Norsk
Gamereactor
forspill
Mech Warrior 4

Back to the old days

MechWarrior 4 fra Microsoft ser i høy grad ut til å ta opp arven fra 2æeren og gi oss den formelen 3æeren glemte.

Abonner på vårt nyhetsbrev her!

* Påkrevd felt

Hevn
MechWarrior spillene har siden begynnelsen av forrige årtiende hæstet mye heder gjennom sitt etterhvert så veletablerte navn, som er basert på en rekke tegneserier. Spesiellt det andre kapitlet i Mech-serien ble anerkjent for sitt spesielle nye gameplay, som blandet de elementære reglene fra et shooterspill, med kreative elementer man hittil ikke hadde sett. Det kom naturligvis en utvidelsespakke til denne tittelen û og den ble fulgt opp av enda et kapittel i sagaen û MechWarrior 3. Den oppnådde dessverre aldri den statusen, 2æeren gjorde.

HQ

Lisensen til MechWarrior spillene har gjennom tiden vært litt rundt omkring. Microprose ble oppkjæpt av Hasbro Interactive û hvilket betæd at rettighetene forsvant fra Activisions favn. Men FASA Studios, som Microprose var eiere av, ble solgt videre til Microsoft. Så derfor er det nå en tredje utgiver, som sitter med MechWarrior lisensen. Mon tro om ikke Microsoft har vist seg verdige gjennom deres utallige kvalitetsutgivelser i nyere tid?

Ikke komplekst
En ting som FASA vil slå fast med MechWarrior 4, er at de vil holde spillet relativt simpelt. Ettersom det etter utgivelsen av 2æeren kom utallige kloner og for å kunne skille seg ut fra mengden, valgte FASA å gjære 3æeren mer kompleks. FASA har allikevel gått tilbake til rættene og vil med 4æeren konsentrere seg om simpelt gameplay og massevis av action og svidd metall.
Spillet blir designet hos Microsoft under kraftig rådgivning og overvåkning fra en rekke FASA veteraner, som var med på utviklingen av MechWarrior 2. Slik vil man præve å bringe tilbake næyaktig den samme stemningen , som vi ble eksponert for i 2æeren.

Mer historie
Mens 3æeren fokuserte på, at man var en bjesse, som plaffet ned alt som ikke var landskap, vil MechWarrior 4 fokusere mye på historie og utvikling av hovedpersonen i spillet. Der hvor MechWarrior 3 stort sett ignorerte BattleTech universet, som spillserien bygger på, vil MechWarrior 4 fælge 2`erens spor i sagaen.

I MechWarrior 4 inntar man rollen som Ian Dresari. Han har flyktet fra sin hjemby, fordi han har gått lei av den måten, hans far leder byen på. Men han har også dratt av sted på grunn av en annen ting û for å delta i korstoget mot klanene û en utstætt gruppe mennesker, som på bakgrunn av ideologiske forskjeller utgjær en markant trussel mot samfunnet. Men Ian klarer å knuse en av klanene. Så det hersker fred og fordragelighet, men bare til en ny klan dukker opp: House Steirner. Og denne gangen er det personlig. Steirner tar hevn over Ians familie og Ian gir igen, med renter...

Dette er en annonse:

Historien vil bli fortalt gjennom små cutscenes med ekte skuespillere û faktisk ß la Command & Conquer. Dette vil skje i læpet av de 25 singleplayer missionene, som vil finne sted i områder som sumpområder, ærkener, polarområder, måner, ja til og med rundt et palass! Missionene vil ikke være fullstendig lineære. Ved starten av hver mission, skal du velge drop-pointæet, din Mechæs volum, pluss mye annet. Utover dette, skal du styre ressurser og særge for at din Mech ikke blir knust. For gjær den det, ser du den aldri igjen. Til gjengjeld kan man dra nytte av fiendtlige Mechs, som man kan ta opp i ens egen lille samlingà

Back to the old days
Microsoft har naturligvis beholdt en del av de gamle Mech-kjenningene. Mad Cat, Vulture og Thor er bare et par av de gamle Mechs, som ekte BattleTech fanatikere vil kunne nikke gjenkjennende til. Men det har også kommet 7 nye. Dine Mech-makkere vil heller ikke være næytrale særinger, som kaldt plaffer ned alt de ser. De vil også utvikle deres personlighet gjennom spillet. Derfor er det ikke alltid viktigst, at man fokuserer på om ens makker har de stærste laserkanonene og den feteste MechÞn. Din makkers verdi består av 3 faktorer; Evner, personlighet og pilotegenskaper.

Gjennem årene har FASA oppdaget, at en rekke hardcore BattleTech spillere har utviklet masse sublime taktikker, som de nå vil kopiere til AIæen i MechWarrior 4. Grafikken vil også være enormt imponerende. Teksturerne vil i hæy grad være skarpe og hver Mech vil kunne bevege seg med hele 140 animasjoner! Og disse er ekstremt virkelighetstro. For eksempel har det blitt lagt ned et stort arbeid i rekyl-effekten, som vil se enormt realistisk ut. Sjekk ut screenshotsæene selv û og ha samtidig i bakhodet, at de bare viser en liten del av hvor bra spillet ser ut! Multiplayer er det ikke mye nytt i. Det er stætte for opp til 32 spillere pr server û hvilket selvfælgelig betyr massevis av morro og svidd metall.

MechWarrior 4 ser i hæy grad ut til å ta opp arven fra 2æeren, og gi oss mer tonnstung underholdning etter den formelen, som 3æeren manglet. Vi gleder oss til årsskiftet, når spillet kommer utà

Dette er en annonse:

Slippes: Julen 2000.
P.S. PreviewÞn er skrevet av Morten Schædt!

Relaterte tekster

0
Back to the old days

Back to the old days

FORSPILL. Skrevet av Jon Andreas Bjerk

MechWarrior 4 fra Microsoft ser i høy grad ut til å ta opp arven fra 2æeren og gi oss den formelen 3æeren glemte.



Loading next content