Norsk
Gamereactor
nyheter
Arms

Arms får ny figur og modus i dag

Abonner på vårt nyhetsbrev her!

* Påkrevd felt
HQ

Nintendo har aldri lagt skjul på at de har store planer for Arms, og at de planlegger å følge "Splatoon-oppskriften" med spillet. Da mener vi selvsagt at de kommer til å gjøre spillet mye mer innholdsrikt etterhvert som tiden går. Vi har allerede fått en spectatormodus og LAN-støtte. Nå har tiden kommet for en ny figur og spillmodus.

Både Max Brass, Sky Arena-banen, og en ny Versus-modus kalt "Hedlok Scramble" er inkludert i den nylig lanserte oppdateringen. Her spiller du mot en eller to andre spillere i en arena hvor det finner seg en kapsel med en Hedlok-maske inni. Får en av spillerene tak i denne vil de forvandles til den kraftige karen, noe som selvsagt ikke akkurat gjør jobben lettere for motstanderen(e).

Oppdateringen endrer også styrkeforholdet mellom mange av figurene. Spillet sin produsent, Kosuke Yabuki, har nemlig merket seg klagene om styrkeforholdet blant enkelte figurer, og at mange bare bruker det samme angrepet om og om igjen. Dette ønsker han å gjøre noe med, og dette er bare første steg av den prosessen. Yabuki nevner blant annet Kid Cobra og Ribbon Girl, så har du et elsk- eller hat-forhold til disse kan dette kanskje endre seg i dag.

I tillegg inneholder oppdateringen tre nye armer, og en rekke andre mindre endringer du kan lese mer om under:

• New ARM "Nade" added.

• New ARM "Roaster" added.

• New ARM "Kablammer" added.

• New stage "Sky Arena" added.

• "Stats" added to the Top Menu. Check stats such as your most used fighter, best stage, and ARM accuracy.

• "Events" added to the Top Menu. Here you can set whether or not you want to join official online events.

• Snake Park has been swapped out for Sky Arena in the Ranked Match stage roster.

• Raised highest rank in Ranked Match to 20.

• Increased the penalty for disconnecting during Ranked Match play.

• Shortened the amount of time necessary for the following ARMS to return after being extended, making them easier to use: Megaton, Megawatt, Revolver, Retorcher, Boomerang

• Increased movement speed of the Guardian.

• Improved visibility during charge attacks for the Popper and Cracker.

• Increased the amount of time necessary for the following ARMS to return after being knocked down, increasing risk: Popper, Cracker, Hydra

• Increased the amount of time it takes to recover when a grab is deflected with a single punch.

• Decreased the amount of damage when the Hydra's rush connects with multiple consecutive hits.

• Decreased the distance Kid Cobra travels when jumping.

• Fixed issue where in some instances Ribbon Girl could remain airborne for an overlong period of time while continually attacking.

• Fixed issue where Ninjara would not destroy the light boxes on the Ribbon Ring stage when getting up.

• Fixed issue where the time necessary for the Triblast to return when deflected was shortened.

• Fixed issue where ARMS such as Blorb and Megaton would catch on the ground and fail to fire.

• Fixed issue where explosive ARMS would sometimes fail to explode when receiving an attack.

• Fixed issue where the Slapamander would sometimes fail to hit Helix when he is extended.

• In online play, fixed issue where the appearance or non-appearance of items could differ between devices.

• In online play, fixed various issues with V-Ball including an issue where the ball would remain grounded and play would not proceed.

• In online play, fixed an issue where sometimes Barq would continually defend against an opponents' rush attack for a set period of time.

• In online play, fixed issue where sometimes pillars in the Scrapyard would not be destructible.

Hva synes du om spillet foreløpig, og høres dette ut som fine endringer og tilskudd?

Arms

Relaterte tekster

1
ArmsScore

Arms

ANMELDELSE. Skrevet av Ingar Takanobu Hauge

Med Arms får vi ikke bare servert en helt ny Nintendo-serie, men også en tittel eksklusiv til Switch. Vi har testet det slagkraftige spillet.

0
Arms får belønningssystem

Arms får belønningssystem

NYHET. Skrevet av Eirik Hyldbakk Furu

Noe mange Nintendo-fans har spurt etter i flere år er et belønningssystem som ligner på Achievements eller Trophies. Nå trenger vi ikke å vente lenge for å se noe som kan...



Loading next content