Norsk
Gamereactor
artikler
Ni no Kuni II: Revenant Kingdom

Bandai Namco kom på besøk igjen!

Bandai Namco tok turen til Oslo igjen, denne gangen for å vise frem Ni no Kuni II: Revenant Kingdom. Peter var med og fikk ta en titt!

Abonner på vårt nyhetsbrev her!

* Påkrevd felt
HQ

Jeg har fått mulighet til å spille en demo av det kommende Ni no Kuni II: Revenant Kingdom, og jeg må si at jeg er veldig imponert. Ni no Kuni: Wrath of the White Witch er et av mine favorittspill, og jeg har selvfølgelig sett frem til Revenant Kingdom lenge. Blandingen av sjarmen fra Studio Ghibli og klassisk japansk rollespillmagi var helt herlig i Wrath of the White Witch. Ghibli er ikke med denne gangen, men de har fått med seg mye av de samme folkene som jobbet på det første spillet. Legendekomponisten Joe Hisaishi er også tilbake, noe mange vil sette pris på.

Veldig mye føles nytt og annerledes i forhold til det første spillet. Jeg blir kastet inn i kapittel 3 i historien, og får raskt bryne meg på kampsystemet. Kampene foregår i sanntid og dette gjør at alt flyter mye bedre. Noe som til tider var frustrerende i Wrath of the White Witch var at angrep eller spells ble utført ved å navigere gjennom en meny, mens man samtidig styrte figuren sin. I oppfølgeren er alt gjort enklere ved at alt man gjør har en egen knapp. I kamp er det viktig å bruke melee-angrep for å bygge opp sterkere «superangrep», det er nemlig slik at disse kun kan utføres om du har en viss mengde kraft bygd opp fra melee-angrepene dine. Noen fans av det første spillet vil kanskje savne «familiars», men etter å ha spilt en del kamper så føler jeg ikke noe på det savnet. De som er redde for mindre variasjon trenger ikke bekymre seg, siden man kan styre alle figurene i følget sitt. Dette er virkelig en av de beste nyhetene, spesielt siden man kan bytte mellom disse midt i kampens hete. Det gir kamper mer dybde og mulighet for mer avansert strategi.

Ni no Kuni II: Revenant Kingdom

En av de virkelig store nyhetene i dette spillet er den såkalte skirmish-modusen, hvor vi får prøve oss på krigføring. Dette er rett og slett en strategimodus, hvor vi tar kontroll over King Evans armeer for å forsvare kongedømme hans. Jeg fikk ikke prøvd meg så mye på denne modusen, men fikk en liten smak på hvordan alt fungerte. Det er en slags stein/saks/papir-mekanikk mellom de forskjellige troppene. Også har man noen spesialangrep som man kan bruke for å virkelig snu kampen, men dette er noe du kan bruke begrenset av. Det lille jeg fikk se av modusen falt ikke helt i smak, og det virket kanskje bittelitt for simpelt, men det var vanskelig å få et skikkelig inntrykk av det på den lille tiden jeg hadde. Det blir spennende å se hvor godt jeg liker denne modusen når spillet er ute, og jeg får litt mer tid med det.

Dette er en annonse:

Noe som overrasket meg litt, og som jeg er veldig spent på å se mer av var selve byggingen av kongedømmet. Her virker det som at man kan bruke mye tid. Her må man konstruere diverse bygninger for å kunne utnytte ulike fordeler i eventyret ditt. En bygning kan forbedre «skirmish»-ferdighetene dine, en er for våpen, en for «healing items» etc. I løpet av eventyret rekrutterer man forskjellige folk som har forskjellige ferdigheter, så bruker man dem til å forbedre effektiviteten i kongedømmet. Denne delen av spillet føles litt som et «tycoon»-spill, eller «management»-spill om du vil. Jeg liker det!

Ni no Kuni II: Revenant Kingdom

Ni no Kuni II: Revenant Kingdom har helt klart beholdt Ni no Kuni-magien. Jeg endte opp med å delta i veldig mange ekstra kamper, rett og slett bare fordi det var så gøy. Og det er så deilig å si, for det er jo det viktigste i et rollespill! Kan også nevne at grafikken og miljøene man er i er helt nydelige, og spillet virker veldig polert også teknisk. Den store åpne oververdenen er tilbake og etter spillets kart å dømme så er dette en stor verden å utforske. Jeg gleder meg som en unge til å spille Ni no Kuni II: Revenant Kingdom når det kommer ut i mars!

HQ
Dette er en annonse:

Relaterte tekster



Loading next content