får du egentlig ingenting annet en fire nye achievements/trophys som er verdt 60 Gamerscore (Xbox 360) og noen nye medlajer som gir deg 100-200 ekstra poeng i spillet. 440 Microsoft points er ikke så mye, men for denne pakken så er det det. Ved mindre du er en dedikert achievement/trophy jeger, så anbefaler jeg IKKE å kjøpe denne pakken. Den tilfører ikke noe nytt gameplay eller noe som helst egentlig, og skal jeg være ærlig, så må dette være det værste av nedlastbart innhold til ett spill som jeg har vært borti.

2/10

- Juhu! Nå kan alle andre se at du har sløst pengene dine på den mest meningsløse DLCen noensinne! Og den er overpriset for såpass lite innhold.

+ Du får nye achievements?

Men DICE har jo heldigvis kommet ut med litt bedre ekstrainnhold etter dette. Forrige uke kom Onslaught mode til Xbox 360 og Playstation 3. Her skal du bekjempe horder av fiender mens du tar basene deres. Dette gjør du ved å senke flaggene deres og heise ditt eget. Høres det kjent ut? Alle dere som har tilbrakt litt tid med å spille Conquest i flerspilleren vil nok kjenne dere igjen med en gang. For det er det Onslaught er. Conquest med AIer i stedet for andre spillere, og for prisen av 800 Microsoft points får du fire baner som du kan spille dette på. Den første er Nelson Bay som nå er blitt satt til dagtid, her er det fokus på nærkamp til fots. Videre har du Isla Innocentes hvor det er mer fokus på helikopterflygning samt bakkekamp med assault rifles. Atacama Dessert hvor det er 100% fokus på kjøretøy i form av Tanks og Angrepshelikoptere og til slutt Valparaiso hvor det hovedsakelig Medium-range infanteri kamper, men laget ditt får også en tanks som dere ved hjelp av godt lagarbeid kan holde i livet.

For der glittrer Onslaught mode. Lagarbiedsdelen fra flerspilleren føles enda sterkere her, og skal du ha sjans på å klare det på noe særlig høyere vanskelighetsgrad enn medium, så må du ha noen venner å samarbeide med. Det er nemlig deg med opptil tre venner (DVS en full squad) som skal bekjempe disse fiendene, og det å ha med seg én av hver klasse er vitkig i og med at folk både dør og går tom for ammo stadig vekk, og fiendene slenger på dere kjøretøy som det kan være en fordel å ta ut på lengre avstander med en godt plassert tracer dart og en missil. Det er ett ganske høyt tempo fra start til slutt på alle banene, og du enten spille alene eller sammen med opptil tre kompiser. Men siden målet på alle banene er å ta flaggene, samt at du ikke får noe som helst i form av poeng til multiplayeren, så er det ikke så veldig gøy å spille dette om igjen etter at du har sanket alle achievementene/trophyene og så spilt det en gang eller to til. Aien er heller ikke så bra at det gjør noe. Den vet til enhver tid hvor du er, og treffer deg hver gang de trykker inn avtrekkeren. Men de er også dumme som brød og er veldig glade i å bare stå ute i det åpne, det å gjemme seg er de ikke så veldig glade i.

5/10

- Ikke så gøy å spille om igjen, Dårlig AI, få baner, ingen belønninger i form av flerspiller poeng.

+ God lagarbeidsfølelse, rundt 6 timer med Gameplay.