Football Manager-serien har historisk sett solgt bra, og Football Manager 2016 er ikke noe unntak. Det mest interessante vi sitter igjen med etter lanseringsuken er at hele 82 prosent av kundene valgte å kjøpe spillet digitalt. På listen over mest solgte spill i fysisk format i Storbritannia denne uken klarte likevel spillet å karre til seg en syvendeplass, så det er åpenbart mange som fortsatt velger å handle i butikken.
Vi mistenker imidlertid at Football Manager og FIFAs kunder har noe til felles i at de kun kjøper ett spill hvert år, og det skjer når de oppdager at serien de elsker har fått et nytt tilskudd. Ellers er det ikke så oppsiktsvekkende at fire av fem velger å kjøpe et PC-spill i en nettbutikk.
Miles Jacobson hos utvikler Sports Interactive har sagt følgende om saken:
"It was a record breaking day one for the Football Manager franchise in terms of global sales and this has been supported by some great week one numbers in the UK.
We're delighted with the sales and the smooth launch of the game, not just in the UK, but internationally. We wanted to ensure that the release this year had some revolution with the two new game modes, lots of evolution with the improvements made to the main game mode, and was our most polished day one release to date. All of which has been achieved."