LIVE
HQ
logo hd live | No Rest for the Wicked
See in hd icon

Chat

X
      😁 😂 😃 😄 😅 😆 😇 😈 😉 😊 😋 😌 😍 😏 😐 😑 😒 😓 😔 😕 😖 😗 😘 😙 😚 😛 😜 😝 😞 😟 😠 😡 😢 😣 😤 😥 😦 😧 😨 😩 😪 😫 😬 😭 😮 😯 😰 😱 😲 😳 😴 😵 😶 😷 😸 😹 😺 😻 😼 😽 😾 😿 🙀 🙁 🙂 🙃 🙄
      Norsk
      Gamereactor
      nyheter
      Bioshock Infinite

      Bioshock-studioet legges ned

      Abonner på vårt nyhetsbrev her!

      * Påkrevd felt
      HQ

      Ken Levine kunne i går kveld komme med en annonsering som sendte en sjokkbølge gjennom spillbransjen. Han har bestemt seg for å legge ned Bioshock-studioet Irrational Games etter 17 år, og sier at det er for at han skal kunne fokusere energien sin på utvikling i et mindre team.

      I et åpent brev postet på Irrational Games hjemmesider forklarer Levine hva det var som fikk han til å ta denne beslutningen, samt hva dette betyr for ham personlig såvel som studioet han har grunnlagt.

      - Jeg avslutter Irrational Games slik dere kjenner det. Jeg kommer til å starte noe mindre og mer gründeraktig hos Take-Two. Dette betyr at jeg vil skille lag med alle utenom 15 medarbeidere fra Irrational-gjengen. Det finnes ingen bra måte å sparke folk på, og akkurat nå prioriterer vi at de som må gå får det enklest mulig i denne overgangen.

      Med dette sier han i praksis at mange av de ansatte vil jobbe hos 2K, og at de snakker med tredjeparter som kan være interesserte i arbeidsstokken fra Irrational.

      Da Gamereactor besøkte studioet i 2013 for å prøvespille Burial at Sea, ble vi møtt av en Ken Levine som sa at han "var bakfull og egentlig bare kom innom for å si at vi måtte teste spillet på egenhånd. Foruten det skjønte han ikke hvorfor han måtte være til stede."

      Bioshock Infinite

      Selv om jeg er veldig stolt av hva vi har fått til sammen, så har jeg nå et ønske om å lage en annen type spill enn det vi har gjort før. I møte med de nye utfordringene må jeg fokusere på et mindre team med flatere struktur og en mer direkte kontakt med spillerne. På mange måter kan man si at vi går tilbake til der vi startet - en liten gjeng som lager spill for kjernepublikumet.

      Levine avslørte at han vil levere mer "historiedrevne spill for kjernespilleren som vil ha stor gjenspillingsverdi", og at de ønsker å "fokusere på kun å slippe digitalt innhold (spill red. anm)".

      Selv om dette kan virke dramatisk behøver det ikke å bety slutten på Bioshock-spillene som Levines studio har skapt. Han sier at han har overlatt kontrollen til 2K, men også at han håper at deres nye team vil kunne utvikle noe like minneverdig som Bioshock.

      Det har tidligere versert rykter om at det neste nedlastbare tillegget til Bioshock Infinite skal avslutte historien i spillserien, og med denne annonseringen kan vi godt forstå hvorfor Levine og teamet skulle ha et ønske om å sette en sluttstrek. Episode 2 av Burial at Sea skal slippes til Playstation 3, Xbox 360 og PC 25. mars, så kanskje det er duket for en ekstra tårevåt gjennomspilling når våren kommer.

      Bioshock Infinite

      Relaterte tekster

      1
      Bioshock Infinite: Burial at Sea - Episode 2Score

      Bioshock Infinite: Burial at Sea - Episode 2

      ANMELDELSE. Skrevet av Jonas Mäki

      Irrational er i full gang med å legge ned spillstudioet, og den avsluttende delen av Burial at Sea blir deres siste bidrag til spillverden. Avslutter de Bioshock-sagaen på en god måte?

      1
      Bioshock Infinite: Burial at SeaScore

      Bioshock Infinite: Burial at Sea

      ANMELDELSE. Skrevet av Jonas Mäki

      Vi har tatt turen tilbake til Rapture sammen med Booker og Elizabeth i Irrationals siste nedlastbare utvidelsen til Bioshock Infinite...

      0
      Bioshock-utviklerne skifter navn

      Bioshock-utviklerne skifter navn

      NYHET. Skrevet av Eirik Hyldbakk Furu

      Da Irrational Games ble ferdig med utviklingen av Bioshock Infinite og Burial at Sea-utvidelsen annonserte de at store deler av studioet ville oppløses. Alt som var igjen...

      1
      2K hinter om Bioshock-nytt...igjen

      2K hinter om Bioshock-nytt...igjen

      NYHET. Skrevet av Eirik Hyldbakk Furu

      De som administrerer Twitterkontoen til 2K UK må virkelig begynne å evaluere hva de legger ut. I 2014 ertet de oss med nytt fra Bioshock-universet. Det viste seg raskt å...

      0
      Bioshock-skaperne trenger flere folk

      Bioshock-skaperne trenger flere folk

      NYHET. Skrevet av Tor Erik Dahl

      Irrational Games, spillstudioet som har levert så mange gode spillopplevelser (System Shock 2, Bioshock og Bioshock Infinite), er tilsynelatende i ferd med å ruste opp...

      2
      Take-Two lover mer Bioshock

      Take-Two lover mer Bioshock

      NYHET. Skrevet av Tor Erik Dahl

      Vi har allerede fått høre at spillserien Bioshock fortsatt er veldig viktig for 2K Games og Take-Two, og nå har dette blitt bekreftet i en uttalelse fra Take-Two-sjef...

      3
      Bioshock-samling avslørt?

      Bioshock-samling avslørt?

      NYHET. Skrevet av Tor Erik Dahl

      En sør-afrikansk nettbutikk kalt Raru kan meget vel ha avslørt at en Bioshock-samling kan være på vei til Playstation 4 og Xbox One. Ifølge annonsen som du kan se på...



      Loading next content