Nintendo har endelig lært å bland gode spillideer. Når det gjelder Yoshi's Woolly World, finner vi den kjente plattformhoppingen fra dinosaurens tidligere verker, den unike stilen fra Kirby's Epic Yarn og en liten dose flerspillermekanikker fra New Super Mario Bros. Resultatet er det mest lovende plattformeventyret med Yoshi siden Super Mario World 2: Yoshi's Island (og vil forhåpentligvis vaske bort alle mentale spor etter den siste 3DS-lanseringen). Dette kan dessuten fort bli et av de bedre spillene vi kan se frem til på Nintendo Wii U.
Det mest slående er utvilsomt presentasjonen. Yoshis verden er gjenskapt av fargerikt garn og stoff, og minner mye om det vi så av Kirby til Wii. Han ser dessuten ut som et ekte vattert dyr i en verden med ekte 3D-objekter og synlig dybde. Blandingen av ulike materialer gjør områdene varierte, og det er så vakkert i full HD at det er vanskelig å ikke bli forelsket.
Yoshi spiser fortsatt fiendene sine med den lange tungen, men i stedet for å pluppe ut bak i form av et egg blir eksempelvis Shy Guys gjort om til garnnøster. Det er fortsatt perfekt ammunisjon for å skyte mot fiender på avstand, bare at denne gangen vil et garnnøste skutt mot en Piranha Plant eksplodere og surre igjen gapet dens slik at Yoshi kan løpe over. Andre ganger kan fiendene spises opp og spyttes ut igjen som en skyaktig plattform. Den visuelle stilen passer perfekt til spillmekanikkene, og mange av de kjente elementene fra serien føles nå som nye.
Det er morsomt å spill to stykker i co-op. Utvikleren Good Feel tilbyr her noe som ikke kun er en gimmick med begrenset kontroll for spiller nummer to - de to Yoshi-ene på skjermen har nemlig like rettigheter. Siden det kun tillater to spillere i fremfor fire unngår man det tidvise kaoset fra New Super Mario Bros. U, og det går på ingen måte ut over moroa. Selv om man kan konkurrere, så får man mest ut av å samarbeide (du kan også sluke medspilleren din og bruke ham/henne som ammunisjon).
I spillets kjerne er Yoshi's Woolly World overraskende konservativt. Gåtene og spillmekanikkene føles veldig kjent, og det er i grunn bare den visuelle stilen som er helt ny. Likevel både føles og ser det ut til å bli et annerledes og utfordrende plattformspill som også ser nydelig ut i HD. Vi ser frem til spillets lansering i 2015.