Dragon Age: Inquisition-utvidelsen The Jaws of Hakkon legger til en stor del til den allerede enorme verdenen, og selv om Frostback Basin ikke er noen Hinterlands er den utvilsomt et av de større og mer varierte områdene i hele spillet. Her finner du høye fjell, åkre, store trehus, en vakker kystlinje og slitte ruiner. Dette skaper et skiftende landskap, og den eneste bekymringen min er at de høye toppene og dype dalene kan gjøre det vrient å navigere.
Dyrelivet er som vanlig av det aggressive slaget, og du kommer ikke til å gå langt før du og vennene dine møter giftige edderkopper eller hissige bjørner. The Jaws of Hakkon anbefales til spillere som har klatret til over level 20, for spesielt mot slutten krever kampene mye av både spilleren og figuren din - her er nok noen av de vanskeligste kampene du møter på i Dragon Age: Inquisition. Den nye historiedelen spilte jeg gjennom med en figur på level 23, og det var aldri særlig enkelt. Snarere tvert imot. Som forventet er ikke denne historien knyttet til den i hovespillet, og i stedet har oppdragene sin egen ramme hvor forsvinningen av den forrige inkvisitøren kommer i første rekke, tett etterfulgt av bakgrunnen til menneskestammen Avvar.
Avvars lever i ett med naturen, og de er representert i to grupper. Den ene av dem, Avvars of Stone-Bear Hold, blir raskt dine allierte, mens Jaws of Hakkon dyrker en egen gud - Hakkon. De har forlatt den tradisjonelle levemåten i stammen som en følge av dette, og det viser seg at denne aggressive gruppen har en kobling til forsvinningen av inkvisitøren for 800 år siden. De to delene av Avvar veves deretter sammen på en fin måte, og det hele er en tilfredsstilllende reise og avslutning.
Dragon Age: Inquisition var på mange måter et glimrende spill, men som med så mange andre ambisiøse titler var det rammet av en del feil ved lansering. Det taktiske perspektivet i spillets kamper var frustrerende i områder med varierende terreng, og dette er enda verre her. Dessuten møtes vi av svevende karakterer og oppdrag som ikke kan avsluttes. Det burde med andre ord blitt brukt mer tid i testfasen.
Det hadde også vært fint å ha sluppet å følge spor i en evighet, eller bare være nødt til å vandre rundt i de samme områden som så mange ganger tidligere. Disse problemene er ikke unike for Jaws of Hakkon, for originalspillet hadde de samme elementene. Det er likevel med skuffelse jeg ser at disse oppdragene vender tilbake i tillegget.
Etter ti timer var jeg ferdig med utvidelsen, og da hadde jeg ikke fullført alle sideoppdragene. Som et tillegg vil jeg si at dette er mer enn godkjent. Det er også fornøyelig å se alle godbitene som er lagt inn for svorne Dragon Age-fans, samt ekstra dialogvalg for dine figurer. Du bør imidlertid ikke forvente deg noen nye opplevelser, men hvis du ikke kunne få nok av Dragon Age: Inquisition vil du neppe bli skuffet av dette.